Q: Asus A7N8X - Nforce2 board ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-03-03 12:34

Har netop fået Deluxe udganes, og kan ikke finde ud af at hæve
bushastigheden i mindre ryk...
Det er enten 100mhz, 133mhz eller 166mhz

Har en Athlon 1700+ der er multiply låst ved X 11 og som er normeret til at
køre ved 133mhz

Ville gerne køre den ved f.eks. 140mhz

Har indkøbt 2 stk. PC 2700 DDR RAM klodser fra samsung som køre dual ved
166mhz

Anyone ???

---
MBJ

Fra : Miks

Dato : 09-03-03 14:33

"Morten Bo Jensen" <giant*nospam*@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er enten 100mhz, 133mhz eller 166mhz
>
> Har en Athlon 1700+ der er multiply låst ved X 11 og som er normeret til

Hmm, Skulle alle Nforce2 bundkort ikke kunne låse multiplieren op
automatisk?
(Kun TB kernen)

/Miks

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-03-03 16:36

Det tror jeg ikke - EPOX kan muligvis, men ikke alle - Her står der så fint
under boot at CPU´en køre "overspeed"

Fra : Miks

Dato : 10-03-03 06:50

> Det tror jeg ikke - EPOX kan muligvis, men ikke alle - Her står der så
fint
> under boot at CPU´en køre "overspeed"

Hej Morten,

Følgende er sakset fra nedenstående link under afsnittet "CPU Unlocking":

"If you are an owner of any recent motherboard (All Epox Nforce2 boards
included) you do not need to unlock your Thoroughbred or Barton processor.
This is done automatically through a software trick built into board. "

http://8rdafaq.com/

/Miks

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 14:37

>Har netop fået Deluxe udganes, og kan ikke finde ud af at hæve
>bushastigheden i mindre ryk...
>Det er enten 100mhz, 133mhz eller 166mhz

Du skal vælge manuel setup, så kan du derefter vælge stepvis.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-03-03 16:39

> Du skal vælge manuel setup, så kan du derefter vælge stepvis.

Gælder det ikke kun multiply´eren ???

Har du opdateret til bios 1.02a ???

Har også nogen sjove problemmer med IRQ sharings, der gør at der er seriøse
respons tider efter at jeg f.eks. har indsat en PCI IDE controller - Får
dog løst problemmerne ved at flytte kortet, men det er sgu et mystisk
symptonm synes jeg...

Hvor længe har du haft dit board ???

Ha du erfaringer med at køre RAM asynkront i forhold til BUS hasatigheden
??? (Kan det betale sig, hvis det kræver dårligere Cas latency ???)

--

Remove *nospam* from the address
---