ukendt bundkort
Fra : TS

Dato : 24-02-03 00:37

Hej NG
jeg har et problem da jeg gerne ville opgradere bios men der er ingen numre
eller navne på kort men på bios står der flere numre samt at det er en Ami
Bios. kan man ud fra disse numre spore kortet eller er der et program der
kan aflæse
data
TS

Fra : Martin F

Dato : 24-02-03 05:29

"TS" <gran4@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bios. kan man ud fra disse numre spore kortet eller er der et program der

Det tyder på en pc fra amitech der har det med at give deres bundkort numre.
Se på amitech.dk

Martin

Fra : Leony

Dato : 24-02-03 10:49

"Martin F" <mafaeste@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det tyder på en pc fra amitech der har det med at give deres bundkort
> numre. Se på amitech.dk

Synes klart det mere tyder på at det er AMI der står bag BIOS'en. Hvis
det er en Amitech, så er det vist et tilfælde (der er dog en del af
deres computere der bruger AMI BIOS'er, så muligheden foreligger).
--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 24-02-03 10:48

> [...]

> numre eller navne på kort men på bios står der flere numre samt at
> det er en Ami Bios. kan man ud fra disse numre spore kortet eller er

Tjek BIOS ID'en (en lang række tal) i nederste venstre hjørne under
boot. Du kan trykke på Pause/Break for at notere nummeret ned, tryk på
escape for at fortsætte boot. Dette nummer kan du taste ind i en
søgemaskine, alternativt dele af det.

Du kan også få nummeret med programmet CTbios, som kan hentes her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
hvor der også er mulighed for at finde flere informationer om BIOS ID.

Hvis du ikke kan finde ud af noget så post nummeret i tråden, så kan det
være at der er en der kan hjælpe.