Bundkort til P4 northwood
Fra : Frederik Sunne

Dato : 27-02-03 11:20

Hej,

Jeg er efter et billigt bundkort (max 1000 kr), som skal køre med en
Pentium4 Northwood 1.8GHz In-a-Box.
Har I nogle forslag? Jeg har kigget på et på ASUS, men også AOpen AX4BS-V
ATX Retail.

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : jk

Dato : 27-02-03 12:20

On Thu, 27 Feb 2003 11:20:25 +0100, "Frederik Sunne" <frederik@[no
spam]soundfields.dk> wrote:

> [...]
>Pentium4 Northwood 1.8GHz In-a-Box.
>Har I nogle forslag? Jeg har kigget på et på ASUS, men også AOpen AX4BS-V

Det AOpen, du nævner, er til sdram. Det må absolut frarådes at sætte
sdram sammen med en P4. Det er ligesom at sætte cykelhjul på en bil.

Så meget hellere AOpen MX4LR med vga og det hele onboard. Det
supporter fsb400 cpu'er, som din 1.8GHz, men ikke fsb533 cpu'er.
Pris 797,- kr.

Eller AOpen MX4GR til 945,-
Det tager fsb533 cpu'er, pc2700 ram, og vga, lan, usb2
en anmeldelse af det (omtrent dette):
http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/10703_1571341__4

DDR ram er i dag billigere end nogensinde før. F.eks. samsung pc2700,
512 Mbyte for 729 kr.
Du kan også slippe med 594 kr. for apacer.

mvh

John