Compaq...
Fra : Prismaster

Dato : 15-02-03 23:39

Hej

Jeg er den heldige/ uheldige ejer af en Compaq Presario 7EL7000T.
Nu har jeg et par spørgsmål som jeg håber på at det er en venlig læser
som kan hjælpe mig med:

1. Jeg ved at Compaq får leveret sine bundkort et andet steds fra
såkalte OEM bundkort. Da jeg er langt fra glad for den Bios
som Compaq leverer vil jeg gerne have lavet det om, men hvem
er det som er producent af mit bundkort? Med andre ord - hvor
kan jeg hente en Bios som ikke er stemplet Compaq og dermed
giver mig alle indstillingsmuligheder til Biosen?

2. Diverse testprogrammer, f.eks. 3DMark, fortæller mig at mit bund-
kort har muligheden for at køre 4xAGP men at den for tiden kun kører
med en hastighed på 1x. Hvad skal jeg gøre for at lave om på det?

Mange tak for alle svar da de er mere end velkommen.

Fra : Mark Kristensen

Dato : 17-02-03 21:49

Ja, jeg havde også en (skum)paq og prøvede forgæves at snakke med compaq,
leverandør og andre som skulle vide det, men ingen vidste hvilken model mit
bundkort var, så jeg opgav og købte nyt..

Hvad angår AGP-porten, så er det en typisk bios-fejl, som skal rettes i
bios, men det kan du jo pga. ovenstående ikke, så det ser faktisk ret sort
ud, ked af det, men sådan ser det ud.....

/Mark