Athlon vs. Celeron!?
Fra : Zwam

Dato : 26-02-03 23:37

Hej!

Ved ikke om det er herinde, men der er ikke nogen CPU gruppe!

Jeg skal ud og have ny computer, men hvilken processor skal jeg vælge?
Valget står mellem Athlon Thoroughbred XP 2100+ (1733MHz) Box (pris: 880kr)
og Celeron 2100 MHz Willamette In-A-Box (Pris: 850kr).

Jeg skal hovedsageligt bruge den til at spille på!

Hvilken en af dem skal jeg vælge?? Hvis i gider at argumentere lidt for dem.

På forhånd tak.

David

Fra : Peter Christiansen

Dato : 26-02-03 23:46

Zwam wrote:
> [...]
> Valget står mellem Athlon Thoroughbred XP 2100+ (1733MHz) Box (pris:
> 880kr) og Celeron 2100 MHz Willamette In-A-Box (Pris: 850kr).

Af de to ville jeg helt klart vælge Athlonen. En Celeron er en beskåret
udgave af den første P4 og den var på niveau med athlonen. Hvis det skal
være Intel ,skal det være en Northwood da denne har 512 kB cache hvor en
celeron kun har 128 kB cache.

Prøv eventuelt at læse denne test. Det er dog kun med en 2GHz celeron, men
du kan se sammenhængen.
http://www17.tomshardware.com/cpu/20021016/index.html

Håber det kunne hjælpe.

Peter