Hjælp til køb af nyt mobo+cpu søges!
Fra : Zeuner

Dato : 03-03-03 14:41

Hejsa,

Jeg har ikke rigtig fulgt med i hvad der sker på denne front det seneste
stykke tid, men jeg skulle gerne have udskiftet mit gamle slot A mobo, med
noget mere tidssvarende.

Jeg leder efter noget omkring 2 ghz. Jeg har kigget lidt på celerons som er
utrolig billige, men som jeg frygter performer lidt for dårligt. Er der
nogen der kan give et råd til hvordan jeg får mest performance for pengene
for tiden. Jeg er lidt ligeglad med om det er tidssvarende om 1 år, da jeg
synes der alligevel sker så meget, at man er nødt til at skifte hele
baduljen på en gang.

Takker på forhånd for alle gode råd!

Fra : Leony

Dato : 03-03-03 14:52

"Zeuner" <zeuner@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan give et råd til hvordan jeg får mest
> performance for pengene for tiden.

Køb en AMD processor med den hastighed du har brug for.
Kender ikke så meget til AMD bundkort så det lader jeg en anden om. Jeg
havde dog nok købt et med Nforce chipset.

Husk at der også bør investeres i DDR-RAM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Aragorn

Dato : 03-03-03 16:01

JEg vil anbefale dig at kigge på ASUS A7N8X mobo med nForce2 chipset.
0,13 micon AMD processor! Tommelfingerregl siger: AMD CPU til 1000kr, er
best value for money.
og husk 2x DDR ramklodser for at køre DUALRAM

Så er du godt kørerende, også billigt for et fedt system!!!

Held og lykke...

Fra : Zeuner

Dato : 03-03-03 16:54

Jeg er ikke lige bekendt med DualRam. Vil det sige det er bedre med 2*256
end 1*512? Og i givet fald - hvorfor?

Fra : jk

Dato : 03-03-03 18:48

On Mon, 3 Mar 2003 16:53:55 +0100, "Zeuner" <zeuner@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg er ikke lige bekendt med DualRam. Vil det sige det er bedre med 2*256
>end 1*512? Og i givet fald - hvorfor?

Det hedder vel egentlig dual-band ram. Dobbelt ram båndbredde. Visse
chipset kan det:
P4: granite bay og sis655
AMD: nforce2

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 04-03-03 09:28

> Jeg er ikke lige bekendt med DualRam. Vil det sige det er bedre med
> 2*256 end 1*512? Og i givet fald - hvorfor?

Marginalt bedre, men når man alligevel har pungen fremme. I dagligdags
brug vil du sikkert ikke mærke forskel.
Trafikken på en 2sporet vej glider hurtigere end på en vej med kun 1
spor (hvis vi ikke tager højde for hvilke trafikkanter der er tale om).
Synes dog jeg har læst at man kan køre Dual med 1*512, men kan ikke
huske om det blev bekræftet eller afkræftet.

Fra : Martin K

Dato : 03-03-03 18:53

Zeuner wrote:
> Jeg har ikke rigtig fulgt med i hvad der sker på denne front det
> seneste stykke tid, men jeg skulle gerne have udskiftet mit gamle
> slot A mobo, med noget mere tidssvarende.

Jeg ville tage en AMD Athlon XP 2200+ T-bred, Asus A7V8X, 512 MB DDR PC2700
fra Kingston, måske det nye HyperX...

--
Martin K