Skærme
Fijala 3554
Ny skærm
Fra : Anders Lybecker

Dato : 13-03-01 14:45

Hejsa NG.

Jeg er ved at være træt af min gamle skærm, og er på udkig efter en ny.
Jeg har overvejet en 19"-21" skærm, til en rimelig penge. Ofte ser jeg at en
21" skærm koster dobbelt så meget som en tilsvarende 19" skærm, og det synes
jeg ikke er pengene værd.

Hvis I lige gider at guide mig igennem monitor junglen, så vil jeg være
taknemmelig.

Jeg har med interesse fuld diskussionen omkring Samsung SyncMaster 900 SL+,
da den varmt bliver anbefalet. Men en fabrikations fejl er ikke lige noget
der tiltaler mig.

Jeg har selv kigget lidt på Hitachi CM772, men da jeg ikke præcis ved hvad
jeg skal kigge efter andet en Refresh Rate, Dot Pitch og pris. Vil jeg sætte
pris på lidt input, og måske nogle anbefalinger.

Mvh
Anders

Fra : Dr. Ralph

Dato : 14-03-01 02:10

> [...]
>jeg skal kigge efter andet en Refresh Rate, Dot Pitch og pris. Vil jeg sætte
>pris på lidt input, og måske nogle anbefalinger.

Hvis du alligevel beslutter dig for en 21'-22´skærm, så skal jeg med
glæde vende tilbage med råd til dig - 19´ skærme ved jeg ganske enkelt
ikke en dyt om, da de ikke har min interesse længere.

Jeg kan kun sige, at jeg rådede min bror til at købe Sony's 19´model
kaldet E400 - idet hans budget lå omkring 5000 kr.
E400 er en udmærket trinitron skærm, der giver god værdi for pengene -
den har komplet fladt billedrør, hvilket giver færre reflekser og
bedre skarphed i billedet.

Den står fremragende - og han skifter den ikke før han er klar til at
gå op i 22´str.
Men både Eizo, Philips, Viewsonic, Mitsubishi og NEC ville jeg i hvert
fald kigge lidt på inden jeg bestemmer mig.
Men med en Sony går du kun fejl, hvis der er fabriksfejl på den
(hvilket der desværre faktisk tit er)

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.