AMD 2400+ til ASUS A7V266-E?
Fra : Philip Haargaard

Dato : 24-02-03 12:22

Hej gruppe.
Jeg har læst lidt omkring, og er kommet frem til at jeg kan køre op til
2600+ (266 MHz FSB) med en bios opgradering.
Kan jeg så bruge en sådan processor: AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+
(2000MHz) uden at lave andre ændringer?

Mvh
Philip Haargaard

Fra : jk

Dato : 24-02-03 13:01

On Mon, 24 Feb 2003 12:22:19 +0100, "Philip Haargaard"
<p_h@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>2600+ (266 MHz FSB) med en bios opgradering.
>Kan jeg så bruge en sådan processor: AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

siger at bundkort version skal være 1.07 og bios 1011

Bios skal naturligvis opgraderes inden, du sætter den hurtige cpu i.

Ingen ændringer ellers. Fsb imod cpu er jo 133, og bundkortet mærker
ikke til cpu'ens hurtige indre takt.

Det skulle da lige være, at Tbred understøtter SSE instruktioner.
Hvilket er en software fordel i visse programmer.

mvh

John

Fra : Philip Haargaard

Dato : 24-02-03 16:36

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skulle da lige være, at Tbred understøtter SSE instruktioner.
> Hvilket er en software fordel i visse programmer.

Okay tak for det.
Så langt så godt.
Jeg har opgraderet min BIOS til 1011, men jeg kan ikke rigtig finde ud af
hvilken version mit bundkort er. Jeg har kørt CtBIOS, og fået følgende
meddelelse:

Computer ID : FC, Type :AT
BIOS Date : 08/20/02
Award BIOS found : Award Modular BIOS v6.0
Award ID-String : 08/20/2002-VT8366A-A7V266-E
Board/BIOS Version: ASUS A7V266-E ACPI BIOS Rev 1011
OEM : AsusTek
Chipset : VT8366A

Kan version-nummeret læses ud fra dette, eller skal der en helt anden
fremgangsmåde til?

mvh

Philip

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-02-03 19:09

"Philip Haargaard" <p_h@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har opgraderet min BIOS til 1011, men jeg kan ikke rigtig finde ud af
> hvilken version mit bundkort er. Jeg har kørt CtBIOS, og fået følgende

Kig imellem PCI slot 2 og 3 på bundkortet... Der står det... (rev: 1.07. på
mit)

- Martin