BIOS til Asus P4PE
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 21-02-03 17:48

Hej

Kan man hente nyeste BIOS-opdateringer til f.eks. Asus P4PE-bundkort via
nettet?

I så fald hvordan og hvordan med installation af dette?

Hvor bliver BIOS´en gemt på bundkortet?

Hvilken fordele og ulemper ved at installere BIOS-opdateringer på bundkort?

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Luhmann

Dato : 21-02-03 18:19

> Kan man hente nyeste BIOS-opdateringer til f.eks. Asus P4PE-bundkort via
> nettet?
>
> I så fald hvordan og hvordan med installation af dette?

P4PE's bios kan opdateres vha. det medfølgende software "Asus update" som
køres under windowsbrugerfladen. Det er nemt og fungerer upåklageligt.

> Hvor bliver BIOS´en gemt på bundkortet?

På bioschippen der sidder på kortet.

> Hvilken fordele og ulemper ved at installere BIOS-opdateringer på
bundkort?

Med den rette software (bios) kan du udnytte dit hardware optimalt, så det
kan betyde meget for ydelsen at opdatere sin bios.

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-02-03 02:38

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor bliver BIOS´en gemt på bundkortet?
>
> Hvilken fordele og ulemper ved at installere BIOS-opdateringer på

Prøv at kikke på www.asus.com - er det ikke mærkeligt sted når man/du
har et Asus MB ? !

Det hjalp dog ikke på mit TX-97-X installeret bios er 111, man kan kun
downloade 108, og jeg vil gerne bruge disske over 32,6 GbByet.

Fra : Martin S.

Dato : 22-02-03 10:40

KLIP

> Det hjalp dog ikke på mit TX-97-X installeret bios er 111, man kan
kun
> downloade 108, og jeg vil gerne bruge disske over 32,6 GbByet.

Det kan du også... se link:
http://www.asuscom.de/support/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm

Du skal investere i et PCI-ide controller card. Så burde du kunne køre
+32 GB

Mvh. Martin S

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-02-03 12:42

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e5745e7$0$4268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.asuscom.de/support/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm
>
> Du skal investere i et PCI-ide controller card. Så burde du kunne køre

ASUS TX97 er et MB der var fint og godt i 1998, men at bruge fx. 275 kr.
hos www.shg.dk for den billigst PCI-ide controller vil være spil af
penge efter min mening, så heller et nyt MB og CPU - p.t.. findes der
stadigvæk MB hvor jeg kan genbruge mit PC133 ram.

Iøvrigt tilbyder både Seagate og Maxtor en software løsning på
problemet, så den vælger jeg måske hvis jeg beholder det nuværende TX97
MB - det skal være en _gratis_ løsning med et så gammelt MB.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Martin S.

Dato : 22-02-03 13:17

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
TX97
> MB - det skal være en _gratis_ løsning med et så gammelt MB.

Svaret gik på om du med dit mobo ville kunne udnytte en vilkårlig hd på
+32 Gb.
De fleste hd. producenter har lavet softwareløsninger.

Et billigt mobo til og en Amd Duron 1200 kan vel fås for under 900 kr.