ram til k7s5a ???
Fra : Ken H

Dato : 11-02-03 11:23

Da jeg har mange problemer med at have to sdram blokke kørende
samtidig i dette bundkort - Har jeg derfor beslutttet mig for at købe
en 512 DDR Ram istedet for.

Jeg vil gerne købe nedenstående, men er der nogen der har dårlige
erfaringer med denne ram type og evt. til dett bundkort ??? (Rammen er
relativt billigt - Derfor vil jeg gerne købe dette mærke)

DDR-SDRAM PC2700 Veritech 512MB
Type: DDR-SDRAM PC2700 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7,5ns
Speed: 333MHz
Standard: 3. Parts
Warranty: 10 Years
Producent varekode: 512MB-DDR/PC2700/VER

Fra : johnjohn

Dato : 11-02-03 15:58

On 11 Feb 2003 10:23:22 GMT, Ken H <ken_h@GZX60mail.tele.dk> (slet
GZX60) wrote:

> [...]
>Standard: 3. Parts
>Warranty: 10 Years
>Producent varekode: 512MB-DDR/PC2700/VER

søgning på google gav:
http://www.amdonline.dk/hol/hol/view.asp?page=Forum&threadid=47

at det vist er tilforladeligt.

Pc2700 er lidt overspecificerede, da du næppe kommer over fsb 150
(pc2700 kan køre fsb166).

Kender du:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

der kan du hente 'honey X' oc bios. Den har mulighed for at køre cpu
ved fsb 133 og ram på 166. Samt kan også køre 150/150.

Jeg har iøvrigt læst på det forum, at k7s5a er ret hysterisk med at få
en ordentlig +3.3 volt forsyning. Får den kun 3.26 eller 3.27 så giver
det problemer. Det kan du checke i Hardware monitor i bios.

Læs om det her:
http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm10.showMessage?topicID=632.topic

indlæg af jumpman tæt på bunden.

mvh

John

Fra : Ken H

Dato : 11-02-03 16:46

Disse indlæg har jeg læst, og jeg har også opdateret med den
nyeste honey x bios. Den kører udmærket på 147/147 hvis der sidder
en sd ramklods i. Hvis der sidder 2 sd klodser i, så fryser og
skratter den efter at jeg er logget in i windows xp.

skal jeg mon reinstallere xp????

Fra : johnjohn

Dato : 11-02-03 21:48

On 11 Feb 2003 15:46:25 GMT, Ken H <ken_h@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>en sd ramklods i. Hvis der sidder 2 sd klodser i, så fryser og
>skratter den efter at jeg er logget in i windows xp.

Nej, de siger der er et problem med 2 sdram klodser. Nogle siger, at
det forsvinder med en megastor strømforsyning. Jeg ved sgu ikke ...
Gå over til een klods, evt. ddr ram.