Lyden hakker på Soltek
Fra : Brian

Dato : 02-03-03 21:57

Hejsa

Jeg har dette bundkort: http://www.soltek.de/English/product/75kav.htm

Det kører sådan set ganske problemløst pånær i et henseende... lydkortet.
Hvis jeg hører f.eks musik og benytter CD rom drevet på en gang, hakker det
i lyden.
Der sidder en T-Bird 1200 og 512 Mb Ram på.. så der skulle ikke være nogen
problemer der!

Kender nogen til dette problem og en evt. løsning ?
Det er surt at smide et PCI lydkort i, når nu det Onboard lydkort spiller
fint ellers.....

--
Hilsen Brian

Fra : Olesen

Dato : 03-03-03 16:53

"Brian" <brian@post5NOSPAM.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer der!
>
> Kender nogen til dette problem og en evt. løsning ?

Dêt board skal bare køre.
Du har selvfølgelig testet ram mv ?
En frisk installation ?

Ellers er boardet defekt.

Du har kørt den blå skive der følger med ????

MVH

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 05-03-03 03:47

> Jeg har dette bundkort: http://www.soltek.de/English/product/75kav.htm

Det har jeg også.

> Det kører sådan set ganske problemløst pånær i et henseende... lydkortet.
> Hvis jeg hører f.eks musik og benytter CD rom drevet på en gang, hakker
det
> i lyden.

Jeg løste det ved at købe et PCI lydkort, fik et CMI8738 baseret til 137,- i
Bilka.

Måske du skulle gøre det samme.

Fra : Olesen

Dato : 05-03-03 18:10

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg løste det ved at købe et PCI lydkort, fik et CMI8738 baseret til 137,-
> Bilka.
>
> Måske du skulle gøre det samme.

Der må være tale om en defekt eet eller andet sted,
for det ska bare virke 1. gang.
-uanset styresystem.
Måske du har noget 'sært' hardware monteret som du
sku' prøve at fjerne for en tests skyld ?

MVH