Dual AMD board til overclocking
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-03 16:07

Vrææææl! Snøft! Mit ellers så dejlige Tyan Tiger mp S2460 Mobo er gået død.
I hvert fald med 95% sikkerhed.
Enten det eller også er det min CPU1, der er stået af, men med temperaturer
på aldrig over 30 grader finder jeg det lidt usandsynligt.
Alt andet er testet!

Nå, men kongen er nok død, så jeg må nok ha en ny.
Men når jeg nu skal ud og finde et dualboard, kunne jeg godt tænke mig et
board med gode OC-muligheder.
Umiddelbart ser IWILL MPX2 spændende ud, men forhandles det overhovedet i
Danmark
Og kan man overhovedet finde et rev 1.3 board? Er de alle rev 1.4, der har
fået deaktiveret multiplyeradjustment i bios.

Er der andre boards, jeg skal overveje?
Jeg er bedøvende ligeglad med onboard lydkort, lan og andre features, da jeg
har alle indstikskortene alligevel fra mit Tyan Tiger.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : jk

Dato : 07-03-03 21:29

On Fri, 7 Mar 2003 16:07:07 +0100, "Frodo Nifinger" <jni@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>board med gode OC-muligheder.
>Umiddelbart ser Iwill mpx2 men forhandles det overhovedet i

Nej, jeg har hørt om een der købte det i England.

> [...]
>Jeg er bedøvende ligeglad med onboard lydkort, lan og andre features, da jeg
>har alle indstikskortene alligevel fra mit Tyan Tiger.

Inden du fortvivler.

www.demoshop.dk har tyan dual til 1295,-

http://www.demoshop.dk/page70.htm

Tyan kan godt overclockes m.h.t. cpu hvis du snyder bundkortet med det
den læser af multiplier og voltage på cpu'erne.

www.ocinside.de english version, painting guides for diverse, XP,
palamino, Tbred.

Det er jo ikke nødvendigt med MP cpu'er. De andre kører ret lidt
ringere i dual.

Jeg fandt 2 iwill mpx2 reviews, men endnu ingen links til hvor de er
købt

http://www.burningissues.net/hard/iwill/index.htm

http://www.2cpu.com/Hardware/mpx2/

man må kunne finde et salgssted med pricewatch.com

så får du mange amerikanske hits fra 208 $.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 07-03-03 21:36

Fra : Martin Holm

Dato : 08-03-03 03:27

Zitech har Iwill MPX.

Da jeg for ca. en måned siden købte et ASUS A7M266-D i deres demoshop
havde de også to brugte IWILL MPX, men udskiftningen i demoshoppen er
ret stor - i øjeblikket har de kun Tiger MP.

Jeg vil dog ellers uden tøven anbefale ASUS, bemærk at kun lyden er
onboard på dette du får ved siden af et 3com netkort og et USB2 kort,
USB 1.1 onboard virker fint. Og du kan også snildt overclocke på
kortet da du kan vælge fsb op til 165 og frit vælge spændingen, dog er
der problemer med at bruge 66 Mhz/64 Bit PCI slots'ne når der
overclockes, der er IWILL bedre.

Jeg lavede min maskine bare for at lave en billig dual pc, med et demo
bundkort, 2*XP1700+ som jeg har moddet til MP2200+ (kører ved 1.6V),
samt 2 billige men gode kølere Spire Falconrock II - alt i alt til ca.
2800 kr - at jeg nu har købt ny psu og RAID5 kort er så en anden sag!

Check forresten www.2cpu.com, gode anmelderser og et godt forum.

Mvh Martin

Fra : jk

Dato : 08-03-03 09:45

On Sat, 08 Mar 2003 03:27:01 +0100, Martin Holm
<martin.j@holm.mail.dk> wrote:

> [...]
>samt 2 billige men gode kølere Spire Falconrock II - alt i alt til ca.
>2800 kr - at jeg nu har købt ny psu og RAID5 kort er så en anden sag!

Sørme ja, zitech har iwill mpx2.

Godt de ved, hvad de skal bruge iwill til.

Kan iøvrigt tilføje, at det billige tyan tiger til 1295 fra demoshop
og 2 stk. duron 1300 faktisk ikke er så tosset endda til de penge,
samlet 1931 kr.

Læste fornylig om 2 stk. duron 1300 i dual. Det er udmærket !

SSE og prefetch ligesom Tbred.

hilsen

John

Fra : Martin Holm

Dato : 08-03-03 11:06

Jo, men XP1700 Tbred som ikke bliver særlig varme koster kun 280 kr
mere (916-636) for 2 stk og de kan sagtens klare meget højere
hastighed og så har de jo også dobbelt så meget level2 cache.

Mvh Martin

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-03-03 13:25

Martin Holm <martin.j@holm.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:psfj6vsop6heqfn48np1sopt7ejf7i06mn@4ax.com...
> [...]
> mere (916-636) for 2 stk og de kan sagtens klare meget højere
> hastighed og så har de jo også dobbelt så meget level2 cache.

Nu vil jeg skyndsomst tilføje, at jeg allerede har processorerne 2 stk.
MP1600+
Jeg har kørt dual i over et år(Siden Tyan Tiger MP S2460 kom frem)
Det er mit bundkort, der er gået til!

Og de MP1600+ skal ha nogen slag.Rygterne siger, at de med effektiv køling
kan komme op i nærheden af 2 MHz.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Peter Christiansen

Dato : 08-03-03 13:48

Frodo Nifinger wrote:
> Og de MP1600+ skal ha nogen slag.Rygterne siger, at de med effektiv
> køling kan komme op i nærheden af 2 MHz.

2MHz, damn den bliver vild - og så i dual

Jeg håber du mener 2GHz

Peter

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-03-03 18:07

Peter Christiansen <peter.c@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e69e651$0$52132$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 2MHz, damn den bliver vild - og så i dual
>
> Jeg håber du mener 2GHz

Hehe, jow, min staveplade er vist osse defekt
Det var 2 Ghz, jeg mente!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-03-03 20:51

"Frodo Nifinger" <jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
temperaturer
> på aldrig over 30 grader finder jeg det lidt usandsynligt.

Det har nu vist sig, at det ikke var mit motherboard, der er kradset af, men
en ramstang i Dimm-slot 1.
Fejler dimm-slot 1 ser maskinen ikke de andre tre stænger og poster bare
ikke!

Damn, det er anden gang en af mine Crucial ECC PC2100 DDR ram stænger bare
dør. På et år!
Sidste gang var det dog i ramslot 3 en stang steg af.

Heldigvis har Crucial en glimrende RMA-afdeling, og der er no foss what so
ever med at bytte stangen, der er med 10 års garanti.

Er der nogen known issues med Crucial ECC PC2100 DDR ram og Tyan Tiger MP
S2460?

Men øv, nu røg min undskyldning for at købe det Iwill MPX2 board, jeg ellers
lige havde fundet på www.Zitech.dk

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin Holm

Dato : 09-03-03 11:36

Har selv haft samme bundkort og problemet er vist med RAM-soklerne på
selve bundkortet, de er af dårlig kvalitet og man skal mase
RAM-klodserne ned for de sidder ordenligt fast, jeg kan dog ikke
længere huske hvor det stod og det er muligvis ikke det, der er
problemet... Men som nævnt i min tidligere besked så er 2cpu stedet
for alt om dual-bundkort, prøv dette:

http://forums.2cpu.com/search.php?s=&action=showresults&searchid=248633&sortby=lastpost&sortorder=descending

Mvh Martin