bus 533?
Fra : Aragorn

Dato : 05-03-03 00:20

Jeg har lige samlet en Chaintech apogee CT-9EJL1 med PC2700 256ram, P4
2.4GHz.

Processoreren er på 533fsb

temp i bios, når computeren er tændt, er på 42c, er det ik for meget? min
AMD 2100+ var lavere!

hvor ser jeg at maskienen kører 533, frem for 400fsb?

autocpu opsætningen er sat til 133*18 er det ok?

auto ram opsætning er 353MHz, skal det ik kun være på 333? blier ramne så
automatisk OC? jeg er ikk e int. i at OC mit system.

Fra : jk

Dato : 05-03-03 09:16

On Wed, 5 Mar 2003 00:19:50 +0100, "Aragorn" <aragorn23@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Processoreren er på 533fsb
>
>temp i bios, når computeren er tændt, er på 42c, er det ik for meget? min

Har du kabinet blæser ?
Een bagpå, der blæser kold luft ind imod cpu, vil nok sænke det til
35.

>hvor ser jeg at maskienen kører 533, frem for 400fsb?
>
>autocpu opsætningen er sat til 133*18 er det ok?

Ja, cpu'en er quad pumped, siger Intel. De ganger så 133 med 4, og det
er 533.

>auto ram opsætning er 353MHz, skal det ik kun være på 333? blier ramne så
>automatisk OC? jeg er ikk e int. i at OC mit system.

Jo, det skulle vel hedde 333. Jeg ved ikke, hvorfor der er den
afvigelse.

Men pc2700 ram er for 166 MHz, da det er DDR, ganger man det med 2,
2x166=333.

Så alt skulle vel være i orden.

mvh

John

Fra : Per

Dato : 07-03-03 14:38

"Aragorn" <aragorn23@mail.dk> wrote in message

> temp i bios, når computeren er tændt, er på 42c, er det ik for meget? min
> AMD 2100+ var lavere!

Har også P4 2,4 - min arb.temp ligger i området 40>45 afhængig af brug!

Jeg burde have god køling i form af:
- en CPU-blæser
- en blæser foran der blæser luft ind i kabinet
- en nedre-blæser bagpå der blæser ind
- og en øvre-blæser bagpå der suger luft ud
desuden strømforsyning øverst i kabinet med 2 blæsere - en ind og en ud.

så.... mon ikke din temp er ok (medmindre min luftgennemstrømning er for
dårlig)

I mit kabinet sidder internt 3 harddiske på hver 80GB og desuden 2 skuffer
med 60GB diske (udvikler jo også en masse varme)

Mvh Per