Intel Celeron Tualatin 1200 256KB
Fra : Ove Poulsen

Dato : 25-02-03 20:06

Hej jeg mangler en oplysning.
Kan jeg erstatte min 700 MHz Celeron cpu med denne
Intel Celeron Tualatin 1200 256KB denne er til socket 370, når der står i
Produkt specifikation over bundkortet "Supports Intel Socket370 processors
up to 700 MHz"
MVH
Ove P

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 25-02-03 21:17

"Ove Poulsen" <ohp@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Produkt specifikation over bundkortet "Supports Intel Socket370 processors

Det bliver et "måske", men tvivlsomt, da det afhænger af dit bundkort. En
Celeron med 256 KB cache er en "Tualatin"-udgave, som adskiller sig fra
"Coppermine", som din 700 MHz-CPU er.

Derfor kræves at bundkortet specifkt understøtter Tualation-CPU'er, hvilket
jeg tvivler meget på når det er født til max. 700 MHz. I så fald vil den
hurtigste Celeron (forudsat at du kan finde en passende BIOS-opdatering)
være en 1100 MHz. Pas dog på - til denne clock speed findes både Coppermine-
og Tualatin-udgaver.

Kim

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-02-03 11:46

On Tue, 25 Feb 2003 20:06:15 +0100, Ove Poulsen <ohp@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> Intel Celeron Tualatin 1200 256KB denne er til socket 370, når der står i
> Produkt specifikation over bundkortet "Supports Intel Socket370

Hej Ove
Hvilket mother board har du?
Har du mod på selv at modificere boardet så det kan virke?
/Thomas

Fra : Ove Poulsen

Dato : 26-02-03 20:05

Jeg kan ikke finde navnet på Bundkortet, men det er købt som Apollo med "
VIA Apollo Pro/133/133A PCI Chipset ". kan du hjælpe mig ud fra dette?
Ove Poulsen

newsrk66vjj25vr97o@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-02-03 23:56

On Wed, 26 Feb 2003 20:04:30 +0100, Ove Poulsen <ohp@post3.tele.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde navnet på Bundkortet, men det er købt som Apollo med "
> VIA Apollo Pro/133/133A PCI Chipset ". kan du hjælpe mig ud fra dette?
> Ove Poulsen

Hej Ove
Det var ikke så godt. Det chipsæt er ikke så velegnet til at lave
modifikationen på.
Det er ikke besværet værd at prøve. Så du er henvist til at bruge FC-pga 1
cpuer. Dvs. dem som er basseret på coppermine kernen. Den hurtigeste er
svjv en P3 1.133ghz Eller en celeron på 1.1ghz. Du skal bare passe på at
det ikke er en Tuilatin cpu du får.

/Thomas