Asus P4PE/GL/F/SATA/GD
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 17-02-03 18:44

Hej igen

Jeg har et spørgsmål vedrørende bundkortets strømforsyning..

I følge www.shg.dk skriver de i deres varespecifikation at dette bundkort
ikke kræver et P4-strømstik eller en P4-strømforsyning og at det kræves blot
et 4-pins stik...
Hvad betyder dette for jeg forstår det ikke rigtigt?

Normalt ved P4-strømforsyninger er der en tyk ledning med mange mindre
ledninger i med et stort stik som sættes på bundkortet samt en ledning med
et lille stik der også skal tilsluttes på bundkortet.
Og så er der strømforsyningens køler-ledningen med et meget lille stik der
skal sættes på bundkortets PWR FAN..

SSå er der ikke mere udover mange ledninger med 4-pins stik og så en ledning
med et anderledes 4-pins stik som jeg slet ikke ved og lader den være men
hvad bruges den egentlig til?

Jeg glemte at nævne ledninger med lille stik til diskettedrev...

Venlig hilsen Bart

Fra : Luhmann

Dato : 17-02-03 20:07

> [...]
blot
> et 4-pins stik...
> Hvad betyder dette for jeg forstår det ikke rigtigt?

Bundkortet kan forsynes med strøm på to måder.

1) Den traditionelle måde med et 20-pin stik og et 4-pin ATX 12v stik.

2) Asus EZ-plug, som er et standard 4-pin molex, ligesom det du sætter i
harddisk eller cd-rom. Dette kan bruges hvis du har en lidt ældre
strømforsyning uden det ekstra 4-pin stik.

Derudover er der naturligvis en connector på motherboardet til CPU-køler, og
connectorer til kabinet kølere hvis ikke du vil forbinde dem direkte via
molex til PSU'en.

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 18-02-03 16:38

Hej Joachim

Tusind tak for svar!

KLIP
[...]

Hvad for et 4-pin ATX 12v stik - den forstår jeg ikke helt hvad er - hidtil
nu har jeg et lidt ældre Asus bundkort hvor jeg har sat dette 20-pins
strøm-stik i og et 4-pins molex-stik i det andet ved siden af 20-pins
strømstikket..

Mit ældre bundkort har et 20-pins stik og meget tæt ved siden af ligger der
et 4 pins-stik (hvor jeg sætter molex-stik i).. Og så skal jeg sætte et
ATX-stik i som ligger imellem CPU og AGP-slot...

Mit ældre bundkort er et Asus P4B266 med USB 2.0...

Jeg ved ikke hvad ATX-stikket bruges til? Men 20-pins strøm-stikket bruges
til at give bundkortet strøm men hvad bruges det andet 4-pins stik til som
ligger meget tæt på og siden af dette 20-pins-stik?

KLIP
[...]

Det er altså kun 1 connector til strømforsyningens køler og kun en til
cpu-køler men hvor mange andre connectores til andre typer kølere f.eks.
kabinetkølere og andet eller er det kun kabinetkølere og ikke andet?

Det er bundkortet iflg. subject jeg tænker på...

På forhånd tusind tak for hjælpen..

Venlig hilsen Bart Bendtsen