Asus P2B
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 20-02-03 17:08

Nogen der har prøvet at køre en Coppemine CPU på dette Asus bundkort ???

Kan det lade sig gøre, eller kræver det en særlig revision, og i givet fald
hvilken ???

--

Remove *nospam* from the address
---

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-02-03 17:47

"Morten Bo Jensen" <giant*nospam*@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:b32ugh$15su$1@news.cybercity.dk...
> Nogen der har prøvet at køre en Coppemine CPU på dette Asus bundkort ???
>
> Kan det lade sig gøre, eller kræver det en særlig revision, og i givet fald
> hvilken ???

Jeg har kørt med en Celeron 566A (hvilket jo er en cobbermine) på et P2B
rev 1.02 (eller var det mon 1.04?).

Det kørte fint (også ved 850+ , men mit bundkort kunne ikke give lavere
vcore spænding end 1.8V (cpu'en kører standard med 1.6V).

Jeg brugte en Asus konverter (sl370 tror jeg nok den hedder) og på den
kan man stille vcore uafhængigt af bundkortet, hvilket jeg dog ikke kunne
få til at virke, hvis jeg satte den lavere end 1.8V.

Cpuen har kørt med 1.8V i 2½ år nu, og den kører stadig (men ikke i det
samme bundkort).

/Jakob

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-02-03 21:41

Thu, 20 Feb 2003 17:46:34 +0100, skrev Jakob Jeppesen, på 22 linier, i
<3e55066e$0$2604$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

> [...]
>få til at virke, hvis jeg satte den lavere end 1.8V.
>
>Cpuen har kørt med 1.8V i 2½ år nu, og den kører stadig (men ikke i det

Alle Coppermine virker på Asus P2B bundkort, dog skal man bruge en
konverter og køre den på 1,8V.
Har en selv der ligger der køre 800@1066

Tror nok den største man kan køre med er 1100 mhz

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Peter Pan

Dato : 20-02-03 21:43

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.cc> wrote in message
> Tror nok den største man kan køre med er 1100 mhz

Nej. P2B serien har en bios bug som bevirker at man ikke kan køre 11*100
samt 12*100. Så 1100 og 1200 MHz processorer skal man holde sig fra. (de
virker dog fint med 11*66 og 12*66)
Man kan fint køre Tualatin 1300 og 1400 MHz Celeron'er.

Så den hurtigste CuMine processor man kan køre med er 1000 MHz.

Mvh
Anders

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-02-03 22:09

Thu, 20 Feb 2003 21:43:27 +0100, skrev Peter Pan, på 15 linier, i
<b33elf$9u4$1@sunsite.dk>, :

> [...]
>Man kan fint køre Tualatin 1300 og 1400 MHz Celeron'er.
>
>Så den hurtigste CuMine processor man kan køre med er 1000 MHz.

Hvis man ikke kan køre 11-12*100 må man jo nøjes med *112 eller *133

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 21-02-03 08:55

Det lyder som om at jeg relativt ukompliceret kan indkøbe en ny Celeron
Tulatine Socket 370 (1,475V) sammen med en relevant adapter og regne med det
spiller... Er det korrekt, eller er jeg nødt til at købnoget brugt ???

Fra : jk

Dato : 20-02-03 19:59

On Thu, 20 Feb 2003 17:07:48 +0100, "Morten Bo Jensen"
<giant*nospam*@post.cybercity.dk> wrote:

>Nogen der har prøvet at køre en Coppemine CPU på dette Asus bundkort ???
>
>Kan det lade sig gøre, eller kræver det en særlig revision, og i givet fald
>hvilken ???

Det kan altid lade sig gøre. Men bios skal opdateres først.

Opgradere med tualatin er meget versions afhængigt derimod.

http://n.ethz.ch/student/sroland/p2b_procupgrade_faq.html

mvh

John

Fra : jk

Dato : 20-02-03 20:05

med visse P2b udgaver går spændingsregulatoren ikke længere ned end
1,8 volt.

Da coppermine skal have 1.7 - 1.75 volt, skal man sætte spænding til
1.8 volt på en eller anden måde, for at bundkortet booter med
coppermine.

Det kan for slot1 ske med tape metoder. For slocket kan det ske med
jumpers. For slockets uden Vcore jumper må man modificere VID koder på
bagsiden af slocket.

Det er de samme revisioner af P2B der har problemer med slot-T adapter
for tualatin, af samme grund.

Så ultimate guide fortæller det hele.

mvh

John