Skifte BIOS batteri
Fra : Kasper

Dato : 10-03-03 18:51

Hej ng.

Mit batteri til BIOS er dødt, men da jeg gerne vil undgå nedetid ville det
være rart hvis jeg kunne skifte batteriet mens maskinen kører - kan man
det eller skal jeg lukke den ned først?

/Kasper

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-03-03 22:56

"Kasper" <nospam@forme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> være rart hvis jeg kunne skifte batteriet mens maskinen kører - kan

Jeg ved det ikke - det afhænger nok af hvilket MB du har - men jeg ville
ikke prøve at gøre det.
Kan du overhovedet komme til batteriet uden at fjerne et kort eller en
ledning ?

I øvrigt bruges batteriet jo kun når PC en er slukket - så vent til den
alligevel skal slukkes.
Det er nok en god ide at få bios indstillingerne skrevet først - hvis du
ikke har dem i forvejen, så reboot maskine og skrive indstillingerne
ned.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-03-03 22:56