ECS K7S5A resetter når den står og arb. un~
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 27-02-03 21:03

Mit nye subj. kan godt finde på at "resette" og start helt forfra med at
tælle ram op. mm.
Den husker godt nok bios indst. og klokken. mm.
Hvad skal jeg kigge efter?
Bios'en er den sidste nye.
Kabinettet er et nyt Codegen 300W powersupply.
CPU'en er en XP2000 og køleren er en Spire 2
nogen ideer?
mvh Michael

---

Fra : MaRk

Dato : 27-02-03 21:58

Hvilke ram?

Fra : MaRk

Dato : 27-02-03 21:58

Og har du iøvrigt som det første du installere udover windows installeret
driverne til bundkortet.

Fra : Kristian

Dato : 27-02-03 22:01

Har du mere end 1 stk. ram i bundkortet (altså
SD-ram)?....................Hvis ja, pil det ene stk. ud og klar dig med 1
stk. ram..
Hvis nej, ........................??????????????????

Kristian

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 27-02-03 22:40

1 stk. DDRRam mærke Spectek
har også prøvet med 1 stk. 512MB Kingston SDram.
flere ideer?

---

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-02-03 22:54

Michael_Sørensen wrote:
> Mit nye subj. kan godt finde på at "resette" og start
> helt forfra med at tælle ram op. mm.
> Den husker godt nok bios indst. og klokken. mm.
> Hvad skal jeg kigge efter?

Jeg går udfra du har Windows XP installeret?

Slå automatisk genstart fra således:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for
Start og Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart automatisk".

Så kan du næste gang fejlmeddelelsen opstår aflæse den
og skrive den til os.

Ellers kan du finde fejlmeddelelsen her:
"Kontrolpanel -> Administration -> Logbog og se
så under System."

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Bjarne

Dato : 27-02-03 22:59

> [...]
> Bios'en er den sidste nye.
> Kabinettet er et nyt Codegen 300W powersupply.
> CPU'en er en XP2000 og køleren er en Spire 2

Nu kender jeg ikke dette kabinet, men er du sikker på du har fjernet alle
ubrugte metalbøjler/stag under motherboardet, så der ikke sidder et og
kortslutter periodisk ?

mvh Bjarne

Fra : Bachelor®

Dato : 28-02-03 20:38

"Bjarne" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse news:3e5e8a66$0$52198$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Nu kender jeg ikke dette kabinet, men er du sikker på du har fjernet alle
> ubrugte metalbøjler/stag under motherboardet, så der ikke sidder et og

Og popper frem en gang i mellem !

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 28-02-03 02:44

> [...]
> Bios'en er den sidste nye.
> Kabinettet er et nyt Codegen 300W powersupply.
> CPU'en er en XP2000 og køleren er en Spire 2

Det er ikke pengene værd, har ingen muligheder i BIOS og pga. stabilitets
problemer er man bedre stillet med et kort som f.eks Soltek 75-FRV til
690.-.
Har en ven som fik denne model byttet pga. af den slags fejl som du
beskriver. Det nye fryser hele tiden istedet!!!. Han kører med T-Bred 2100+.
Ifølge ECS web kan det køre med nogle af de nyeste XP modeller, men dette
kort har et seriøst stabilitets problem og uanset hvor meget hardware der er
testet, RAM, grafikkort, lyd enable-disable, 400 W PSU, drivere og atter
drivere så har det ikke hjulpet. Få pengene tilbage, giv lidt mere for det
næste bundbrædt og spar ærgerlserne istedet.

Mvh Erik.

Fra : RH

Dato : 28-02-03 09:17

"Erik B. H@nsen" <nospam@mail.dk> wrote in

> [...]
> PSU, drivere og atter drivere så har det ikke hjulpet. Få pengene
> tilbage, giv lidt mere for det næste bundbrædt og spar ærgerlserne

Fejl 40 i de fleste tilfælde. Jeg kører pt. med et sådan ECS board og har
ingen problemer haft. De mennesker som jeg har anbefalet dette board til,
har heller ikke haft problemer overhovedet...men det er jo også mig, som
har samlet deres PC'er.
Dog vil jeg sige, at hvis jeg skulle købe et nyt motherboard nu, så ville
jeg nok vælge et andet, da dette board jo efterhånden er lidt gammelt og
ikke på grund af muligheden for, at det skulle være ustabilt!

Mvh
RH.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-02-03 11:18

RH wrote:
> Fejl 40 i de fleste tilfælde.

Helt sikkert, jeg har samlet 3 PCer uden problemer
og så købte jeg selv et og der kom alle de problemer
jeg havde læst om ;(

> Jeg kører pt. med et sådan ECS board og har ingen
> problemer haft.

Alle dem jeg har samlet kører stadig perfekt, incl. mit
eget efter meget besvær.

Også jeg.

Fra : jk

Dato : 28-02-03 09:22

On Fri, 28 Feb 2003 02:43:41 +0100, "Erik B. H@nsen" <nospam@mail.dk>
wrote:

> [...]
>drivere så har det ikke hjulpet. Få pengene tilbage, giv lidt mere for det
>næste bundbrædt og spar ærgerlserne istedet.

Nu synes jeg du er lidt pessimistisk !

Det er et kanonsælgende bundkort fra verdens største
bundkort-producent.

For mange kører det udmærket, og det chokerede verden for 1 år siden,
at et kort til 500 kr. kunne køre så hurtigt, som det var dengang.

Det performer faktisk udmærket, især med DDR ram.

Et udmærket forum er:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

fremfor
http://www.ocworkbench.com deres ECS forum, de er måske lige lidt
rigeligt ECS sponsorerede.

mvh

John

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 09:37

jk wrote:

> Nu synes jeg du er lidt pessimistisk !

Overhovedet ikke. ECS er en producent med høj fejlprocent. Alle steder hører
man om problemer.

> Det er et kanonsælgende bundkort fra verdens største
> bundkort-producent.

Pga. prisen fordi folk er nærige.

Er det værd at spare 200,- ? Jeg synes ikke.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : RH

Dato : 28-02-03 09:56

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> wrote in

> Overhovedet ikke. ECS er en producent med høj fejlprocent. Alle steder
> hører man om problemer.

Næsten helt sikkert fejl 40.

> Pga. prisen fordi folk er nærige.

Måske nu ja, men da jeg købte mit board, var det det hurtigste på markedet
og samtidig også det billigste.

> Er det værd at spare 200,- ? Jeg synes ikke.

Dengang sparede man meget mere end 200 kr, men du har ret i, at man nok
skulle vælge at købe et andet bundkort idag, da ECS boardet jo efterhånden
er et ældre board.

Mvh
RH.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 10:09

RH wrote:

> Næsten helt sikkert fejl 40.

Mange gange er det, ja. Men ellers har de altså flere fejl end godt er.

> Måske nu ja, men da jeg købte mit board, var det det hurtigste på markedet
> og samtidig også det billigste.

Er hastighed alt? Altså 5-10% rager mig en høstblomst hvis det er med risiko
for ustabilitet og bøvl. Ærligt talt.

Nu lyder det som om du ikke har bøvl med dit, og det er jo lækkert i sig
selv.

> Dengang sparede man meget mere end 200 kr, men du har ret i, at man nok
> skulle vælge at købe et andet bundkort idag, da ECS boardet jo efterhånden
> er et ældre board.

Jeg ville ihvertfald gå uden om det og så købe MSI eller Asus. De er begge i
den billige ende for kvalitetsboards.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : RH

Dato : 28-02-03 11:16

> Jeg ville ihvertfald gå uden om det og så købe MSI eller Asus. De er
> begge i den billige ende for kvalitetsboards.

Jeg synes at kunne huske at Asus og abit havde en væsentlig større
fejlprocent end ECS.

Mvh
RH.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 12:49

RH wrote:

> Jeg synes at kunne huske at Asus og abit havde en væsentlig større
> fejlprocent end ECS.

Asus havde store problemer med deres første udgaver med KT133, men mig
bekendt ikke mere.

Hvor Asus har nogle uheldige modeller er det uheldigt at ECS producerer
overhovedet ja ja grov generalisering, jeg ved det. Flame løs.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 10:41

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse

> Næsten helt sikkert fejl 40.

Synes man har læst mange fejl ved ECS boardet som ikke kan skyldes en
fejl 40. Problemer med 2 SD RAM stænger, kan ikke huske klokken og
resetter BIOS indstillinger osv.
Hvis man tager en søgning i dette forum, så omhandler 95% af alle de
posts hvor der er problemer med et mobo K7S5A. Det er næppe en
tilfældighed. Det akn dog være at det bare indikere at alle dem der
laver en fejl 40 også er dem der køber billigst.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : jk

Dato : 28-02-03 10:07

On Fri, 28 Feb 2003 09:37:19 +0100, "Martin L. Johansen"
<ares@REMOVEc.dk> wrote:

>Overhovedet ikke. ECS er en producent med høj fejlprocent. Alle steder hører
>man om problemer.

>Pga. prisen fordi folk er nærige.
>
>Er det værd at spare 200,- ? Jeg synes ikke.

Det kan være helt rigtigt. Hvad er 2-300 kr. mere ?
Når der problemer, så bruger vi jo meget tid på det !! tid er også
penge.

Men mange bruger også meget tid på asus bundkort, der også har en
meget høj fejlprocent. De sender simpelthen noget halvfærdigt ud og
laver desuden gale bios'er, engang imellem.

mvh

John

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 10:20

jk wrote:

> Det kan være helt rigtigt. Hvad er 2-300 kr. mere ?
> Når der problemer, så bruger vi jo meget tid på det !! tid er også
> penge.

Enig.

> Men mange bruger også meget tid på asus bundkort, der også har en
> meget høj fejlprocent. De sender simpelthen noget halvfærdigt ud og
> laver desuden gale bios'er, engang imellem.

Jeg synes ikke det er så slemt. Men hvad Asus kan rette i BIOS kan ECS ikke,
da det bare er elendig kvalitet. Se _det_ er en forskel som rykker.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 10:42

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et kanonsælgende bundkort fra verdens største
> bundkort-producent.

Har du en statistik der viser at de er størst eller er det et gæt.
Har altid troet at Asus var størst og har aldrig hørt noget der antydede
andet.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-02-03 11:12

> Har du en statistik der viser at de er størst eller er det et gæt.
> Har altid troet at Asus var størst og har aldrig hørt noget der antydede
> andet.

Der står lidt her:
http://www.neoseeker.com/news/articles/headlines/Hardware/2188/

Hvis rygtet ellers holder er ECS nu verdens største producent af
bundkort

/Jakob

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 13:05

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der står lidt her:
> http://www.neoseeker.com/news/articles/headlines/Hardware/2188/
> Hvis rygtet ellers holder er ECS nu verdens største producent af
> bundkort

Tja, det er jo det med rygter, det er nok snarere kilden der skal
vurderes.
Fandt dette og den er skrevet et halvt år før din:
http://www.financeasia.com/Articles/7CCBF98D-357B-11D6-81DD0090277E174B.cfm¨
og de skriver også at ECS er størst.

Jeg ser det dog mest på et bevis på tidens trend. Skidt med kvaliteten,
bare det er billigt.
Hellere 2 mobos til 500 end et til 1000.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 13:13

Leony wrote:

> Jeg ser det dog mest på et bevis på tidens trend. Skidt med kvaliteten,
> bare det er billigt.

> Hellere 2 mobos til 500 end et til 1000.

Det er sørgeligt at folk er så ligeglade. Det er det samme med DVD
afspillere... det skal bare være billigt så fuck kvaliteten bare den kan
lave kaffe til under 900,-.. hmm.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Leony

Dato : 01-03-03 13:41

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sørgeligt at folk er så ligeglade. Det er det samme med DVD
> afspillere... det skal bare være billigt så fuck kvaliteten bare den
> kan lave kaffe til under 900,-.. hmm.

Amen der også.
Vi kunne fortsætte listen med kameraer. Lige så snart Tjaldi har et
Medion 4 megapixel på tilbud, så er det som om fok tænker "fuck hvor må
Nikon og de andre bare tjene mange penge på deres kameraer, når Medion
kan sælge dem til det halve og det er på 4 megapixel, så kvaliteten
fejler i hvert fald ikke noget".

Nu er vi vist ved at være ½OT.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-03-03 18:10

Leony wrote:

> [...]

> Nikon og de andre bare tjene mange penge på deres kameraer, når Medion
> kan sælge dem til det halve og det er på 4 megapixel, så kvaliteten

Helt enig. Bottom-line så må folk selvom det. Jeg er ihvertfald glad for jeg
ofrede det dobbelte for at camera med lavere opløsning.

> Nu er vi vist ved at være ½OT.

Tror du? hehe :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : LNC

Dato : 28-02-03 20:48

Hent en OC bios på www.ocworkbench.com ikke at du skal OC men der er de
generelle fejl rettet
Har nu selv haft 2 x ecs k7s5a Konen har stadig hendes
har samlet 4 maskiner med det mb og de kører uden problemer /Tilfælles for
alle maskiner er de kører med OC bios + DDR pc 2100 ram 1 eller 2x 256
+Ingen af dem
bruger Codegen psu ,selvom de tre af dem var Codegen kabinet inkl Codegen
psu efter en gennemlæsning af forum , hvor
der bliver skrevet om netop PSU kontra ECS
SE EVT PSU FAQ !!
Skift din CODEGEN psu ud med en anden + bios så
skulle din pc køre som den skal

Pyhha en remse :)
Mvh Lars

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 28-02-03 22:34

> Skift din CODEGEN psu ud med en anden + bios så
> skulle din pc køre som den skal

Tak for dit svar. Det vil jeg gøre en af de næste dage. Forresten, så har
jeg skiftet til en større køler. Det har da hjulpet en del. Jeg har kun haft
en genstart indenfor de sidste 2 dage. - Den første køler (Spire2)plejer at
være store nok til en XP2000.
mvh MIC

---

Fra : Morten L.

Dato : 01-03-03 10:19

> [...]
> Bios'en er den sidste nye.
> Kabinettet er et nyt Codegen 300W powersupply.
> CPU'en er en XP2000 og køleren er en Spire 2

Prøv at låne en anden powersupply - Codegen har ikke verden bedste ry - og
de kan SAGTENS være en lettere ustabil PSU, der driller dig!

/Morten