ang. asus p4pe og ram
Fra : Palle Ib

Dato : 04-03-03 21:20

skal til og bygge ny pc med asus p4pe som bundkort + cpu p4 2.66 ghz. Har
læst er par steder at det godt kan lade sig gøre at clocke systemet så man
kan slippe atsted med at køre med pc3500 ram eksempelvis Geils pc3500
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494877895.
Er der nogen der har erfaringer med dette ?
Ville blive meget glad for info om dette.

På forhånd tak

mvh. Palle

Fra : Beeblebrox

Dato : 04-03-03 22:01

Palle Ib wrote:
> skal til og bygge ny pc med asus p4pe som bundkort + cpu p4 2.66 ghz. Har
> læst er par steder at det godt kan lade sig gøre at clocke systemet så man
> kan slippe atsted med at køre med pc3500 ram

Jeg har lige bygget et system:
P4PE bios 1002
512Mb Samsung PC3200/DDR400 (@425 Mhz / 2.5-3-3-7)
P4 2.53/533-C1 (@3230 Mhz / FSB170x19)
Box køler

Jeg har prøvet utroligt mange opsætninger af og det *hele* er stabilt
(jeg kører alt med default volt, det er et *krav* for mig). Du skal dog
være opmærksom på en BIOS fejl i P4PE som gør at man lige skal
kontrollere sine settings når der overclockes:
http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=a579504a9b584507fd30b1f02194dd03&threadid=34175

Jeg vil til enhver tid anbefale P4PE selvom det har et par børnesygdomme
der forhåbentlig snart fixes (der er en BIOS 1003 på vej).

Du kan evt. læse anmeldelser (inkl. min) på edbpriser.dk og specifikke
betragtninger og observationer på:
http://www.asusboards.com/forums/forumdisplay.php?s=a579504a9b584507fd30b1f02194dd03&forumid=41

Hold dig væk fra P4S8X (den er også anmeldt på edbpriser.dk)!

Vh,
Claus

P.S. -Og jeg; jeg er glad for opsætningen

--

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.

Fra : Palle Ib

Dato : 05-03-03 13:14

Mange tak for rådene Fornuftig læsning omkring p4pe bug
Et sidste spørgsmål. Hvis jeg udelukkende skal holde mig til pc3200 hvad er
så den bedste blok at vælge ?

Fra : jk

Dato : 05-03-03 13:47

On Wed, 5 Mar 2003 13:13:37 +0100, "Palle Ib" <guldberg10@stofanet.dk>
wrote:

>Mange tak for rådene Fornuftig læsning omkring p4pe bug
>Et sidste spørgsmål. Hvis jeg udelukkende skal holde mig til pc3200 hvad er
>så den bedste blok at vælge ?

samsung går du ikke fejl af, og de er ikke særligt dyre. Det bedste er
vel corsair, men prisen er afskyelig.

Fra : jk

Dato : 04-03-03 22:14

On Tue, 4 Mar 2003 21:20:04 +0100, "Palle Ib" <guldberg10@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Er der nogen der har erfaringer med dette ?
>Ville blive meget glad for info om dette.

Du har vist misforstået noget.

Pc3500 ram kan køre (regne regne) 218 MHz, hvis de skal leve op til
mærkaten.

Men de kan sagtens køre ved 133 MHz også !

Pc2700 ram, der kan køre 166 MHz, er udmærket til din cpu og kan
udnyttes til at overclocke den cpu med 25 %.
Det giver 3333 MHz.

Mon ikke det er rigeligt, og mere end man kan forlange ?

Men det er en fremsynet ide at købe pc3200 ram, der kan løbe 200 MHz.

Den kommende Prescot cpu fra Intel bliver fsb800, 4x200=800. Så til
den tid kan man dårligt have mindre end pc3200 ram.

AMD kommer også med fsb400 cpu'er om ca. 2 måneder, og så er
situationen der den samme.

mvh

John