Skærme
Fijala 3554
16 ms TFT + SPIL !!
Fra : Andreas Richard Møll~

Dato : 11-03-03 23:43

Jeg er hermed den glade ejer af sådan en karl :)

Det er en Hitachi CML174SXWB (yeah, en af de seje sorte skærme, hehe). Da
jeg først så den, sagde jeg bare "wow!" den var mega fed at se på, det var
dog lidt akavet, da den jo er lidt "deform" i forhold til andre skærme og
ISÆR CRT skærme ! Dels er skærmen HELT flad, og dels har den et andet
forhold, nemlig 5:4 i stedet for det normale 4:3.
Nårh, men nu har jeg haft den i 1 uges tid, og den er stadig kanon fed ! Den
kører spil kanont ! Du kan ikke mærke at der er noget som helst som går
langsomt (pånær det er computerens skyld), det kører 100% flydende. Der er
dog visse irriterende ting ved den her TFT (måske også andre). Der kan være
problemer med for lyse/mærke steder, men så kan man prøve at korrigere lidt
på skærmens lys osv.

Men alt i alt en totalt fed skærm, og den står MEGA skarpt !! Når jeg skal
lave noget på min fars computer, med Compax 19" CRT skærm, det er virkeligt
mærkeligt, og man bliver afhængig af sin TFT.

Håber det var et godt referat af mine oplevelser af min nye skærm.

Hvis i vil have andet at vide, bare spørg !

Mvh.
Andreas Richard Møller

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-03-03 05:50

On Tue, 11 Mar 2003 23:42:56 +0100, Andreas Richard Møller wrote:

> [...]
>
> Håber det var et godt referat af mine oplevelser af min nye skærm.
>
> Hvis i vil have andet at vide, bare spørg !

Tak for god kommentar :)
Er selv vant til min 20,1 'TFT fra Dell og snart også til en 17' TFT
reserveskærm fra Acer.
Min Dell har repsonstid på 25ms - men giver kun MEGET lidt forsinkelse i de
helt vilde spil - dette håber jeg så, at min kommende reserveskærm - acer
732 16ms responstid - vil kunne afhjælpe.
Eneste minus er så, at jeg skal spille disse spil på en lille 17' TFT - men
det er til at leve med, da næsten alt jeg fyrer imod min 20,1'Dell TFT
kører perfekt.

Jeg går heller ALDRIG tilbage til CRT igen - det bliver over mit lig :)

Alene klarheden af teksten på en TFT gør, at man bliver let træt at at
kigge længe på selv meget dyre og gode CRT 22' skærme.
Min far har overtaget min gamle NEC 22' FP1375 (der en crt skærm til 13.000
kr) og den er nu svær for mig at holde ud i mere end 15-20 minutter ad
gangen at læse text på.

Farverne er stadig CRT's skærmenes store styrke - og her er TFT stadig lidt
underlegne, da de vil variere lettere i farvepræcision, hvis man ser dem
lidt fra siden - selv med en TFT skærm med over 170 grader
betragtningsvinkel både horisontalt og vertikalt.

Men summa sumarum - TFT er komemt for at blive, og de bliver bare bedre og
bedre - mens CRT er hastigt på vej ud ad markedet.
Tvivler på, at der overhovedet bliver produceret CRT skærme længere inden
året er omme.

Det nye TFD format er jo også på vej - der skulle give endnu mindre
responstid end TFT og endnu bedre betragtningsvinkel.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming

Dato : 12-03-03 23:46

Andreas Richard Møller <andreas@richardmoller.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en Hitachi CML174SXWB (yeah, en af de seje sorte skærme,
>
> Hvis i vil have andet at vide, bare spørg !

Pris, og hvor i landet ?

--
Mvh. Flemming

Fra : JRS

Dato : 13-03-03 00:24

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Pris, og hvor i landet ?

Nej Flemming .. Vi er ikke i en markedsgruppe ..

MVH
JRS

Fra : Flemming

Dato : 13-03-03 21:11

JRS <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse news:b4ofeu$20ridi$1@ID-
160710.news.dfncis.de...

> Nej Flemming .. Vi er ikke i en markedsgruppe ..

Det viste jeg skam godt, jeg ville bare høre hvad du havde givet for den og
hvor du havde købt den. *L*

--
Mvh. Flemming

Fra : pr

Dato : 25-03-03 15:20

Fås hos http://www.holm-data.dk til ca. 5500,-

Fra : Martin Formely Known~

Dato : 26-03-03 16:49

Eller hos www.oneshop.dk til 4200,-. Det drejer sig om Hitachi CML174SXWB,
en lækker sort 17" TFT skærm med 16 ms responstid og rigtig gode
anmeldelser. Af en eller anden grund er den ikke lige at finde den "gængse"
vej på oneshop, men den kan findes ved at bruge søgefunktionen (søg på
cml174sxwb).

Jeg har selv haft denne skærm i nu godt en måned, og den er superlækker.
Meget lækkert design, og robust udført. Eneste problem kan være at den er
lidt dårlig til at vise de helt små kontrastforskelle i f.eks.
spil-sammenhæng.

Fra : pr

Dato : 27-03-03 08:44

Tal lige om at føle sig snydt.... doh... men det er jo heller ikke specielt
fedt, at den ikke står under 17" tft skærme....

Men det skal nu ikke rykke ved, at den står supergodt - og nærmest endnu
bedre, efter jeg har fået monteret grafikkort med DVI-indgang...

"Martin Formely Known as K" <krakauer@atfjerne.tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:tZjga.757$mI2.95219@news000.worldonline.dk...