Er det spild af penge?
Fra : Miks

Dato : 11-02-03 20:33

Hej Guter,
Jeg har brug for jeres råd:

I dag køre jeg med et Soltek SL-75KAV med en XP1800+ 512MB SD 166Mhz RAM og
et MSI TI4200 grafik kort.
Jeg overveje at skifte til et Soltek 75FRN med en XP1700+ extreme super
stepping fra Waterheads, 512 MB DDR 2700 RAM.

Er der meget mere ydelse at hente med den nye konfiguration eller er det
spild af penge?

Hilsen:
Michael
ICQ 5409013

Fra : Mark

Dato : 13-02-03 11:29

Hvorfor skifte til en mindre cpu??
DDR ram er en god ide.

Fra : johnjohn

Dato : 13-02-03 12:44

On Thu, 13 Feb 2003 11:29:11 +0100, "Mark" <mark-lap@mail.dkFJERN>
wrote:

>Hvorfor skifte til en mindre cpu??

Hehe, det forstår jeg da godt. Det er en Tbred, som er en god
overclocker. Han tænker sikkert på 2100 - 2300 MHz.

>DDR ram er en god ide.

SL-75FRN kan ikke sætte multiplier !
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/amd/nforce2/soltek75frnl/f1.shtml

De oplever max. fsb 161 MHz. Så du får ikke mere end 1774 MHz ud af
det. Er det overhovedet det rette bundkort til det projekt ?

Det er jo 200 MHz fsb du skal have. Så er ddr2700 ikke godt nok.
Det kan lade sig gøre:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=&threadid=20513
med epox nforce2 bundkort og ddr3200 ram.

Fra : Miks

Dato : 13-02-03 21:57

Hej John,

Tak for input. Det var lige denne vinkel jeg søgte.

/Miks