ekstra USB porte på bundkort
Fra : [4130] Co@ch

Dato : 01-03-03 18:58

Har lige et spørgsmål om ekstra USB porte på et Soltek SL85drv3 bundkort

Normalt sidder der et stik som består af 9 pinde, hvorpå (1 & 2 betyder her
USB1 og USB2).

+5v (1 & 2) monteres på ben 1 & 2.
-D (1 & 2) monteres på ben 3 & 4.
+D (1 & 2) monteres på ben 5 & 6.
Ground (1 & 2) monters på ben 7 & 8.
ben 9 bruges ikke.

Men på dette Soltek board ser det helt anderledes ud og jeg kan ikke
overskue hvordan ledningerne skal sidde.

Stikket består af 2 rækker pinde à 8 i hver række = ialt 16 pinde.

Kan nogle forklare hvad idéen er med dette?
Jeg ville jo gerne have USB ført frem til fronten på kabinettet,
så Soltek's originale USB-kits kan ikke bruges her (de rækker kun til bag på
kabinettet).
Jeg er nødt til at anvende kabinettets ledninger.

mvh
Bri@n

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-03-03 21:12

[4130] Co@ch wrote:
> [...]
> overskue hvordan ledningerne skal sidde.
> Stikket består af 2 rækker pinde à 8 i hver række = ialt 16 pinde.

Tjek din manual. I kapittel 2-9.2 hardware setup side 32 er det beskevet.
Bare for at hænge dig ud Det er stikket til lydkortet du har fat i efter
den
beskrivelse du gav.
Ov for resten. Jeg kører AMD så hvordan fanden ved jeg noget om din fine
Pentium maskine.
<http://www.soltekusa.com/download/viewcategory.php?downloadcategory=SL-85DR
3%20Series%20Kit>

mvh
Henning

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 01-03-03 23:43

>Bare for at hænge dig ud Det er stikket til lydkortet du har fat i
efter
>den
>beskrivelse du gav.

NEJ - det er det ikke.

Stikket her sidder mellem PCI-3 og PCI-4 slot'ne og er til USB.
Jeg kan godt læse min manual, men iflg. den mangler jeg 2 sorte ledninger i
mit system.
Jeg har 2 røde, 2 hvide, 2 grønne og kun 2 sorte.

Prøv at se på side 37 i flg. PDF fil.
http://www.soltek.com.tw/downloads/manuals/8series/85drv3/85drv3-hard.pdf

Der er 2 GND ledninger for meget.

Mvh
Bri@n

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-03-03 00:52

[4130] Co@ch wrote:
> NEJ - det er det ikke.

Nå, der var jeg for hutigt ude. Sorry.

> Jeg har 2 røde, 2 hvide, 2 grønne og kun 2 sorte.
> [...]
Ok så fes den ind. Efter min bedste overbevisning skal du ikke bruge de
to GND der sidder for sig selv i rækken.

mvh
Henning

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 03-03-03 13:54

OK jeg prøver at se hvordan den spiller uden de 2 ekstra sorte.

Tak for svaret

Bri@n