Køler til AMD
Fra : philip

Dato : 18-02-03 14:10

Når man har demonteret køleren er det lille klæbende stykke der er på
køleren fra start beskadiget/væk. der hvor cpu'en rører den.
Hvad skal man gøre når den skal sættes på igen? Skal det helt skrabes væk
eller er det ligemeget?

mvh Philip

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-03 14:20

"philip" <phpe@privat.dk> wrote in message
> [...]
> køleren fra start beskadiget/væk. der hvor cpu'en rører den.
> Hvad skal man gøre når den skal sættes på igen? Skal det helt skrabes væk

Hej Phillip. Det er nok køletape du mener. Det bedste er at fjerne skidtet.
1. Så er det længe ikke så varmeledende som flydende sølv. 2. Den vil nok
ikke køle meget godt mere, da der kun sidder klumper af køletape hist og
pist på køleprofilen.

Det bedste er at fjerne det, også på CPU'en.
Brug noget rensebenzin til at rense køleprofilen. Evt. skrab med et dankort
eller ligende. Brug ikke skrugtrækker og ligende, da du kan lave ridser.

Det samme med CPU'en, her skal du bare være ekstra forsigtigt. Køb noget
Active Silver 3 og smør' ud over CPU'en.
Flydende sølv er langt bedre end det tyggegummi der sidder på en InABox
køler.

mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : philip

Dato : 18-02-03 17:06

Tak for svaret.
En ting er jeg stadig i tvivl om: køler den normalt, selv om der ikke er
køletape på?

mvh Philip

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 18-02-03 17:56

> Tak for svaret.
> En ting er jeg stadig i tvivl om: køler den normalt, selv om der ikke er
> køletape på?
>
> mvh Philip

Hej Philip,

Mine erfaringer er at du IKKE kan undvære køletape eller kølepasta som f.eks
Arctic Silver 3, hvilket er det klart bedste.
Du bør ikke montere køleren UDEN en af delene, da køleeffekten så vil falde
drastisk.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en tube Arctic Silver 3 og bruge i
stedet for køletape. Bare husk at du skal rense ALLE resterne fra køletapen
væk inden du begynder på noget med andet.

Mvh.

Kenneth

Fra : Per N

Dato : 18-02-03 20:03

On Tue, 18 Feb 2003 17:06:29 +0100, "philip" <phpe@privat.dk>
wrote:

>Tak for svaret.
>En ting er jeg stadig i tvivl om: køler den normalt, selv om der ikke er
>køletape på?

Du skal bruge et eller andet. Da tapen er ødelagt er du
nødt til at fjerne denne. Køb en tube kølepasta.
Selv den allerbilligste pasta vil fungere bedre end den
originale tape.

Husk at der kun skal et ultratyndt lag pasta på.
Ikke noget med at pladre flere millimeter på.
En lille klat og fordel den så med noget fladt som
ikke ridser, f.eks. kanten af et kreditkort eller lign.

mvh Per

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 18-02-03 23:44

Artic Silver 3 er ikke det bedste længere! ! !

http://www.tweakup.dk/article/74/dk/

Og så skulle det oven i købet være billigere

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 22-02-03 14:10

<rofe@mailme.dk> wrote in message
> Artic Silver 3 er ikke det bedste længere! ! !
>
> http://www.tweakup.dk/article/74/dk/
>
> Og så skulle det oven i købet være billigere

> [...]

Jeg giver ikke meget for den slags totalt uvidenskabelige tests.
Det er fint, at pastaer testes op imod hinanden, og også udemærket at man
tester ved forskellige overclock-Mhz, men det holder altså ikke kun at
montere med de to konkurrerende paster 1 gang. Der skal 10 remonteringer af
køler-pasta-cpu til inden man overhovedet kan kalde det en seriøs test.

Jeg har oplevet udsving på mere end 10°c på selvsamme system blot med en
remontering.

Mvh
Peter