Harddisk findes ikke ved nyt OS!
Fra : Kim

Dato : 14-02-03 10:16

Jeg har et problem med installation af MS 2000 server på mit ASUS A7V133 MB.
Når installations CD'en ligger i maskinen og der er bootet fra den, løber
installationen alle de sædvanlige procedurer igennem. Når vi er kommet så
langt at der skal vælges ;Reparation, eller ny-installation, gives følgende
fejl: Der er ingen harddisk i din computer!!

På A7V er der indbygget Promise ATA controller - disken er en ny Seagate 80
GB Barr.

Jeg har efterfølgende indlæst og installeret XP Prof. uden nogen form for
problemer.

Er der et svar på nævnte problem?

Med venlig hilsen
og på forhånd tak

Kim

Fra : jk

Dato : 14-02-03 11:27

On Fri, 14 Feb 2003 10:16:19 +0100, "Kim" <hp_tormose@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>GB Barr.
>
>Jeg har efterfølgende indlæst og installeret XP Prof. uden nogen form for

Hvis harddisken sidder på promise controller, så skal du fodre windows
med drivere til promise controller, lagt udpakket på diskette, ved at
trykke F6 på det sted, hvor man kan det.

Så kan du sige, at promise controlleren ikke er en scsi controller.
Nej, den er IDE, men i alle windows kaldes ekstra controllere for scsi
controllere.

Jeg kan desuden huske at jeg i win2k havde lidt problemer med den
diskette. Den må ikke være skrivebeskyttet, og windows går på den 2
gange. Den skrev noget på den første gang, så den ikke ville læse den
anden gang. Jeg løste problemet ved at lave 2 disketter. Suk ! men det
virkede.

Du kan også vælge at sætte harddisken på ata66 controlleren
midlertidigt under installation. Så indlæser win2k drivere til promise
på et sent tidspunkt, og du skulle efter installation kunne skifte
harddisken over på promise og køre uden problemer.

mvh

John

Fra : Kim

Dato : 14-02-03 15:22

Det var et meget fint svar du kom med.

Jeg fulgte din vejledning, hvor du kopierer Ultra driverne ned på en
diskette og loader v/F6. Det hjalp, og nu kører den. Til din orientering,
lavede jeg 2 disketter klar, men den ville blot bruge den ene.

Mange tak for din hjælp
Kim