P4PE vs. P4S8X
Fra : Beeblebrox

Dato : 28-02-03 10:58

FUT: dk.edb.hardware.bundkort

Jeg købte mit P4PE som erstatning for det yderst ustabile P4S8X.
Hvilken fornøjelse! Alt kører ca. 10% hurtigere end på P4S8X og det
kører STABILT! Medfølgende CD'ere indeholdt nyeste drivere og BIOS var
up2date. En lækker feature er Digital Dolby 5.1 udgang (både optisk og
elektronisk). BIOS'en Melder dog fejl når jeg har mit 8xAGP grafikkort
monteret men ikke desto mindre fungerer ALT helt perfekt alligevel.

Boardet er utroligt let at overclocke, det er hurtigt og alt virker
utroligt gennemført og i høj kvalitet. Kører i øjeblikket min P4-2,53 @
3,17 Ghz, samt 521Mb Kingston PC2700 @ 334 Mhz. og alt er 100% stabilt.
Eneste grund til jeg ikke er højere endnu er, at jeg blev træt af at
køre testprogrammer ;)

Husk at installere 'Intel Application Acceleration' FØR noget andet når
du har hældt windows på. Tilsyneladende virker disse drivere kun
optimalt hvis de lægges på som det allerførste.

5 velfortjente stjerner fra mig!

Stats (ikke overclocket) med Palit Daytona TI-4200 8AGP & Maxtor
120Gb/8Mb/Fluid
3D Mark 2001SE = 10997
PC Mark 2002, CPU = 6347
PC Mark 2002, Mem = 6003
PC Mark 2002, HDD = 1201

Stats (overclocket@3.17) med Palit Daytona TI-4200 8AGP & Maxtor
120Gb/8Mb/Fluid
3D Mark 2001SE = 11882
PC Mark 2002, CPU = 7738
PC Mark 2002, Mem = ?
PC Mark 2002, HDD = 1199

Med et for lille kabinet (2 cm. fra top af køler til PSU som dækker for
hele køleren) og åbent kabinet får jeg rimelige temperaturer: Idle=38,
Full load=57

Jeg købte P4S8X på baggrund af de gode anmeldelser på edbpriser.dk
MEN, Men, men... Undgå dette board for enhver pris! Det er ustabilt og
performer ikke som det burde sammenlignet med andre tilsvarende systemer
(P4 2,4 Ghz).

Når jeg kørte Prime95 Torture Test fejles der allerede på første
gennemløb. 3D Mark 2001SE (build 330) crashede i tide og utide og kunne
ikke gennemføre testforløbet andet end ~ét ud af fire forsøg. PC Mark
2002 gav ligeledes fejl og kunne ikke gennemføre.

Det er IKKE overclocket, tweaket eller lignende. Alle komponenterne
virker perfekt (se min anmeldelse af Asus P4PE som jeg netop har byttet
til) så det er dette board/bios den er helt gal med.

Stats (P2,4 ikke overclocket) m. Palit Daytona TI-4200 8xAGP + Maxtor
120Gb/8Mb/Fluid:
3D Mark 2001SE = 9727
PC Mark 2002, CPU = 5912
PC Mark 2002, Mem = ????
PC Mark 2002, HDD = 1152

Til sammenligning kørte mine andre forsøg med samme grafikkort:
* AMD T-Bird 1,2 Ghz/512 Mb PC133: 3D Mark 2001SE = 7851
* P4 2,53/Asus P4PE/512 Mb PC2700: 3D Mark 2001SE = 10997

Fra : Lars

Dato : 28-02-03 13:11

Tak for den gode debat ang. dette kort.
Jeg var ved at købe det, men skifter nu til P4PE.

Har du købt med RAID opt.?

Jeg har læst lidt i user's manual, og kan kun finde ud af at der skal
blandes parallel ATA + en seriel for at få raid. Er det korrekt??

Fra : Beeblebrox

Dato : 28-02-03 13:30

Lars wrote:
> Tak for den gode debat ang. dette kort.
> Jeg var ved at købe det, men skifter nu til P4PE.
>
> Har du købt med RAID opt.?

Nej det er basisudgaven (-GD, tror jeg den hedder internt hos Asus):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628094

> Jeg har læst lidt i user's manual, og kan kun finde ud af at der skal
> blandes parallel ATA + en seriel for at få raid. Er det korrekt??

Jeg ved nada om raid så forhåbentlig er der nogle af de mange andre
glade P4PE ejere der kan hjælpe her ;)

Vh,
Claus

Fra : Brian Møller

Dato : 28-02-03 19:33

> Har du købt med RAID opt.?
> Jeg har læst lidt i user's manual, og kan kun finde ud af at der
skal
> blandes parallel ATA + en seriel for at få raid. Er det korrekt??

Jeg har købt den største udgave og der skal anvendes enten 2 stk SATA
diske eller 1 stk. SATA og så en "normal" ATA disk. Ellers sådan har
jeg i det mindste forstået det :)

/Brian

Fra : Sp@cey

Dato : 02-03-03 10:24

Det var også det jeg fik ud af det, men forstår det ikke.
En Raid kan da sagtens køre på 2 IDE Harddiske men det kunne Asus åbenbart
ikke finde ud af denne gang!
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."

Fra : Uni Bull

Dato : 02-03-03 12:26

Brian Møller wrote:
> Jeg har købt den største udgave og der skal anvendes enten 2 stk SATA
> diske eller 1 stk. SATA og så en "normal" ATA disk. Ellers sådan har
> jeg i det mindste forstået det :)

Det er korrekt!!
--
Uni Bull