Blå PCI slot
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-02-03 19:48

Nogle bundkort har et blåt PCI slot (typisk det sidste længst væk fra
CPU'en). Hvorledes er det forskelligt far andre PCI slot - lige bortset fra
farven ?

På dette bundkort kaldes det lige frem BlueMagic PCI slot
http://www.hardocp.com/image.html?image=MTA0NjA3NDc3N3hmTWc4TlQzcnFfMV8xX2wuZ2lm

Nogen der har en god forklaring ?

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-02-03 20:39

On Mon, 24 Feb 2003 19:48:21 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Nogle bundkort har et blåt PCI slot (typisk det sidste længst væk fra
>CPU'en). Hvorledes er det forskelligt far andre PCI slot - lige bortset fra
>farven ?
>
>På dette bundkort kaldes det lige frem BlueMagic PCI slot
>http://www.hardocp.com/image.html?image=MTA0NjA3NDc3N3hmTWc4TlQzcnFfMV8xX2wuZ2lm
>
>Nogen der har en god forklaring ?

Fundet "et sted på nettet":

This board has six PCI slots. One of them is marked as Blue and called
the "Blue Magic Slot" Other than standard PCI functionality it will
support a special ASUS card which will support Wireless 802.11a,
802.11b & Bluetooth standards. This special card which will support
all three standards is not introduced yet. Under Blue Magic Slot,
between Firewire and USB bracket ports, you will see reserved pins.
Don't play with them now but you can read wireless PCI_USB and
Original PCI Reserved pins. Most probably it is for that special card.

--
Jens

Infinity is far out!

Fra : Peter Christiansen

Dato : 24-02-03 20:48

Michael Lund Sørensen wrote:
> Nogle bundkort har et blåt PCI slot (typisk det sidste længst væk fra
> CPU'en). Hvorledes er det forskelligt far andre PCI slot - lige
> bortset fra farven ?
>
> På dette bundkort kaldes det lige frem BlueMagic PCI slot

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTA0NjA3NDc3N3hmTWc4TlQzcnFfMV8xX2wu
Z2lm

> Nogen der har en god forklaring ?

På denne side:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1696&p=4
står der:
On a final note, some have emailed in asking what the purpose of the blue
PCI slot located at the very bottom of the A7V8X is all about. I emailed
ASUS about this, as I was interested in what this slot functioned as. Here's
what ASUS had to say:

The PCI slot is an all-new ASUS feature called the "Blue Magic Slot".
Besides supporting all the conventional PCI applications, the Blue Magic
Slot also supports wireless LAN cards. The great thing about the feature is
that it supports 802.11a, 802.11b and Bluetooth standards, making the A7V8X
the first motherboard with all three standards. ASUS is planning to
introduce wireless LAN card later this year equipped to handle the three
standards.

Det læser jeg som at det er et specielt PCI slot, der ud over almindelige
PCI kort, kan bruges til specielle kort der vil gøre en udvidelse til f.eks.
trådløst netværk billigere. Lidt i stil med AMR og CNR kort vil jeg tro.

Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-03 00:11

> > Nogle bundkort har et blåt PCI slot (typisk det sidste længst væk fra
> > CPU'en). Hvorledes er det forskelligt far andre PCI slot - lige
> > bortset fra farven ?
> >
> > På dette bundkort kaldes det lige frem BlueMagic PCI slot

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTA0NjA3NDc3N3hmTWc4TlQzcnFfMV8xX2wu
> Z2lm
> >
> > Nogen der har en god forklaring ?
>
> På denne side:
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1696&p=4
> står der:
> On a final note, some have emailed in asking what the purpose of the blue
> PCI slot located at the very bottom of the A7V8X is all about. I emailed
> ASUS about this, as I was interested in what this slot functioned as.
Here's
> what ASUS had to say:
>
> The PCI slot is an all-new ASUS feature called the "Blue Magic Slot".
> Besides supporting all the conventional PCI applications, the Blue Magic
> Slot also supports wireless LAN cards. The great thing about the feature
is
> that it supports 802.11a, 802.11b and Bluetooth standards, making the
A7V8X
> the first motherboard with all three standards. ASUS is planning to
> introduce wireless LAN card later this year equipped to handle the three
> standards.
>
> Det læser jeg som at det er et specielt PCI slot, der ud over almindelige
> PCI kort, kan bruges til specielle kort der vil gøre en udvidelse til
f.eks.
> trådløst netværk billigere. Lidt i stil med AMR og CNR kort vil jeg tro.
>
> Peter

Tak til Peter og Jens for interessant info.
--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk