Nyt Bundkort
Fra : Kim Søndergaard

Dato : 16-02-03 21:30

Hej

Jeg står og skal til at købe et nyt bundkort med tilhørende processor til en
kammerat. Han har et meget stramt budget så jeg ville høre hvad i kunne
anbefale til omkring 1500 kr, for både bundkort og processor? Han har i
forvejen 512 mb sdram og et GF4 440 MX grafikkort til at ligge, samt diverse
andet udstyr, så det er kun bundkort og processor jeg skal have fat i. Han
vil ikke have et bundkort med onboard grafik, men onboard lyd og lan er ikke
noget problem.

Mvh
Kim Søndergaard

Fra : Martin K

Dato : 16-02-03 21:40

Kim Søndergaard wrote:
> [...]
> bundkort og processor jeg skal have fat i. Han vil ikke have et
> bundkort med onboard grafik, men onboard lyd og lan er ikke noget

Soltek SL-75FRV 800,-
AMD Athlon 2100+ 700,-
LAN kort 100,-

Lidt over det beregnede, men det var hvad jeg ville vælge...

--
Martin K

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-02-03 21:46

Kim Søndergaard wrote:
> [...]
> bundkort og processor jeg skal have fat i. Han vil ikke have et
> bundkort med onboard grafik, men onboard lyd og lan er ikke noget

For 1500 kroner er der ikke råd til ny DDR RAM, så det skal være et
bundkort de kan genbruge SD-RAM'en. Jeg har har selv for nylig været
igennem samme øvelse og endte med at købe et Soltek SL-75KAV bundkort
og en AMD XP2000+ cpu med køler for ialt 1400,-. Det kører klippestabilt
og alt andet i maskinen er genbrugt (incl. et ISA-kort med ekstra COM-porte).

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Martin K

Dato : 16-02-03 22:11

Per H. Nielsen wrote:
> [...]
> og en AMD XP2000+ cpu med køler for ialt 1400,-. Det kører
> klippestabilt og alt andet i maskinen er genbrugt (incl. et ISA-kort

Det er da rigtigt... det var SD-ram... jeg læste det som DDR-ram spørgeren
havde...

Så er mit råd jo ikke til andet end at kyle ud af vinduet...

--
Martin K

Fra : Kim Søndergaard

Dato : 16-02-03 22:28

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Det er ikke med Onboard lyd og lan er det? Hvad med USB osv. det kan man vel
også bruge fra den gamle comp.?

Mvh
Kim Søndergaard

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-02-03 22:34

Kim Søndergaard wrote:

> Det er ikke med Onboard lyd og lan er det? Hvad med USB osv. det kan
> man vel også bruge fra den gamle comp.?

SL-75KAV er med onboard lyd men ikke med LAN, men et netkort kan jo
fås meget billigt.
Det er født med 2 USB-porte.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kim Søndergaard

Dato : 16-02-03 22:46

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

OK...jeg takker
Så må jeg ud og handle i morgen.

Mvh
Kim Søndergaard

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-02-03 23:20

"Kim Søndergaard" <kimsondergaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> OK...jeg takker
> Så må jeg ud og handle i morgen.

ECS K7S5A, SIS 735, SD/DDR, Audio, Lan til 599,-
ligner også noget i den retning...

JR.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-02-03 00:32

Jan Rasmussen wrote:
> ECS K7S5A, SIS 735, SD/DDR, Audio, Lan til 599,-
> ligner også noget i den retning...

Det var også med i mine overvejelser. Fordelen er jo, at man evt.
senere kan skifte til DDR RAM. Men de noget blandede erfaringer,
som mange har haft med dette bundkort ,kombineret med at jeg gerne
ville have et ISA-slot gjorde at jeg valgte Soltek SL-75KAV.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>