Hvornår kommer Asus P4G8X Deluxe til Danma~
Fra : sbygel

Dato : 11-02-03 12:07

Hvad sker der her? Jeg venter og venter og der sker nada....

Er der nogen der ved hvornår dette mobo kommer til dk eller evt. om man kan
købe det i udlandet (og hvorhenne)?

/sbygel

Fra : Hammer

Dato : 11-02-03 13:33

www.shg.dk forventer at have P4G8X Deluxe hjemme ca 03.03.03 (sjov dato*GG*)

Så der er lang ventetid endnu

Hammer

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-02-03 16:42

Jeg har lige bestilt non-deluxe udgaven hos overclockers.co.uk - koster ca.
1800,- alt inkl. Lidt dyrt men jeg gider FANAMA ikke vente en måned på et
bundkort :)

Fra : Hammer

Dato : 11-02-03 18:07

overclockers.co.uk har Deluxe til £149 men de har den heller ikke hjemme og
skriver ikke hvornår den kommer så jeg venter bare lidt længere.....

Hilsen Hammer

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-02-03 18:10

On Tue, 11 Feb 2003 12:06:48 +0100, sbygel wrote:

> Hvad sker der her? Jeg venter og venter og der sker nada....
>
> Er der nogen der ved hvornår dette mobo kommer til dk eller evt. om man kan
> købe det i udlandet (og hvorhenne)?
>
> /sbygel

Min kammerat købte det ved Compumail for 1½-2 ugers tid siden.

http://www.compumail.dk/cgi-bin/index.pl?command=05562

---
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : Morten

Dato : 11-02-03 21:19

Problemet ligger hos Intel, som har problemer med at kunne levere chipsettet
ud til producenterne (ASUS, MSI, Aopen mv.). Der kommer dog løbende "små"
forsendelser til landet, så det er bare om at være hurtig... Situationen
skulle dog blive normal igen sidst på måneden.

Med venlig hilsen

Morten Bartholomæussen
Rosenmeier Periferi / Unit Data

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-02-03 02:25

sbygel wrote:
> Hvad sker der her? Jeg venter og venter og der sker nada....

Jeg var også helt vildt hooked på det, læste om det inden jul, nu er der
dog gået så lang tid at jeg hellere vil vente på det der skal komme
april/maj. 800 Mhz FSB i stedet for 533 Mhz, der er vist de par måneder
værd.

Mvh

Bruno

Fra : sbygel

Dato : 13-02-03 18:06

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> dog gået så lang tid at jeg hellere vil vente på det der skal komme
> april/maj. 800 Mhz FSB i stedet for 533 Mhz, der er vist de par måneder

Jeg så i dag at http://www.foeniks-computer.dk/ havde kortet på lager, så
jeg ringede til dem.... 30 min. senere stod jeg i butikken med mit nye mobo
:D

/sbygel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-02-03 11:50

On Wed, 12 Feb 2003 02:24:40 +0100, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
> dog gået så lang tid at jeg hellere vil vente på det der skal komme
> april/maj. 800 Mhz FSB i stedet for 533 Mhz, der er vist de par måneder

Men hvad kommer en processor, de runderstøtter 800Mhz FSB ikke til at
koste, når den nuværende 3,06Ghz 533 Mhz FSB stadig koster over 5.000 kr ?

Vi skal nok skrive december før en evt. 800 Mhz FSB processor vil være nede
under 3.500 kr.........:(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-02-03 20:33

Dr.Ralph wrote:
Godt du hev fat i mig i skærm grupen, ellers havde jeg nok overset
denne, du er eller også velkommen til at maile direkte.

> [...]
>
> Vi skal nok skrive december før en evt. 800 Mhz FSB processor vil være nede

Jeg er ikke så sikker, mit gæt er at Intel vil forsøge at pushe deres
nye chipsæt sammen med CPU'en og derfor lancerer langsommere CPU'er end
de 3 Ghz med HT og 800 Mhz FSB. Og at priserne derfor ikke bliver
væsentligt højere end de nuværende!

For mig kommer det nu ikke til at betyde så meget, da jeg kom til at
impulskøbe det omtalte P4G8X i fredags. Da jeg hørte det kunne hentes på
Falkoner Alle kunne jeg bare ikke stå imod og måtte havde mit fix

Så dette skrives fra min kraftigt opgraderede PC, der er dejlig hurtig
og igen trænger til at blive støjdæmpet, som sikkert er forældet om 2
måneder

Mvh

Bruno

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-02-03 09:54

On Tue, 18 Feb 2003 20:33:26 +0100, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
>
> Så dette skrives fra min kraftigt opgraderede PC, der er dejlig hurtig
> og igen trænger til at blive støjdæmpet, som sikkert er forældet om 2

Tillykke med det !

Lever det op til dine forventninger ?

Jeg har et side spørgsmål, da jeg bruger en intern usb kort læser, der skal
bruge et internt usb stik - har dette board dette ?

Altså et internet usb stik - ikke et traditionelt usb stik, men 6-7 løse
usb pins, som man kan sætte en intern usb læser til ?

Mit nuværende Asus P4B 533-e har det nemlig.
Jeg overvejer at tage springet over til fjenden - Gigabyte.

Deres nye board Gigabyte 8 INXP ser ret godt, og minder totalt meget om
Asus P4G8X - bortset fra, at det har både Parallel RAID og SATA raid
onboard - og jeg bruger 2 WD 120GB i RAID 1 - og hurtige SATA diske er
stadig ude i fremtiden - dem Seagate har lanceret er jo næsten langsommere
end deres tilsvarende IDE diske.

Hvornår forventer du, at board, der understøtter Dual ram OG 800Mhz FSB vil
ankomme - og hvad hedder Intels nye chipset til dette formål ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-02-03 11:56

Dr.Ralph wrote:
> Tillykke med det !

Tak

> Lever det op til dine forventninger ?

Så absolut, det virker meget gennemtænkt og fx. var boardet flashet med
den nyeste BIOS da jeg fik det ligesom featuren til tempratur styring af
CPU blæsere er heller ikke en dårlig ting. Det skal dog siges jeg ikke
er begyndt at overclocke endnu.

Yderligere så har jeg også slået onboard lydkortet+gameport fra, da jeg
faktisk har forsynet maskinen med to andre lydkort.

> Jeg har et side spørgsmål, da jeg bruger en intern usb kort læser, der skal
> bruge et internt usb stik - har dette board dette ?

Ja, der er to ført ud bag til og et på boardet.

> Altså et internet usb stik - ikke et traditionelt usb stik, men 6-7 løse
> usb pins, som man kan sætte en intern usb læser til ?

Det skulle jeg bestemt mene, i pakken er en dækplade med en ledning så
man kan føre det ud bagtil. Tilsvarende er der fx. også til Firewire.

> [...]
> onboard - og jeg bruger 2 WD 120GB i RAID 1 - og hurtige SATA diske er
> stadig ude i fremtiden - dem Seagate har lanceret er jo næsten langsommere

Jeg havde også først tænkt mig at skulle havde dette board, men efter at
hvade konstateret jeg ikke bruger RAID og i særdeleshed at der er
blæsere på Gigabyte kortet så kom jeg frem til at ASUS var det rigtige
valg for mig.

> Hvornår forventer du, at board, der understøtter Dual ram OG 800Mhz FSB vil
> ankomme - og hvad hedder Intels nye chipset til dette formål ?

April hvis vi er heldige, men det er svært at vide hvor hurtiget de
kommer til landet. Chipsættet hedder Springdale, men bemærk det kommer i
flere versioner.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1752&p=2
http://www.neoseeker.com/news/articles/headlines/Hardware/2283/

Mvh