Hvilket 845PE bundkort?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 16:43

Jeg har pt. et Abit IT7 med 845E chipset.

Nu har jeg imidlertid fået et godt tilbud på det, og overvejer kraftigt
at skille mig af med det.

Jeg vil blive ved med at have P4 Nw2, og har jo hørt mange gode sager
om 845PE chipsettet.

De ting jeg har brug for på et bundkort er egentlig ikke så vilde:
IDE -> ATA100/133
mindst 4PCI slots
gerne LAN onboard, men ikke et krav.
Skal være en god overclocker
Skal være stabilt.

Prisen er ikke det vigtigste - så bare kom med jeres forslag.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 17:12

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> IDE -> ATA100/133
> mindst 4PCI slots
> gerne LAN onboard, men ikke et krav.
> Skal være en god overclocker
> Skal være stabilt.

Jeg glemte helt:
USB2.0

Flemming

Fra : Martin K

Dato : 19-02-03 17:37

Flemming Joensson wrote:

> Jeg glemte helt:
> USB2.0

Det naturlige valg hedder jo Asus P4PE...

--
Martin K

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 20:17

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in

> Det naturlige valg hedder jo Asus P4PE...

Ok, er der andre der kan tilslutte sig Martins anbefaling?

Jeg har for et par år siden haft en ret uheldig oplevelse med et Asus
A7M266 som også skulle være overclockningsvenlig - men Asus lavede lige
en ny revision af bundkortet i forhold til den som var sendt til
diverse reviews og med mindre man selv loddede komponenter på
bundkortet var det knap så godt at overclocke på :-/
Derfor har jeg et vist forbehold mod Asus - men hvis der er andre der
kan tilslutte sig anbefalingen kan det jo være det er tid til at prøve
Asus igen.

Mvh.
Flemming

Fra : Nicolai

Dato : 19-02-03 20:19

> Ok, er der andre der kan tilslutte sig Martins anbefaling?

Andre? Læs www.asusboards.com - markedest bedste imho!!!

Det er simpelthen kult. Og nu er det nede i små 1100,-

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 21:01

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in

> Andre? Læs www.asusboards.com - markedest bedste imho!!!
>
> Det er simpelthen kult. Og nu er det nede i små 1100,-

Ok, will do.
Har dog lige læst andetsteds på det board at P4PE har en seriøs fejl i
alle BIOS versioner op til og med 1003.006. AGP/PCI låser ikke som den
skal.

Men det lader til det er et BIOS-relateret problem, og Asus er nu ved
at se på problemet. De har vist opdaget problemet også eksisterer på
andre Asus boards der kan låse AGP/PCI.

http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=6def3d04dd2848b4a274d
c512abe7a48&threadid=34175&perpage=15&pagenumber=1

Mvh.
Flemming

PS: Der står også hvordan man kan komme uden om problemet og få låst
sin AGP/PCI hastighed på de 66.6/33.3 - så det er ikke noget der
afholder mig fra at købe det, men viser mig dog at ingen er
ufejlbarlig ;).

Fra : Nicolai

Dato : 20-02-03 12:32

> Ok, will do.
Gldig.

> Har dog lige læst andetsteds på det board at P4PE har en seriøs fejl i
> alle BIOS versioner op til og med 1003.006. AGP/PCI låser ikke som den
> skal.
Jeps - men er det kun ASUS? Og det er jo kun når du overclocker.

> [...]
> sin AGP/PCI hastighed på de 66.6/33.3 - så det er ikke noget der
> afholder mig fra at købe det, men viser mig dog at ingen er

Jeg har forsøgt, men har svært ved at checke at den så også har gjort det?

Fra : Thomas Richter

Dato : 21-02-03 15:23

Jeg har et MSI 845PE Max2-FIR som jeg er overordenligt tilfreds med.
Har ikke crashed så lang tid jeg kan huske :)