A7N8X Deluxe problemer
Fra : Veset

Dato : 03-03-03 01:09

Hej i NG

Jeg har lige samlet en ny PC, med følgende specs:

Asus A7N8X Deluxe
XP 2000+
2x256 DDR PC2700 Kingston
GF3 ti200
winnows XP Pro
bios version 1001G

Den har kørt perfekt indtil i dag, hvor jeg kom til at pille lidt ved
fsb'en, jeg satte den op fra 133 til 140, og så ville den ikke boote,
hvorefter jeg clearede CMOS'en, og loadede default bios. Nu vil den så
ikke køre 12,5 x 133 men siger CPU overspeed, den vil ikke starte OS.
Det har jeg løst midlertidigt ved at slå Halt On All Errors fra. Når
den så booter skriver den i de fleste tilfælde at den kører 1250MHz og
ikke 1667MHz selvom den i bios'en står til at køre 12,5 x 133. Hvis
jeg går ind i bios og ud igen vil den godt køre 1667MHz. Er der nogen
der har en forklaring på det, og om det vil hjælpe at update bios'en
!??

mvh
Veset

Fra : Aragorn

Dato : 03-03-03 01:32

lad nu være med OC, det kan sku være ligemeget om en maskine kører 2400
eller 2800mhz, det e ikke ricikoen værd.
men ellers kører jeg med samme bundkort, XP2100+ 0.13 micron, fanme lækker
mobo!

For et par mdr. siden var min kammerat i den samme suitation, da bundkortrt
er jumperfree, prøvede vi at installere en mindre cpu, autodetekt i bios,
save. Derefter sætte den rigtige processor i, autodetekte, save, og det
kørte perfekt efter...
Hvis du har en ekstra processor liggende, eller låne, så prøv det, håber det
kommer til at køre igen!

PS: Har du husket at sætte ramkloderne på de to blå-slots???

Fra : Veset

Dato : 03-03-03 13:45

On Mon, 3 Mar 2003 01:31:54 +0100, "Aragorn" <aragorn23@mail.dk>
wrote:

> [...]
>eller 2800mhz, det e ikke ricikoen værd.
>men ellers kører jeg med samme bundkort, XP2100+ 0.13 micron, fanme lækker

Jeg overclocker heller ikke normalt, men synes lige at det skulle
prøves, desuden var det jo ikke meget jeg hævede fsb'en, men sket er
sket......

> [...]
>kørte perfekt efter...
>Hvis du har en ekstra processor liggende, eller låne, så prøv det, håber det

Det har jeg desværre ikke...!
Hvis jeg sætter den til at auto detecte i bios, sætter den
multiplieren til 6,5...!?

>PS: Har du husket at sætte ramkloderne på de to blå-slots???

Ja!

Veset

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-03 17:27

> [...]
>jeg går ind i bios og ud igen vil den godt køre 1667MHz. Er der nogen
>der har en forklaring på det, og om det vil hjælpe at update bios'en
Jeg er ikke expert i bios, men kan det tænkes at når du clearer bios, så
er det en ældre version der bliver uploadet i bios chippen, og derfor
måske skal upgraderes men en ny fra nettet.
Det er sikkert forkert, men kan ikke ellers se hvad det skulle være.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Veset

Dato : 03-03-03 18:41

Fandt en løsning på nettet der siger at man skal skifte batteriet ud
med et nyt, og nu virker den som den skal......
Jeg har målt spændingen med et multimeter, og den siger 3,06 V for det
der sad i, det jeg har sat i nu er på 3,16 V.......

Veset

Fra : Ib Ladegaard

Dato : 14-03-03 20:55

> [...]
> jeg går ind i bios og ud igen vil den godt køre 1667MHz. Er der nogen
> der har en forklaring på det, og om det vil hjælpe at update bios'en

Jeg har lidt af det samme problem.
Efter at have ændret nogle settings i bios, som jeg har gjort før, og
derefter
skulle save og exit, for at genstarte med de nye indstillinger, ville den
ikke exit'e (genstarte).
Den frøs nærmest midt i save and exit.
Efter at have ventet i LAAANG tid (5 min) besluttede jeg mig for at reset'e.
Efter reset knappens brug kan min maskine ikke poste/boote !!!
Jeg har prøvet at cleare CMOS med den lille jumper & pille det lille batteri
ud, intet hjælper.
Min maskine forbliver død !!
Jeg har nu givet op, er der andre der har ideer ?
'
PS. Jeg forsøger med et nyt batteri imorgen.

Med Venlig Hilsen

Søren Ladegaard
s.ladegaard@pc.dk