Defekt bundkort fra USA
Fra : Bastholm

Dato : 04-03-03 12:04

Hej Gruppe
For et 1/2 år siden købte jeg et gigabyte bundkort i USA, der er desværre
gået istykker (brændt af).
Er der nogen der ved hvad jeg gør ?
Er det nødvendigt at sende det til USA eller er der en importør i dk man kan
sende det til ?

Jeg håber i kan hjælpe...
mvh Søren

Fra : Leony

Dato : 04-03-03 12:37

"Bastholm" <Bas00@civil.(FJERN)auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> desværre gået istykker (brændt af).
> Er der nogen der ved hvad jeg gør ?
> Er det nødvendigt at sende det til USA eller er der en importør i dk

Undersøg inden du sender noget om det overhovedet er dækket af
garantien. Hvis du har sat 380 Volt til det er det jo ikke sikkert du
får et nyt.
www.zitech.dk og www.smg.dk er importør og www.shg.dk er reseller (sidst
jeg tjekkede, står på Gigabyte's hjemmeside under "where to buy"), snak
med dem måske kan de give dig nogle oplysninger. Der er jo nogle firmaer
som har world wide pickup service (eller noget i den retning, det
betyder at det er lige gyldigt hvor produktet er købt, så er der
serviceordning på produktets nuværende destination).

Alternativt send en mail til Gigabyte og spørg om råd. Du kan også sende
en mail til butikken/firmaet i USA.

Jeg har aldrig prøvet en af den slags sager (kommer heller aldrig til
det), men ovenstående er mine bud på hvad der kunne ske.
Held og lykke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 05-03-03 11:11

Hvordan kan du køre med et Amerikansk board i Danmark?

Jeg mener hermed:
er det ikke 2 forskellige strømstyrker i henholdsvis USA og DK?
Mener at man kører med lavere Hz i USA?

Kan måske være derfor dit board er brændt?
Har du checket manualen inden du forsøgte?

Hvis det er forkert strøm der er tilfældet, tror jeg ikke at nogen vil bytte
eller reparere på garantien.

mvh
Bri@n

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 11:33

On Wed, 5 Mar 2003 11:11:16 +0100, "[4130] Co@ch"
<coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote:

>Hvordan kan du køre med et Amerikansk board i Danmark?
>
>Jeg mener hermed:
>er det ikke 2 forskellige strømstyrker i henholdsvis USA og DK?
>Mener at man kører med lavere Hz i USA?

Det er jo ikke en PSU der er tale om, så et amerikansk
board kan da sagtens køre her i DK. Det får jo den
strøm som PSU'en leverer og det er det samme overalt
i verden. Desuden leverer PSU'en jævnstrøm, så MHz
er også helt uden betydning.

Og endelig kan mange PSU'er køre på både 110 og 220 V.
Man vælger bare på en lille omskifter bag på den. Så selv
en amerikansk PSU ville sikkert virker her i DK bare den
fik det rigtige 220 volt stik.

Så dit forslag er altså helt i skoven. Sorry.

mvh Per

Fra : Bastholm

Dato : 05-03-03 14:10

Hej alle
Jeg takker for de gode svar. Jeg kontakter www.smg.dk idag og vender tilbage
med svaret.
PS : bundkortet har kørt fint i 1/2 år, men er pluselig stået af....jeg ved
ikke hvad der er sket, men regner med at garantien dækker eftersom det var
helt umotiveret.