USB fra bundkort til frontpanel
Fra : [4130] Co@ch

Dato : 17-02-03 16:58

Jeg har købt et Intel D845GLLY bundkort med mulighed for at trække USB til
fronten af mit Codegen 6039L kabinet.

Men er der nogen derude der ved om der er forskel på v.1.1 og v.2.0 USB
stik, eller er stikkene de samme?
Der står ikke noget på Codegen's hjemmeside om hvilken kompabilitet de stik
der sidder deres kabinetter har.

OG findes der et Link om det at montere de rigtige ledninger til de rigtige
stik?
Jeg får modstridende oplysninger i medfølgende manual til mobo'et og på
Intel's hjemmeside - mærkeligt, synes jeg.

Mvh
Bri@n

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-02-03 20:10

On Mon, 17 Feb 2003 16:58:25 +0100, "[4130] Co@ch"
<coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>fronten af mit Codegen 6039L kabinet.
>
>Men er der nogen derude der ved om der er forskel på v.1.1 og v.2.0 USB

Så længe det er passive komponenter som kabler og stik, så er der
ingen forskel.

--
Jens

Hair today - gone tomorrow.

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 17-02-03 20:37

> Så længe det er passive komponenter som kabler og stik, så er der
> ingen forskel

Det mente jeg også -
MEN Intel skriver i manualen at man skal være helt sikker på
at de stik der sidder i fronten af kabinettet overholder USB2.0 standarden.
Så kan man da blive lidt i tvivl.

Takker for svaret
mvh
Bri@n

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-02-03 20:50

On Mon, 17 Feb 2003 20:36:34 +0100, "[4130] Co@ch"

>Det mente jeg også -
>MEN Intel skriver i manualen at man skal være helt sikker på
>at de stik der sidder i fronten af kabinettet overholder USB2.0 standarden.
>Så kan man da blive lidt i tvivl.

Jamen der er så spørgsmålet om man har en hub i fronten, den skal i så
fald være USB 2.0.

--
Jens

A fool must now and then be right by chance.

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 17-02-03 22:20

> Jamen der er så spørgsmålet om man har en hub i fronten, den skal i så
> fald være USB 2.0.

Men hvad er forskellen mellem 2 stik (placeret bag et dæksel i fronten af
kabinettet) og en HUB?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvor meget teknik der sidder inde bag ved.

Hvis det er en 1.1 hub, vil den så bare køre 1.1? eller vil den ikke virke?
Mobo'et leverer USB 2.0.

mvh
Bri@n

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 17-02-03 22:27

Har netop skilt fronten ad, og der sidder et ultra lille print med 2 porte
og 8 ledninger
Og der står ikke hvilken version det er.

mvh
Bri@n

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-02-03 21:13

On Mon, 17 Feb 2003 22:26:44 +0100, "[4130] Co@ch"
<coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote:

>Har netop skilt fronten ad, og der sidder et ultra lille print med 2 porte
>og 8 ledninger
>Og der står ikke hvilken version det er.

Hvis printet bare er forbindelse mellem ledningerne og stikkene så er
det ikke en hub, og så kan den både 1.1 og 2.0.

Det kabel der går til bundkortet indeholder to USB stik.

Hvis det var en hub var der noget elektronik på printet der kunne
fordele et enkelt USB stik til to eller flere stik.

--
Jens

Do not believe everything you hear or anything you say.