prob med ide på soltek sl-75kav
Fra : Per Korshøj

Dato : 06-03-03 20:09

Hej ng

Efter at have geninstalleret Win xp vil mine dvd og cdr drev kun genkendes
som dma 33 og lba 66 dvs. at jeg ifølge cdspeed (nero) kun kan kører 9x og
12x speed

Dette har ikke været et prob. før begge drev er med 40x read

Der er tale om en Yamaha CRW2100E
og en Pioneer DVD-Rom DVD-115

hvad gør jeg ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-03-03 20:43

Per Korshøj" <per@"fjern 's insignificant opinion was stated in:
3e679da7$0$42607$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Hej ng
>
> Efter at have geninstalleret Win xp vil mine dvd og cdr drev kun
> genkendes som dma 33 og lba 66 dvs. at jeg ifølge cdspeed (nero) kun
> kan kører 9x og 12x speed

Hvad finder BIOS'en dem som ? -se under post når den booter.

> Dette har ikke været et prob. før begge drev er med 40x read
>
> Der er tale om en Yamaha CRW2100E
> og en Pioneer DVD-Rom DVD-115
>
> hvad gør jeg ?
Installerer VIA' 4in1 pakke.
http://www.viaarena.com/?PageID=2
og husker at sætte "DMA hvis den er tilgængelig" på din ide/atapi
controller i enhedshåndtering.

--
/Sune
Fac ut vivas!