DualDDR?
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 25-02-03 14:28

Helt præcist hvad er Dual DDR?

Jeg har en enkelt stang 512 mb pc 2100.

Fra : jk

Dato : 25-02-03 15:10

On Tue, 25 Feb 2003 14:28:20 +0100, "Jógvan Lindenskov"
<quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote:

>Helt præcist hvad er Dual DDR?
>
>Jeg har en enkelt stang 512 mb pc 2100.

Det er dual-band ram. Det er såmænd bare at nogle chipset med dual-ram
isat kan håndtere 2 ram-kanaler på een gang. F.eks. pc2100 har en
båndbredde på 2.1 Gbit/s (vistnok bit og ikke bytes). Med dual band
ram og 2 klodser pc2100, opnår man 2 x 2.1 Gb/s eller 4.2 Gb/s.

Med pc3200 ram løber det op i 6.4 Gb/s.

Man skal have mindst 2 klodser, men får ikke mere båndbredde med 3
eller 4, så vidt jeg har forstået.

Nforce2 chipset til amd, og måske også et sis ?

til P4:
Granite Bay og sis655.

Det er så store informationsmængder, at det næppe er noget harddisken
kan følge med til. Det er mest cpu - ram - agp vekselvirkningen.

I praksis betyder det vist nogle få % på total ydelse.

mvh

John

Fra : Peter Pan

Dato : 25-02-03 18:00

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> båndbredde på 2.1 Gbit/s (vistnok bit og ikke bytes). Med dual band

Jo, det er bytes. 2,1 GBytes/s for PC2100 ram.

Mvh
Anders

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 15:09

On Tue, 25 Feb 2003 15:09:42 +0100, jk <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>kan følge med til. Det er mest cpu - ram - agp vekselvirkningen.
>
>I praksis betyder det vist nogle få % på total ydelse.

Men kræves det så også at de ram der anvendes er Dual DDR, eller er det
simpelthen kun memory controlleren der bare kan adresserer 2 sokler på
en gang ?
Flemming Jacobsen