K7S5A og ram
Fra : pedder

Dato : 10-03-03 15:37

Hejsa

Min makker har subject, men har lidt problemer.
MB er med en XP + 1800 CPU i, 512 mb pc133 (1 klods)
Når der i bios er sat 133/133 i cpu setup, fryser pc'en efter kort tid. Har
så sat farten lidt ned til 100/100 i bios (1150 mhz) og den kører uden
problemer.
Er det ramklodsen der driller, for processeren bliver ikke over 60 grader på
noget tidspunkt ?

Regards pedder.

Fra : jk

Dato : 10-03-03 16:07

On Mon, 10 Mar 2003 15:36:33 +0100, "pedder" <pedder@123.dk> wrote:

> [...]
>problemer.
>Er det ramklodsen der driller, for processeren bliver ikke over 60 grader på

Nej, det burde ikke være ramklodsen. Men den skal selvfølgelig kunne
133 MHz. Prøv med en bedre kvalitet ram, 1 klods. Det bedste er at
prøve sig frem med noget lånt ram.

Der er normalt problemer med 2 klodser, når det er sdram.

Det kan også være en svag strømforsyning.

Jeg har selv kørt med en 2400+ på k7s5a med 1 klods ddr ram og uden
problemer.

Nogle siger at chipset bliver varmt. Prøv med åbent kabinet. Er der
kabinet blæser ?
60 grader er ikke godt. Under 50 bør man være altid.

Chipset er den der bronce-gule klods på bundkortet. Mærk lidt på den
med bagsiden af en finger.

På dette forum kan du læse en masse om det:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

kært barn, det kort.

mvh

John

Fra : MaRk

Dato : 10-03-03 18:39

Hej

Har selv dette bundkort.
Det *kan* ikke køre med sdram, selvom der er plads til dem.
Nogen tilfælde lykkedes det i andre gør det ikke.
Mit kunne ikke, hverken med 1 eller 2 klodser.

Skift til ddr de er billige for tiden.

Mvh
Mark

Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 10-03-03 21:49

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen tilfælde lykkedes det i andre gør det ikke.
> Mit kunne ikke, hverken med 1 eller 2 klodser.

Enig (Min kammerats lavede nøjagtig det samme (Sd-ram kunne kun køre 100
mhz - og det var ligegyldigt, om der var en eller to. Med 2 x ddr/pc 2100
kører det)).

Hilsen Finn

Fra : MaRk

Dato : 10-03-03 22:13