Gigabite LAN??
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 17-02-03 18:27

Hej

Jeg har bestilt Asus P4PE/GL/F/SATA/GD men har lige et spørgsmål før jeg kan
føle mig tryg ved det.

Hvad er Gigabite LAN der kører 1000 MB netværk?

Jeg har ADSL-forbindelse via et 10/100 MB Fast Ethernet netkort i min PC så
jeg ved ikke om jeg roligt kan regne med at kunne tilslutte
ADSL-forbindelsen til Gigabite LAN-stikket via dette nye bundkort?? Og hvad
med min dyre switch der kører 10/100 MB ??

Jeg har også UTP-ledninger med RJ45-stik i løsdele som jeg selv laver med
crimp-tang - kan jeg stadig bruge disse til Gigabite LAN også??

Og et andet spørgsmål.. Er Firewire nu nødvendig idet jeg slet ingen enheder
via denne standard har??

Hvad betyder "/GD" i den sidste sætning af bundkortets modelnavn? Fx. /GL/F/
= Gigabite LAN og Firewire..

Kan I hjælpe mig med et direkte link til Asus´ hjemmeside hvor jeg kan læse
meget mere og uddybet specifikationer omkring dette bundkort og alle
features da jeg selv ikke kan finde det..

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-02-03 20:14

On Mon, 17 Feb 2003 18:26:42 +0100, "Bart Bendtsen" <bart@privat.dk>
wrote:

> [...]
>ADSL-forbindelsen til Gigabite LAN-stikket via dette nye bundkort?? Og hvad
>med min dyre switch der kører 10/100 MB ??

Hvis det kun kan køre 1000, så kan du ikke bruge det. Nogle kan dog
køre 10/100/1000.

--
Jens

Reuseable Condoms: Just shake the fuck out of them...

Fra : Mark Kristensen

Dato : 17-02-03 21:30

Den er bagudkompatipel... er blot blær, medmindre du har en 1000MB
switch/hub..

/Mark

Fra : Per Alm

Dato : 17-02-03 21:36

Asus P4PE Gigabit lan er 10-100-1000 Mb ikke MB
Hilsen Per

Fra : Morten Johansen

Dato : 17-02-03 23:48

Bart Bendtsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har bestilt Asus P4PE/GL/F/SATA/GD men har lige et spørgsmål før jeg kan
> føle mig tryg ved det.

Det ser ud til at være et rigtig godt kort med en masse ekstra
funktioner, så jeg tror, du kan være ganske tryg ved det

> [...]
>
> Jeg har også UTP-ledninger med RJ45-stik i løsdele som jeg selv laver med
> crimp-tang - kan jeg stadig bruge disse til Gigabite LAN også??

Bundkortet kan køre 10/100/1000 Mb så du kan stadig bruge
ADSL-forbindelsen og switchen - du udnytter selvfølgelig ikke
bundkortets kapacitet fuldt ud, men 1000 Mb er stadig en _meget_ hurtig
forbindelse til én computer.

> Og et andet spørgsmål.. Er Firewire nu nødvendig idet jeg slet ingen enheder
> via denne standard har??

Nej, FireWire er ikke nødvendigt, da du ikke har nogle enheder, der
benytter dette, men det kan jo komme.

> Hvad betyder "/GD" i den sidste sætning af bundkortets modelnavn? Fx. /GL/F/
> = Gigabite LAN og Firewire..

Rigtig godt spørgsmål, som jeg ikke lige kender svaret på...

> Kan I hjælpe mig med et direkte link til Asus´ hjemmeside hvor jeg kan læse
> meget mere og uddybet specifikationer omkring dette bundkort og alle
> features da jeg selv ikke kan finde det..

Ja, prøv dette link: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4PE

Hilsen Morten

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 18-02-03 17:01

Hej Morten

Tusind tak for svar!

Nu er jeg blevet meget klogere på mit kommende bundkort som er bestilt som
jeg nu er tryg med.

Jeg kan se det er et rigtigt godt bundkort da den har alle gode funktioner
især Gigabit LAN hvor jeg slipper for et PCI-netkort nu men der er stadigvæk
et modem jeg savner indbygget i bundkortet så jeg stadig må bruge et
PCI-modem. Modemet mener jeg er et v.92 modem.

Tak for linket og jeg prøver at finde mit kommende bundkort der.

Venlig hilsen Bart

Fra : jk

Dato : 19-02-03 10:59

wrote:

>Hej
>
>Jeg har bestilt Asus P4PE/GL/F/SATA/GD men har lige et spørgsmål før jeg kan
>føle mig tryg ved det.
>
>Hvad er Gigabite LAN der kører 1000 MB netværk?
det er et indbygget 10/100/1000 mbit netkort, hvis det ikke er
100/1000 mbit kun.

>Jeg har ADSL-forbindelse via et 10/100 MB Fast Ethernet netkort i min PC så
>jeg ved ikke om jeg roligt kan regne med at kunne tilslutte
adsl er sikkert kun 10 Mbit, men når din switch er imellem, burde det
virke fint med adsl igennem dit gigabit LAN.

>ADSL-forbindelsen til Gigabite LAN-stikket via dette nye bundkort?? Og hvad
>med min dyre switch der kører 10/100 MB ??

Du kunne bruge en switch der er 10/100/1000. Den er dyr og koster 2400
for en 4 port.

Du skriver, at din 10/100 switch er dyr. De koster ellers ingenting i
dag. En 8-port 10/100 switch koster 399.

Men det burde virke med din switch 10/100.

>Jeg har også UTP-ledninger med RJ45-stik i løsdele som jeg selv laver med
>crimp-tang - kan jeg stadig bruge disse til Gigabite LAN også??

ja

>Og et andet spørgsmål.. Er Firewire nu nødvendig idet jeg slet ingen enheder
>via denne standard har??

nej, det er jo en krig imellem firewire og usb2. Firewire er
almindeligt visse steder i udlandet, og i mac verdenen.

> [...]
>meget mere og uddybet specifikationer omkring dette bundkort og alle
>features da jeg selv ikke kan finde det..

Hvad med at læse manualen før du køber.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_478/INTEL_Chipset/

Desuden kan du læse et af de utallige anmeldelser, der findes på
nettet.

http://firingsquad.gamers.com/hardware/p4pe/

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/intel/i845pe/asusp4pe/1.shtml

mvh

John

Fra : Sp@cey

Dato : 19-02-03 17:05

Men, men, det er jo kun 4x agp!

--
Sp@cey

Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-02-03 17:37

Sp@cey wrote:
> Men, men, det er jo kun 4x agp

Forskellen på AGP x4 og x8 er i praksis ekstremt lille.