MSI ms648 Max-F/L / Pentium4 NortWood2 2.~
Fra : DGG.

Dato : 27-02-03 08:31

Nogen erfaringer med denne kombination.

Jeg er newbi på Win platformen da jeg hidtil har været Mac man, så gode
råd modtages med glæde. Det skulle jo gerne være en fornøjelse at få
sådan en Windows maskine i huset. (skal køre XP) og det nytter ikke at
jeg skal opdatere BIOS og eller altmuligt andet inden jeg kan køre, det
er jeg er kommet frem til er et typisk problem med ASUS ved at læse på
Usenet og edbprise.dk

Min ide var at bygge den op omkring et bundkort med en 478 Socket der
kan håntere PC2700 RAM, x8 AGP IDE133 med 512Kb cache og FSB på 533MHz
da der så sikker vil være mulighed for at opgradere processor, ram og
grafikkort inden disse type er forældet. Jeg er ikke intreseret i OC af
hverken CPU eller RAM da det SKAL køre stabilt og næsten lydløs.

Jeg har læst både for og imod SIS 648 som sidder på det omtalte kort
Hvilket Chipset er at foretrække ? (allround maskine)

Er det en god ide at have så meget på bundkortet som muligt ? her tænker
jeg på BlueTooth, Ethernet, Lyd, USB, Firewire og ATA/IDE kæder/RAID osv
eller er det bedre at få et bundkort med rigeligt PCI pladser for så at
smide ekstrakort i efter hånden som det er ønskeligt.

Har overvejet flg.

MSI MS-648 MAX-L (DDR400 / 6 X USB 2.0 )
MSI MS-648 MAX-F (DDR2700 / GigabitLAN / Surround Audio)
Begge supporter op til 3.0GHz CPU og har 6 PCI / 1 CNR / 1 AGPx8.

Intel Pentium4 Northwood2 2.4GHz In-a-Box
16KB Data & 16KB Instruction L1 cache 2400MHz
512KB L2 cache 2400MHz
55 million transistors
0,13 micron processor
Socket: Socket 478
FSB: 533MHz
Er den køler der er på tilfredsstillende mht. køling/støj
(den er 300,- billiger In-a-Box) ????????

Vil det være en fordel mht stabilitet at købe øvrige komponenter fra
samme producent.
Grafikkort: MSI G4TI 4200 VTD8X 128Mb m. tvout/DVI AGPx8
CD-drev: MSI Dragonwriter MS-3848 int 48x12x48

på forhånd tak
--

Vh. henrik