Soltek 75-KAV - ram problem?
Fra : SA

Dato : 01-03-03 11:37

Hej NG.

Jeg allerede 2 af disse bundkort, og har aldrig haft nogen som helst
problemer med dem. Men, med det sidst indkøbte er der et underligt problem.
Hvis jeg kører med 256MB PC133 RAM i sokkel 1, kører maskinen uden
problemer. Hvis jeg så monterer en stang mere i sokkel 2, så begynder
maskinen at opføre sig noget underligt. Dermed menes, nogle programmer vil
ikke starte - spontane reboots osv. osv.
Kan det være et defekt bundkort, eller er der andre muligheder/forslag?

PS! De monterede RAM moduler er af samme type(dobbelt sidede osv.), så
problemet burde ikke ligge der!

System:

PSU 300W
OS: Win XP Home
40 GB disk
CD-ROM

På forhånd tak

/SA

Post any reply or question in the newsgroups!
Mail is only rarely read!

Fra : Per N

Dato : 01-03-03 12:51

On Sat, 1 Mar 2003 11:36:58 +0100, "SA" <buffalo_bill@iname.com>
wrote:

> [...]
>Kan det være et defekt bundkort, eller er der andre muligheder/forslag?
>
>PS! De monterede RAM moduler er af samme type(dobbelt sidede osv.), så

Er det også samme mærke RAM ?

Det ene RAM modul kan være defekt. Prøv at teste dem
hver for sig med et test program.

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 02-03-03 13:42

"Per N" <nospam@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det også samme mærke RAM ?
>
> Det ene RAM modul kan være defekt. Prøv at teste dem
> hver for sig med et test program.

ja jeg har samme bundkort og bestilte på et tidspunt en 128mb ram blok.Den
fuckede både min egen og min forlovedes pc op,så det er højst sandsynligt at
det er ramblokken.Prøv den evt. i en kammerats maskine.

Fra : SA

Dato : 02-03-03 16:33

Takker for svarene.

Er nu igang med at køre en memtest86, dog på en anden maskine, men også med
et 75-KAV MB. Denne havde 768MB, fordelt på et 512 og et 256 model, og nu
har jeg så sat det "fejlramte" modul i også, så den total memory er 1GB. Og
alle 3 moduler er af forskellig fabrikat! Når denne test så er færdig, vil
jeg prøve en memtest86 på den "fejlbehæftede" maskine, med det "fejlramte"
RAM modul monteret, og så får vi se hvad der sker.
Jeg tror at MB er defekt i den anden maskine, hvor det f.eks. kan være nogle
af adresse linierne der er defekte.

/SA