Langsom opstart med MSI KT3 ultra2 - MS-63~
Fra : MSP

Dato : 22-02-03 13:53

Hey

Min maskine er pludselig blevet MEGA langsom til at starte op i windows XP.

Mit system:

1900+ XP
1 GB ram PC2700 DDR
brænder
5 harddiske (bundkort med raid)
Geforce2 grafikkort

Jeg har næsten lige købt bundkortet, og det var da også hurtig nok til at
starte med, når den skulle boote op, men ikke længere, jeg ved ikke hvad der
er gået galt. Jeg har endda haft den formateret, fordi jeg troede der var
gået et eller andet galt i nogle drivere m.m., men nej med kun XP inde og
uden div. drivere installeret går det stadig galt.

Når den er færdig med at tælle ram m.m. op og den starter med at indlæse XP,
så står den totalt stille i ca. 45 sk. til 1. min. inden at den inisialisere
noget som helst, ikke engang min bootdisk kører. Sådan står den så i de ca.
45 sek. inden det hele blinker op og den læser vider og komme så ind i XP.
Når først den er inde kører den perfekt..

Hvad kan der være galt ??

MSP

Fra : Leony

Dato : 22-02-03 18:28

"MSP" <mspmail@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sådan står den så i de ca. 45 sek. inden det hele blinker op og den
> læser vider og komme så ind i XP. Når først den er inde kører den

Har netkortet (hvis du har sådan et i) en fast IP. Ofte hvis der er
ventetid under boot, så skyldes det at der ventes på at der bliver
tildelt en IP via DHCP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bachelor®

Dato : 22-02-03 20:52

ny" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse news:4qO5a.92769$Hl6.8903632@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Har netkortet (hvis du har sådan et i) en fast IP. Ofte hvis der er
> ventetid under boot, så skyldes det at der ventes på at der bliver

Det har jeg ikke oplevet som et problem med WinXP, jeg tror nærmere
det er opsætningen af RAID