Pentium4 2.4GHz
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-03-03 19:31

Hej NG.
Jeg har lige sat nyt bundkort (P4S5A/DX+)og CPU (Pentium4 2.4GHz)i, men når
jeg går ind i denne computer, og under fanebladet generelt står der kun 1.79
GHz hvorfor gør der det ? Er det fordi der skal stilles i bios?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 01-03-03 20:27

Er det en 533 et 400 mhz bus den kører på . Hvis det er 533 skal det
bundkort understøtte det ellers vil den kun kører 18 * 100.

mvh
Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-03 08:55

> Er det en 533 et 400 mhz bus den kører på . Hvis det er 533 skal det
> bundkort understøtte det ellers vil den kun kører 18 * 100.
>
> mvh
> Thomas
+++++++++++++++++++++++
Hej
Det understøtter 533.
Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 02-03-03 12:12

Kan du ikke såtte bussen til at kører 533.
så er der 18*133 for cpu'en og 133*4 for bussen

mvh
Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-03 15:17

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke såtte bussen til at kører 533.
> så er der 18*133 for cpu'en og 133*4 for bussen
>
> mvh
> Thomas
++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej.
Jo det kan jeg sikkert, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal ind under i
biosden er fra AMI.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-03 16:04

> Hej.
> Jo det kan jeg sikkert, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal ind under i
> biosden er fra AMI.
>
> Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Jeg har lige siddet og roddet lidt med bios, og fandt et sted det måske
kunne være jeg skal stille på den. Der står
CPU/DRAM speed 100/100 MHz
CPU core voltage 1.472 V
CPU ratio locked
CPU frequency 100 MHz
DRAM frequency 100MHz

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-03-03 17:24

Jørgen Nielsen wrote:
> Jeg har lige siddet og roddet lidt med bios, og fandt et sted det måske
> kunne være jeg skal stille på den. Der står
> [...]

Det lyder som stedet, men det burde virke automatisk så måske skal du
flashe biosen. Se i dit motherboards manual evt. så find den på
rpoducentens hjemmeside.

Mvh

Bruno

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-03 17:33

> Det lyder som stedet, men det burde virke automatisk så måske skal du
> flashe biosen. Se i dit motherboards manual evt. så find den på
> [...]
Hej
Men jeg kan godt ændre på tallene F.eks. CPU/DRAM speed 133/166MHz
og så skifter DRAM frequency automatisk til 133MHz

MHV Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk