Den bedste bundkort til min PC?
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 10-02-03 18:39

Hej

Jeg synes det er m eget svært at finde det rigtige bundkort til min PC og
jeg vil meget gerne have den nyeste og bedste.

Min PC er m ed følgende:
Pentium 4 2,4 Northwood2 2,4 Ghz til socket 478
DDR RAM uanset hvor meget Mhz
2 x 120 GB IDE100 harddiske

Mine ønsker til et bundkort:
CPU: Op til 3,0 GHz eller mere til socket 478
FSB: 533 Mhz
RAM: DDR
IDE: IDE100/133 harddiske
PCI-slot: Mindst 6
AGP-slot: 1
Andet: USB 2.0, LAN, gode ting og udvidelsesmuligheder.

Jeg har ikke brug for RAID og den slags til dobbelte harddiske.

ASUS er mit mærke til bundkort.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : Morten L.

Dato : 10-02-03 19:29

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Andet: USB 2.0, LAN, gode ting og udvidelsesmuligheder.
>
> Jeg har ikke brug for RAID og den slags til dobbelte harddiske.

/Morten

Fra : Luhmann

Dato : 10-02-03 19:31

> [...]
> Andet: USB 2.0, LAN, gode ting og udvidelsesmuligheder.
>
> Jeg har ikke brug for RAID og den slags til dobbelte harddiske.

Hvad med et Asus P4PE. Jeg har netop købt følgende model:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628099

Og det er er alletiders. Det kan anbefales herfra.

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Martin K

Dato : 10-02-03 21:00

Bart Bendtsen wrote:
> ASUS er mit mærke til bundkort.

Derfor køber du et P4PE!

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-02-03 21:28

Bart Bendtsen wrote:
> ASUS er mit mærke til bundkort.

Jeg ville gå efter deres Dual DDR bundkort ASUS P4G8X Deluxe(Intel
EZ7205 chipsæt) hvis det skulle være lige nu, men har du lidt tid så
vent på Springdale der vil understøtte 800 Mhz FSB som kommer i april
med de nye P4 modeller.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1748&p=2

mvh

Bruno

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-02-03 16:44

Det er fuldstændig tåbeligt at købe Asus P4PE idag - hvor både Granite Bay
og SIS655 baserede boards sparker røv på det gamle 845PE chipsæt.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 11-02-03 16:59

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fuldstændig tåbeligt at købe Asus P4PE idag - hvor både Granite Bay
> og SIS655 baserede boards sparker røv på det gamle 845PE chipsæt.

Hejsa

Hmmm, der står ellers i en fodnote på Tomshardware under testning af Granite
Bay bundkortene at i nogle af testene var 1 stk PC 2700 ram hurtigerer (P4PE
feks,) end Granite Bay med 2 stk PC2100, så ved jeg snart ikke lige hvor
meget at Grantie Bay "sparker røv".

Og Tomshardware plejer at være troværdige med deres udsagn.

Mvh
Ole Pedersen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-02-03 17:13

Ingen tvivl om at Toms' ved hvad de snakker om - MEN check nogle mem. scores
på overclockede Granite Bay boards - det er fuldstændigt vanvittige høje
scores - langt hurtigere end de ellers dominerende RDRam løsninger..

Jeg har selv været i et grimt dilemma omkring valg af 845PE/E7205/SIS655 -
valgte et Asus E7205 baseret kort da SIS655 baserede boards er stort det
umulige at opdrive :(

Kig evt. lige på den her..

http://homepage.ntlworld.com/ad.leach/Granite%20bay/200fsb%20bufferedram.JPG

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-02-03 02:29

Uffe S. Callesen wrote:
> Ingen tvivl om at Toms' ved hvad de snakker om - MEN check nogle mem. scores
> på overclockede Granite Bay boards - det er fuldstændigt vanvittige høje
> scores - langt hurtigere end de ellers dominerende RDRam løsninger..

Godt nok længe siden jeg har stolet på Toms, efter min mening er de
ligesom ekstrabladet. Hvis de kan lave en overskrift så gør de gerne
det, så skidt med at den ikke holder 100 hver gang. Og hvad med deres
såkaldte uafhængighed, prøv bare at tage et kig på den mulighed de giver
for at sponsorerer artikler.

Imho er det det bedre at læse anandtech, firingsquad og helst nogle
flere. Og hvis nogen kommer med noget helt modsat de andre, så
undersøger jeg sagen yderligere i fx. nyhedsgrupper.

Mvh

Bruno