Hjælp til Lydkort
Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-02-03 07:18

Hej alle
hvordan ser jeg hvad mit bundkort hedder
mvh Thomas
ja men jeg kan ikke se at den hedder noget den sidder fast på mit bundkort
mvh Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-02-03 08:11

"Thomas Madsen" <telefonmanden@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle
> hvordan ser jeg hvad mit bundkort hedder

Du ser hvad der står nederst på skærmen, når maskinen starter op. Brug evt.
pauseknappen..

Det burde være nok, hvis du bare kan finde ud af, hvad chipsettet hedder.

Hvis det er et via chipset, kan du bare hente en via lydkortdriver hos
diverse producenter

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********

Fra : Bjarne Skræddergaard~

Dato : 12-02-03 16:40

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b2crtg$10nm$1@news.cybercity.dk...

Fra : Leony

Dato : 12-02-03 12:40

> hvordan ser jeg hvad mit bundkort hedder

Prøv at downloade CTbios:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Det kan give dig BÍOS ID strengen, som så kan bruges til identificering
af dit bundkort.

Alternativt kan du prøve Belarc Advisor:
http://www.belarc.com/free_download.html
eller HWinfo32:
http://www.hwinfo.com/
begge programmer kan give oplysninger om computerens enheder, måske et
af disse kan give dig navnet på din lydchip.

Alternativt kan du åbne kabinettet, på selve motherboardet er der ofte
trykt et modelnummer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/