Ny BIOS til HP Vectra VL6 bundkort
Fra : F.Larsen

Dato : 09-03-03 12:10

Hej

Nedenstående maskine kan max identificere en 6GB harddisk. Jeg vil gerne
have opdateret BIOS så jeg kan sætte større harddisk i maskinen (f.eks.
60GB).

HP vectra vl 6xxx series 6
Phoenix BIOS version 4.05W 1985-97
HP REV HD.07.07
PII 233MMX HP Vectra

Jeg har fundet en opdatering på HP Website - men den er fra 1999 og er den
samme som den der sidder i maskinen:
http://h20004.www2.hp.com/soar_rnotes/bsdmatrix/matrix32845en_US.html#BIOS

Maskinen er købt i 1996.

Hvordan får man den sat op til at kunne tage en større harddisk ...

--
Flemming

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-03-03 13:19

> [...]
> 60GB).

> Maskinen er købt i 1996.

> Hvordan får man den sat op til at kunne tage en større harddisk ...

Du skal passere 2 generationer i HDstørrelse begrænsinger:
Begrænsning 1 (den ældste, 'generation 233 MHz') er på ca. 8,4 GB
Begrænsning 2 (den nyeste, ca. 1998) er på 32 GB

Jeg tvivler på at du kan få et stor HD til at funke!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : F.Larsen

Dato : 09-03-03 14:47

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> Begrænsning 2 (den nyeste, ca. 1998) er på 32 GB
>
> Jeg tvivler på at du kan få et stor HD til at funke!

Ok, tak for info. det var det jeg var bange for. :=(

maskinen kunne jo sagtens bruges til lidt web server / fildeling m.m. og
mmx processoren kræver jo ikke så meget køling og er dejlig støjsvag.

så vidt jeg kan se er det et atx kabinet ... så et billigt socket7 MB kunne
måske løse problemet... men det kan jo hurtigt ende med at man får skiftet
det hele :=)

Iøvrigt: maskinen har kørt RAID med 3 stks 4GB IBM SCSII diske fra 1998 - og
de tre diske stod af med 2 måneders mellemrum ... MTBF er åbenbart en precis
videnskab :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Leony

Dato : 09-03-03 15:23

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (f.eks. 60GB).
> Hvordan får man den sat op til at kunne tage en større harddisk ...

I nogle tilfælde kan du downloade en disk manager på
harddiskproducentens hjemmeside, som gør at man kan udnytte den fulde
kapacitet af harddisken. Har installeret en 13 GB Western Digital på min
mors P166 vha af EZ-BIOS, det virker perfekt.

Hvilken harddisk påtænker du at købe måske er der hjælp at hente på
producentens hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : F.Larsen

Dato : 09-03-03 16:12

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> mors P166 vha af EZ-BIOS, det virker perfekt.
>
> Hvilken harddisk påtænker du at købe måske er der hjælp at hente på

En mulighed der var værd at prøve. Jeg havde tænkt mig en Western Digital
60GB - mindre kan også gøre det ... men 60GB er nu den der ligger højest med
GB / Krone...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Leony

Dato : 10-03-03 13:38

> En mulighed der var værd at prøve. Jeg havde tænkt mig en Western
> Digital 60GB - mindre kan også gøre det ... men 60GB er nu den der
> ligger højest med GB / Krone...

Det lyder som en glimrende ide. Har selv haft 5 WD diske som jeg har
været yderst tilfreds med (også selvom en af dem crashede).

Du kan læse om deres Data Lifeguard tools her:
http://support.wdc.com/dlg/
Hvor en feature er:
Overcomes operating system and BIOS limitations.