ASUS P2B
Fra : Sven

Dato : 28-02-03 22:47

Hej.
Jeg har fået en 40Gb harddisk, som jeg ønsker at bruge sammen med mit P2B
mobo (gammelt, men godt!). Jeg er dog ikke sikker på, at jeg kan det uden at
flashe min BIOS. I denne forbindelse har jeg 2 spørgsmål:

1) Hvilken BIOS skal jeg mindst have for at kunne bruge en 40Gb harddisk
(Maxtor)?

2) Hvis jeg skal flashe en ny BIOS, hvilket flash program skal jeg så bruge?

Sven

Fra : Devast8or

Dato : 01-03-03 01:23

Sven wrote:
> [...]
> det uden at flashe min BIOS. I denne forbindelse har jeg 2 spørgsmål:
>
> 1) Hvilken BIOS skal jeg mindst have for at kunne bruge en 40Gb

Bare snup den nyeste, der er ingen grund til at tage en anden.

> 2) Hvis jeg skal flashe en ny BIOS, hvilket flash program skal jeg så
> bruge?

Det er en AWARD BIOS, så du skal nok bruge AWDflash.exe. Men se om ikke den
følger med du henter BIOS filen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-03-03 19:53

On Fri, 28 Feb 2003 22:47:05 +0100, "Sven" <chanelle4@get2net.dk>
wrote:

>1) Hvilken BIOS skal jeg mindst have for at kunne bruge en 40Gb harddisk
>(Maxtor)?

bx2i1011.zip P2B (Intel 440BX chipset) M/B, PnP BIOS ver. 1011
10/28/99
1.Support IDE hard disk larger than 32G bytes.

>2) Hvis jeg skal flashe en ny BIOS, hvilket flash program skal jeg så bruge?

Her finder du vist både flashprogram, bios og manual
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P2B

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]