Gruppens hunde
Fra : Line

Dato : 10-03-03 17:24

Hejsa alle.

Da jeg læste tråden Rottweiler, blev jeg lidt overrasket over hvor mange
rotte-ejere, der egentlig er her i gruppen.
Nu er jeg så blevet temmelig nysgerrig og har lyst til at starte en
lille uformel "gallup", hvis I da er med på det, så:

Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Mvh. Line

Fra : Pia J

Dato : 10-03-03 17:21

Max, Labweiler, 2 år
Molly, Schæffador, 11 mdr.

:Pia

Fra : Line

Dato : 10-03-03 17:27

"Pia J" wrote in message

> Max, Labweiler, 2 år
> Molly, Schæffador, 11 mdr.
>
> :Pia

Wow, du er hurtig! Jeg glemte helt navnene; mine hedder Diva og Nasse
Nøff (=Grisling)

Mvh. Line

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-03-03 17:23

Vi har en hund.

det er en sort Newfoundlænder han på 16 mdr.

Hilsen Jesper & Sanne

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-03-03 17:24

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har en hund.
>
> det er en sort Newfoundlænder han på 16 mdr.

Øhhh glemte at sige han hedder Gulliver

Hilsen Jesper & Sanne

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-03-03 17:25

Hej
God ide !
Vi har to labradors:
Aron på 5 år
og Cato på 2½ år.
Hilsen Vibeke

> "Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh glemte at sige han hedder Gulliver
>
> Hilsen Jesper & Sanne

---

Fra : Ann K.

Dato : 10-03-03 18:01

Vi har haft sådan en gennemgang før... men det er meget lang tid siden -
og der er kommet mange nye med i NG, så lad os bar tage den én gang til

Sif - "Sydafrikansk Slædehund - korthårsvarianten" uden papirer... 9½ år
Dise - Shetland Sheepdog med masser af papirer... 2 ½ år.

Mvh Ann

Fra : Per, Odense

Dato : 10-03-03 17:34

Hej

Vi har en Ungarsk Vizsla, Molly på lidt over 7 måneder. Billeder:
http://MegaPixel.dk/vis/album/909
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-03-03 17:43

Hej Line!
Ja, jeg undres også tit over, hvor manger der egentlig følger med herinde,
men blot aldrig skriver indlæg?
Vi har en 18 mdr. gammel skt. bernhard, Nansen, som er købt hos opdrætter 11
uger gammel, samt en 5 årig basset hound, Arthur, der er købt på DB internat
da han var 4 år gammel. De kan ses her:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=974

Hilsen Dorthe, ( - der leder efter andre stor-hunde-ejere at mødes med i
Nakskov området! )

Line skriver:

Fra : Helle

Dato : 10-03-03 17:58

Hej

"> Ja, jeg undres også tit over, hvor manger der egentlig følger med
herinde,
> men blot aldrig skriver indlæg?

Jamen, her vil jeg da gerne melde mig ... Jeg har snart fulgt med længe -
men tonen herinde virker ikke ligefrem
fremmende på lysten til at skrive indlæg .

Men bortset fra det, så har jeg en sort Engelsk Cocker Spaniel, på 13 mdr.
Han lyder navnet Simba.

Helle

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-03-03 18:42

Helle skriver:

> Jamen, her vil jeg da gerne melde mig ... Jeg har snart fulgt med længe -
> men tonen herinde virker ikke ligefrem
> fremmende på lysten til at skrive indlæg .

Hej Helle!
Det skal du bestemt ikke lade dig slå ud af! Nyhedsgrupperne er for alle, og
ingen skal bestemme hvad du kan eller vil skrive, så længe du holder dig til
emne og god tone (synes jeg!). Vi er skam mange søde og rare hundefolk
herinde, men traditionen tro er det jo ikke os der råber højest *smil*. I min
news-reader, Netscape, kan man let blokere for indlæg fra folk man ikke gider
læse, eller bare ikke gider tage stilling til, i visse grupper gør det livet
meget nemmere *grin*.

Håber du hænger ved...
Hilsen orthe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-03-03 22:50

> Jamen, her vil jeg da gerne melde mig ... Jeg har snart fulgt med længe -
> men tonen herinde virker ikke ligefrem
> fremmende på lysten til at skrive indlæg .

Hej Helle

Er sikker på at ingen mener det så slemt som det kommer ud, men vi elsker
alle vore hunde og brænder for dem. Derfor kan tingene godt komme lidt hårdt
ud af og til, da vi jo bare vil det bedste for vores hunde! Træk lidt fra
hvad du ser' og tilføj så lidt hjemmelavet kryderi ved navn "de mener det jo
godt" og så skal du nok komme til at hygge dig! Hehe...

Rinnie

Fra : LAJ

Dato : 12-03-03 22:24

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg undres også tit over, hvor manger der egentlig følger med herinde,
> men blot aldrig skriver indlæg?

Hej alle
Jeg vil da også melde mig fra sidelinien, og præsentere mine 2 hunde:
Victor, newfoundlænder, 12 år.
Mickey, langhåret dværggravhund, 3 år.
Venlig hilsen Kirsten (og 2 hunde, 4 katte, skildpadde og papegøje)

Fra : sander

Dato : 15-03-03 10:28

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Line!
> Ja, jeg undres også tit over, hvor manger der egentlig følger med herinde,
> men blot aldrig skriver indlæg?

Følger skam stadig med. Holder dog snart en pause, pga. flytning.

Vi har fået hund igen: Gul labrador tæve u. papirer. 5 mdr. gammel. Hun
hedder Buffy.

Mvh. Sander

Fra : Nitsen

Dato : 10-03-03 17:35

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev >

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

1 stk. tæve på 11 måneder der hedder Nicki - "Tazikiblanding" fra Grækenland
(fundet som gadehund og importeret til DK da hun var ca. 4 mdr.)

Mvh

Anita og vufvuf fra Nicki

Fra : skingur

Dato : 10-03-03 17:47

"Nitsen" skrev d. 10-03-03 17:35 dette indlæg :

> 1 stk. tæve på 11 måneder der hedder Nicki - "Tazikiblanding" fra
Grækenland
> (fundet som gadehund og importeret til DK da hun var ca. 4 mdr.)

Et af mit livs VÆRSTE øjeblikke var på en tur hjem fra Grækenland, hvor
jeg i lufthavnen opdagede, hvor nemt det ville have været at få min
yndlingsgadehund med hjem...

http://www.kandu.dk/

Fra : Coppi

Dato : 11-03-03 17:25

Hej Nitzen.
Det var da meget sjovt, sådan en har min bror også, pragtfuld hund.
Han eller tæve ???

coppi

Fra : Salina

Dato : 10-03-03 17:42

Hej der Line.

Jeg er den stolte ejerinde af 1 stk Han rottie på 10 år i næste måned.

Han adlyder stortset alle navne, men på stamtavlen står der da Beto

Hilsen
Salina

Fra : skingur

Dato : 10-03-03 17:45

Christina, har slået mig ned mellem Ålborg og Hobro, bor (blandt andet)
sammen med Gandalf, der er en langhåret dværggravhund på knap 2 år!
(Smuk som en drøm...vil gerne møde en ligeså smuk damehund mhb på
familieforøgelse...han er nemlig ikke kastreret...hæ hæ!!!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Susanne

Dato : 10-03-03 18:15

Hej alle.

Jamen , jeg vil da også være med....
Jeg ejes af Boscoe, en zobel Collie på 3 år og Frida & Victor , to
Tibetanske Terrier på 2 år. I kan se mere til dem her.
www.tibetanskterrier.dk

Susanne

Line <nasse@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4idue$20bvo9$1@ID-179445.news.dfncis.de...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-03-03 18:03

Hej Line

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det

Rigtig god idé du der har fundet på.

Jeg har en Dansk/Svensk gårdhund på 2 år, han hedder Nicki

Bolette

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-03-03 18:27

Line wrote:

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

En shæfer/labrador på 5½, der lyder navnet Fenris.

Marianne Feddersen

Fra : Palle

Dato : 10-03-03 18:20

"Line
> Nu er jeg så blevet temmelig nysgerrig og har lyst til at starte en
> lille uformel "gallup", hvis I da er med på det, så:
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

1 stk Bouvieback lystrer navnet Oscar 6 år gammel

Blandet af Bouvier des Flanders og Rohdesian Ridgeback

Palle og Susanne

Vanløse

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 10-03-03 23:18

Hej Palle og Susanne !

Det var vel nok en "anderledes" blanding.

Må jeg spørger om han minder mest om Bouvier eller ridgeback ? Har han en
ridge ?

Mvh

Jo-Ann

Fra : Palle

Dato : 11-03-03 06:49

Han ligner mest sig selv

Farvemæssigt ligner han en stribet bokser

Ja han har ridgen

Størrelsesmæssigt er han mellem de to

jeg vil finde nogle fotos og poste dem

mvh Palle

Fra : Palle

Dato : 11-03-03 07:50

Tog lige nogle hurtige billeder her til morgen

Palle
http://megapixel.dk/vis/album/1752

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 11-03-03 15:22

Hej Palle !

Tusind tak for synet ! Han er godt nok dejlig ud - ser dejlig rolig ud
! Ga' vide hvor han har fået "boxer-striberne" fra ??

Fra : Therese

Dato : 10-03-03 18:27

Bernhard, 12 mdr Berner Sennen

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Anja R.

Dato : 10-03-03 18:42

Vi har 3 stk.

Charlie: Labrador han på 2 år
Fie & Fleur: Japanese chin piger på 13 mdr.

Anja R.

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Smat

Dato : 10-03-03 19:14

Ingen kan vist være i tvivl om min hund...
Apollo 5½ måned - Berner Sennen
http://home1.stofanet.dk/smat/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-03-03 19:13

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Wuppertøsen i daglig tale men egentlig hedder hun Woopie .. 4 år og
3mdr tilhørende racen bland danois .. og indeholder meget Berner sennen
og Collie og også lidt schæfer ..
hejhils fra Ami

Fra : Stine Frandsen

Dato : 10-03-03 19:28

Queen, Tervueren ( Belgisk Hyrdehund), 7 år gammel , halvdøv sofa-fan og
snart med ½ halelængde

Hun får selskab af Tarzan og Zoya ( katte )

Billeder på hjemmesiden

Stine Frandsen
Kennel Santippe's
http://home19.inet.tele.dk/santippe

Fra : Gitte S. Eriksen & C~

Dato : 10-03-03 19:28

Hej

God ide og sjovt at se hvad vi hver i sær har

Vi har Max som er en bl.a labrador/golden fra d.9/10-02

MVH
Gitte
http://www.sacala.dk/Maxforside.htm

Fra : JeNyLa

Dato : 10-03-03 19:39

Hej
Vi har Albert Hansen, han er 3 år her den 5/4 - hvis I har lyst, så kan I se
hvad han er for en fyr på hans egen hjemmeside : http://znap.to/albert
Hilsen Jette

Fra : Musen

Dato : 11-03-03 16:57

> Vi har Albert Hansen, han er 3 år her den 5/4 - hvis I har lyst, så kan I
se
> hvad han er for en fyr på hans egen hjemmeside :

Ikke fordi det har nogetsomhelst med sagen at gøre, men faktisk hedder jeg
Mia og vores søn hedder Albert....Sjovt at se et billede med overskriften
Mia og Albert, for så at finde ud af, at det er en pige med en hund *GGGG*

V.H Musen

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 10-03-03 19:41

Jeg har tre hunde

To PON'er - en han og hun - på 4 og 7 år. Og en border collie på 4 mdr.

KH
Søs

Fra : Helle Jensen

Dato : 10-03-03 19:42

Hej

God ide med et overblik over de forskellige hunde i gruppen

Jeg er selv ejet af to cairnterrier: Jack 6 år og Hannibal 5 år. På fredag
udvides flokken med endnu et medlem en border collie, der forhåbentlig
kommer til at reagere på navnet Aia og til den tid er otte uger.

Billeder kan ses på www.helleshunde.dk

Hilsen Helle

Fra : Kristian Andersen

Dato : 10-03-03 19:48

Hej NG

Dejligt med så mange der svarer på et indlæg, jeg vil også give mit bidrag
til tråden her.
Har en Groenendael pige på 7 mdr. den dejligste tøzz der findes.
Hej fra Karina

Fra : Erik Graversen

Dato : 10-03-03 20:11

Balto. 10 måneder gammel Golden Retriever.

Mvh,

Erik.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-03-03 23:02

> Balto. 10 måneder gammel Golden Retriever.

Hehe... Sjovt...

Cikorie - Tæve - 10½ år gammel Flatcoated Retriever (DKK) ((Blev ved mine
forældre da jeg flyttede for 7 år siden, men hun er tit på ferie og hun er
med når vi er på idflugter!)

Chili - Tæve - 6½ år gammel Golden Retriever (DKK)
Balto - Drengerøv - 9 mdr. gammel Flatcoated Retriever (DKK)

(Inden i spør'... Den store GD jeg hentede på Sjælland, der var blevet
efterladt, var ikke særlig sød ved børnene... Ungerne var decideret utryg
ved ham til sidst, så han fik et dejligt hjem ved en af mine gamle venner,
der har de forhold det "lille pus" kræver!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk
http://www.flatcoated-retriever.dk/familie.htm

Fra : Erik Graversen

Dato : 11-03-03 16:41

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:b4j261$25mo$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
>
> Chili - Tæve - 6½ år gammel Golden Retriever (DKK)
> Balto - Drengerøv - 9 mdr. gammel Flatcoated Retriever (DKK)

Søde vovser! Og hvem er det så der er Steve Vai fan? :0)
(Se meddelelse: news:b4cmdr$1c49$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk )

Drengerøv?! Tja! Det er hvis også lige beskrivelsen på vores Balt

Mvh.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-03-03 20:43

> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Hej Line.

Godt initiativ, laver du statistikken om nogle dage, når alle har svaret?

Jeg har Cujo der fylder 2 år 6/4. Han skulle gerne være en grå schæfer men
har ingen papirer på det. Det er han for øvrigt også meget ligeglad med .

Se ham evt. her. http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1649

Forresten kommer det bag på mig, hvor mange der faktisk har 2 eller flere
hunde. Jeg synes, at jeg har nok i én, men det drejer sig vel også om
erfaring og plads. Jeg har umiddelbart ikke plads til flere ( det er også
kun tilladt med 1 dyr her ), og som førstegangs hundeejer er der også meget,
som man skal lære, så 1 er nok.

Til jer med flere hunde. Hvad er jeres erfaringer? Kræver det dobbelt så
meget at have 2 hunde eller underholder de hinanden? Selvfølgelig kan man
ikke komme udenom den daglige træning og dobbelt fodermængde ( kommer
selvfølgelig an på racerne ), men man kunne måske forestille sig, at hundene
vil "passe" hinanden?

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-03-03 22:41

Ladycatwoman skriver:

> [...]
> selvfølgelig an på racerne ), men man kunne måske forestille sig, at hundene

Hejsa!
Vi er også forholdsvis nye hundeejere, men jeg kan da videregive vores
erfaringer indtil nu. Vi fik skt. bernhardshvalpen Nansen i november 2001, og
havde ham alene indtil Juli 2002 hvor han var knap et år. Selv om vi begge
arbejder hjemme, går meget med ham og træner med ham i klub, følte vi alligevel
at han manglede en legekammerat. Han var utrolig glad for at lege med andre
hunde i klubben, og vi begyndte at lede efter hund nr. to.

Vi var ikke lige klar til endnu en hvalp, og valgte derfor en dejlig 4-årig
hanhund fra et internat, bassethunden Arthur. Og det har vi bestemt ikke
fortrudt. De to var bedste venner fra første dag, og har haft uendelig meget
glæde af hinanden. Vores første hund blev betydeligt mere rolig, og mindre
kontakt-krævende, og de får en masse ekstra motion ved at lege ude i haven og
når vi er på tur ude i terrænet.

Langt hen af vejen synes jeg ikke det kræver ekstra at have to hunde. Dog har
jeg valgt at træne dem hver for sig, og ofte tage dem med på tur hver for sig.
Jeg mener det er vigtigt at den yngste hund får oplevelser på egen hånd, og de
nyder begge at være midtpunkt, når vi er alene på tur. Vores to racer er så også
ret forskellige, hvilket jo sætter krav til fantasien når de skal være sammen.
Nansen elsker at tonse rundt, men bliver hurtigt træt, mens Arthur mere er til
lange gåture. Nansen elsker at lege med bold og apport, Arthur foretrækker
næsearbejde. Arthur har desuden et veludviklet jagtinstinkt, hvilket gør at han
kun sjældent løber frit uden for vores grund. Nansen derimod kommer med på lange
fri-ture, hvor han kan fræse på markerne, bade i åen og bare gå og sniffe rundt.

En sidste bonus er, at hundene ikke er så kede af det, hvis de skal være lidt
alene. Det lader ikke til at de laver meget andet end at sove når vi er væk, men
de er rolige, og føler nok tryghed i hinandens selskab.

Hilsen Dorthe
Den ultimative 2-hunds-leg:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1017

Fra : basse

Dato : 10-03-03 22:41

Hej Cujo's mor !

> [...]
> ikke komme udenom den daglige træning og dobbelt fodermængde ( kommer
> selvfølgelig an på racerne ), men man kunne måske forestille sig, at

Vi har godt nok ikke to hunde mere, men det har vi haft i de seneste 6 år og
lidt til. Jeg mener bestemt ikke, det er dobbelt arbejde at have to hunde -
man skal jo f.eks. ikke gå dobbelt så mange ture (medmindre man da vælger at
lufte sine hunde hver for sig).

Det er også min oplevelse, at hundene har enormt meget glæde af hinanden og
giver hinanden noget, vi som mennesker ikke rigtigt kan erstatte.

Vores "gamle" hund var f.eks. ked af at være alene hjemme. Hun havde ikke
decideret alene-hjemme-problemer, men hun var i hvert fald ikke glad, når vi
gik fra hende - det hjalp meget på det, da vi fik hund nr. to.

Desuden leger hundene med hinanden og aktiverer på den måde også hinanden
meget.

Når alt det gode er sagt, vil jeg dog også sige, at to hunde (især større
racer som vores) fylder mere end en og sviner dobbelt så meget som en. Efter
vi har måttet sige farvel til vores ene hund, kan vi da godt mærke, at her
er blevet mere plads, mere roligt og mængden af hundehår er også faldet.

Jeg tror nu alligevel, jeg i høj grad vil anbefale, at man holder mere end
en hund, både for hundens, men også for ens egen skyld.

Mange hilsner

Rebekka

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-03-03 23:13

> Til jer med flere hunde. Hvad er jeres erfaringer? Kræver det dobbelt så
> meget at have 2 hunde eller underholder de hinanden?

Jeg synes ikke det kræver dobbelt så meget, men måske fordi det giver den
dobbelte glæde? Glæden ved at se 2 hunde tumle sammen, glæden ved at gå med
2 vidt forskellige hunde, glæden ved at blive modtaget af to logrende haler
hvis man har været afsted, glæden ved at se ind i deres øjne og vide at de
har hver deres forunderlige og dejlige historie og sjæl og ikke mindst
glæden ved at ligge mast ned imellem 2 hunde i sengen om natten!

Jeg træner mine hunde seperat, da de kræver hvert deres. For det meste
bliver de også luftet hver for sig... For kvalitets-hygge-tid.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-03 20:47

> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Tja ideen er sikkert god nok.
Så skal man komme med en beskrivelse af det som møder mig, hvis jeg prøver
på at tilkæmpe mig en plads i sengen så vil jeg blive mødt af :

1 Stk kvinde ( Beskrives ikke nærmere ...)
1 Stk Hovawart tæve kaldet Centa knap 9 år
1 Stk Australian shepheard ca 18 mdr

Alle de dejlige piger kan ses her

http://www.meldgaards.dk/fie.htm

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 10-03-03 21:06

Det var dog uhyggeligt som Centa ligner vores Molly i en mere moden udgave!

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 00:05

> Det var dog uhyggeligt som Centa ligner vores Molly i en mere moden
udgave!

> :Pia

Hej Pia

Så kan jeg da kun sige, at Molly er en flot pige

Hilsen Benny..

Fra : Pia J

Dato : 11-03-03 09:02

> Så kan jeg da kun sige, at Molly er en flot pige
>
> Hilsen Benny..

Ja, det synes vi da selv... :)

Havde ikke lige tid til at grave cd'er frem, men her er et par skud:

http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1721

:Pia

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 10-03-03 21:16

Vi har 4 hunde:
Karelsk bjørnehund, Laika 5 år
Border collie, Naddie 2 år
Border collie/labrador, Lucas 4 år
Labxxxxx, Gizmo 4,5 år
Besøg dem på:
http://home19.inet.tele.dk/laika7

hilsen Ulla

Fra : Ditte K

Dato : 10-03-03 20:47

Jeg er den lykkelige ejer af en langhåret dværggravhund på 10 mdr. Men så
snart vi kommer væk fra det rækkehus vi bor i nu kommer der snart en nr 2
også *S*

Ditte

Fra : Leyna

Dato : 10-03-03 21:25

On Mon, 10 Mar 2003 17:23:42 +0100, "Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote:

>Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Vaks : Lab-x 9 mdr.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna

Dato : 10-03-03 21:47

>Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Vi har en dejlig schæferhund, Bjørn, som er 11 år, og som er bedste ven med
vores hankat, Fufu.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : x Vuf x

Dato : 22-03-03 08:53

>Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Papilloner - alder i år 2003:
Buster.... 19. maj - 10 år
Julie..... 11. juli - 10 -
Bingo..... 22. dec. - 10 -
Gianni.... 11. aug. - 8 -
Ginnie.... 11. aug. - 8 -
Glennie... 11. aug. - 8 -
Domingo... 8. jan. - 7 -
Lærke..... 8. jan. - 6 -
Litha..... 26. april- 6 -
Quinto.... 10. april- 5 -
Seraphine 17. okt. - 2 -
Bonnie.... 7. dec.2002

Resten skulle gerne ud til nye hjem.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com/ webmaster@***sonpet.com
Nu er de snart færdige... De flotte nye hjemmesider. /\\|//\

Fra : x Vuf x

Dato : 24-03-03 09:19

Sat, 22 Mar 2003 08:53:23 +0100, x Vuf x wrote:

>Papilloner - alder i år 2003:
>Buster.... 19. maj - 10 år
>Julie..... 11. juli - 10 -
>Bingo..... 22. dec. - 10 -
>Gianni.... 11. aug. - 8 -
>Ginnie.... 11. aug. - 8 -
>Glennie... 11. aug. - 8 -
>Domingo... 8. jan. - 7 -
>Lærke..... 8. jan. - 6 -
>Litha..... 26. april- 6 -
>Quinto.... 10. april- 5 -
Cleo...... 11. maj - 3 - *
>Zeraphine 17. okt. - 2 -
>Bonnie.... 7. dec.2002

>Resten skulle gerne ud til nye hjem.

* Tilkommet flokken igår.

Fra : JN

Dato : 10-03-03 21:48

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle.

Goldwing i daglig tale: Tarzan; Golden Retriver, 11. mdr.

Lisbeth

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 10-03-03 21:51

Hej Line
Jeg har en Brun Newfoundlænder på 8 år
Venlig hilsen Annelise.
> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-03-03 21:52

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Hejsa

Sikke da et sjovt "initiv"

Vores Vaks er en cockerblanding på næsten 7 år, og han er bare den smukkeste
hund i verden )

Karina, Christian og Vaks

Fra : Schiøtt

Dato : 10-03-03 22:13

Hej!
Jeg følger jævnligt med i gruppen, men skriver sjældent indlæg.
Dog vil jeg gerne fortælle at jeg er ejer af et stk. dejlig Pekingeser af
hankøn, på 1½ år. Han lyder navner Buller.
Han er lidt stor af sin race at være, og han vejer ca. 9,5 kg, men han er
ikke for tyk, siger dyrlægen. En rigtig dejlig vams, og jeg er meget glad
for ham.

Med Venlig Hilsen

Tina Schiøtt

Fra : basse

Dato : 10-03-03 22:42

Hejsa !

Vi har nu kun Bianca, som er en tæve på snart 10 år, der er blandet af 3/4
Berner Sennen og 1/4 Collie.

Hilsen Rebekka

Fra : EMJ

Dato : 10-03-03 22:53

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle.

Hej god ide.
Jeg hedder Oskar og er en tibetansk mastiff, 2 år og 14 dage.
Jeg har een overhund og han hedder Eskil og er meget gammel (55 - så godt og
vel) og så er der Mor Esther, men vi snakker jo ikke om kvinders alder.
Min hjemmeside er nede, fordi ham den gamle er langsom i aftrækket, men han
siger den kommer op igen. Jeg skal nok give besked
Vuf.

Fra : EMJ

Dato : 10-03-03 22:58

Undskyld. Jeg skulle have brugt min egen e-mail, da jeg svarede gruppen.
Oskar

Fra : mus

Dato : 11-03-03 00:15

Vi har en boxer han på snart 6 år. Den dejligste der findes, hvis jeg selv
skal sige det!!!

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 10-03-03 23:25

Jeg har 3 rhodesian ridgebacks:

Sigurd - kastrat - 5½ år
Issa - tæve - 4 år
Auri - han - knap 1 år.

I kan se billeder af mine vovser på min hjemmeside

Mvh

Jo-Ann
Kennel Kuzonga's - www.rhodesian-ridgeback.dk

Fra : John-Erik Byrskov

Dato : 10-03-03 23:42

2 stk. Dalmatiner
Valde 2 år
Sofie 6 år
Mvh
John

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 11-03-03 06:02

Hejsa.

Korthåret collie Jockum 11år
Australien sherpherd Fuddi 18 mnd
Australien Sherpherd Piper 2uger ( og bor her jo ikke endnu)
Og så har vores datter en Shiba Porsche på 19mnd.

Alle hanhunde

V H Gitte

Fra : Heidi

Dato : 11-03-03 09:41

Jeg er den lykkelige ejer af 4 terriers:

Oliver, West Highland White, 6,5 år
Alexander, West Highland White, 5 år
Tiger, Skotsk terrier, 20 mdr.
Albert, kaldet Futte-Lut, 8 mdr.

Behøver jeg at sige, at der er liv og glade dage i mit hjem

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 11-03-03 07:17

Kleiner Münsterlænder Han 5 år
Poul

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 11-03-03 08:10

Hej
lige nu har jeg /vi 9 Tervueren ( Belgiske hyrdehunde )
6 tæver 3 hanner
og 3 dele hunde ( 2 tervueren +1 groenedael) for ven der arbejder på
nordsøen , så hans hunde er her fast hver 3 uge ,i 2 uger
1 malinoise hvalp venter på at skal til Norge
og 2 servicehunde i træning . den ene er færdig her den 18 marts , så der
er allerede en ny der skal ind og trænes
Så jeg har nok at se til , men klager ikke , det er dejligt at kunne være
sammen med sine hunde hele dagen

Gitta
www.tervueren.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-03 07:59

> [...]
> lille uformel "gallup", hvis I da er med på det, så:
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

1 Flatcoated Retriever "Trille" sød sort tæve på 3 år.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-03 08:26

Billeder (lidt gamle) http://www.012.dk/flatcoat/trille/index.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-03 07:59

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-03-03 08:52

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message
> Hejsa alle.
>

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Jeg har Robin, Parson Russell Terrier han på 2,5 år

Trine

Fra : Susanne Pedersen

Dato : 11-03-03 10:29

Hej

Vi har Sibelius, en Norsk Buhund på 4 år.

Og så kattene Stravinsky (5 år) og Buller (7 år).

Derudover er jeg medejer af mine forældres Norske Buhund, Luna 2 år.
Hun bor hos dem, men det er mig, der træner og udstiller hende.

mvh
Susanne

Fra : Snavox

Dato : 11-03-03 13:40

Hej.

Vi har Taiga, Leonberger på godt 5 år, og Manga, Briard på godt 3½.

De ses sammen her: http://megapixel.dk/vis/album/1755

Mange hilsner

Poul

Fra : René Kofoed

Dato : 11-03-03 13:20

Hej Line.
Jeg har 2 stk.
Coco, labrador/ korthåret jagt-noget??, 4½ år.
Xawier, Schæferhan, 7½ mdr.
MVH Susanne.

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-03-03 14:28

"Line" <nasse@jubiimail.dk> mumbled something in news:b4idue$20bvo9$1@ID-
179445.news.dfncis.de:

> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

1 mops ved navn Mollie ca. 9 uger

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : Yvette@oncable.dk

Dato : 11-03-03 14:42

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message news:<b4idue$20bvo9$1@ID-179445.news.dfncis.de>...
> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Hejsa

Ja, jeg er nok ikke en af de mest aktive, da jeg også synes at der er
en del mindre pæne indlæg. Men jeg har læst herinde meget længe, og er
da også begyndt og svare på nogen indlæg.
Jeg har en schæferhan på 6 år, som hedder Nemo.

Hilsen
Yvette

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 11-03-03 14:42

Hejsa

Er den lykkelige ejer af:

Bailey- en 9 mdr. gammel Hvid Schæfer.
Desværre er han kryptochid (som de fleste nok snart godt ved herinde).

Når der bliver lidt mere plads, om et lille års tid, får han en legekammerat
(race ikke bestemt endnu).
Indtil da må han nøjes med kattene Whiskey og Tequila.

Hilsen Betina

http://medlem.jubii.dk/betina79

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-03 10:36

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> wrote in message
> [...]
legekammerat
> (race ikke bestemt endnu).
> Indtil da må han nøjes med kattene Whiskey og Tequila.

LOL de navne er for sjove. Godt fundet på, skal legekammeraten så hedde:
Barcardi ?

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 12-03-03 15:38

Det er ikke helt usandsynligt ;0)

Hilsen Betina

Fra : Musen

Dato : 11-03-03 17:02

klip---

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Ja hvis folk så ellers har tygget sig igennem de utrolig mange svar, så vil
jeg da også lige give mit besyv med.

Har 1 hund; Samson som er grand danois med farven blå...Dvs. det hedder det
hvis man er prof. men i daglig tale er han altså sort-brun. Iøvrigt er han
næsten to år gammel men synes selv han stadig er meget lille og hvalpet

Venlig hilsen Musen

Fra : Kosmonauten

Dato : 11-03-03 18:15

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle.
>
> Da jeg læste tråden Rottweiler, blev jeg lidt overrasket over hvor mange
> rotte-ejere, der egentlig er her i gruppen.
Selv hejsa ;C)
Hold da op, her gik jeg og troede at det var en hundegruppe ;C)

Nå men jeg er den lykkelige ejer af Laika, som nu har huseret i mit liv i 3
år, racen er Spring A Do'r.
(På latin: Canis Familiaris Kosmonautus=Rumhund)

En blanding af Springer Spaniel og Labrador (Den lille kaldet "Formel 1"
blandt kendere ;C) )

Kan ses her: http://home13.inet.tele.dk/dinah

Hygge
Martin & Laika

Fra : Leif

Dato : 11-03-03 21:09

Hejsa

Nu har vi fulgt med fra sidelinjen i et langt stykke tid, for og finde alle
de guldkorn der kommer her ind imellem, da vi skulle til og have en Shiba
hvalp

Så vi har en Shiba hvalp på 6mdr, der lystrer på navnet Saiko
derud over har vi 2 Abyssiniere "killinger" på 8 mdr Phobe og Manny
men de kan alle ses på http://home24.inet.tele.dk/maletzki/

mvh Jette og Leif

Fra : Michael Warburg

Dato : 11-03-03 22:11

Hej All

Har en Rottweiler Obi en herre på 8 måneder

Michael

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 11-03-03 23:26

Hejsa!

Jeg har ikke hund på nuværende tidspunkt, men håber på at få mig en Grand
Danois, når vi flytter i hus/på gård

De hunde "jeg" har (hvilket vil sige mine forældre har) er;

Luna & Evi, som er Italienske Spinoner; http://medlem.jubii.dk/spinone/
&
Salli, Fie & Pepsi, som er Westier; http://home19.inet.tele.dk/westi/

Mvh. Mette

Fra : Jane

Dato : 12-03-03 08:29

Jeg har 4 Rottweilere og 1 Cavalier King Charles Spaniel som også kan ses på
www.kennelmailunds.webbyen.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 12-03-03 11:16

Hej Gruppe

Vi har rottweileren Seniorita Sally - Seniorita er 'papirnavn', Sally er
kaldenavn. Hun er i øvrigt lige blevet to.

/Kim

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 12-03-03 11:36

Hej

Jeg har to border collier, hanner og de er 9 år og 6 år...

Jeannette Svensson/asko

Fra : Hansen

Dato : 12-03-03 14:41

Hej

Jeg har en Schæfer hvalp der på fredag bliver 12 uger
han hedder Indy (Indiana Jones).
Se ham her.
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1751
Michael Hansen

Fra : Tina Christiansen

Dato : 12-03-03 15:38

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?

Hej NG

Vi har selv to hunde:

Andy, der bliver 2 år til sommer. Han er en hvid schæfer med papirer

Ronja, der kun er 7 måneder. Hun er en cocker spaniel uden papirer

Kærlig hilsen

Tina Christiansen

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 12-03-03 16:34

Hej Tina

Er lidt nysgerrig, men hvor har i fået Andy fra?

Hilsen Betina

Fra : Tina Christiansen

Dato : 12-03-03 19:54

> Er lidt nysgerrig, men hvor har i fået Andy fra?
>
> Hilsen Betina

Hej Betina

Jeg har købt Andy eller Kjærsgaards Anrow hos en kennel i Esbjerg
(kennel Kjærsgaard). Et virkeligt godt sted med stue opdræt og en
opdrætter der virkelig går op i at det er nogle gode hunde der avles.

Jeg kan virkelig anbefale stedet.

Hvor har du i øvrigt fået din guldklump fra?

Kærlig hilsen

Tina

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 14-03-03 09:51

Hej Tina

Det er det samme sted som jeg har købt Bailey :0)
Så Bailey og Andy er jo faktisk søskende!
Hans fulde navn er Kjærsgaards Bailey.

Hilsen Betina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 12-03-03 23:08

"Tina Christiansen" <Tina_chr@hotmail.com> wrote in message
> Andy, der bliver 2 år til sommer. Han er en hvid schæfer med papirer

Andy som i ham, der var med til Kreds DM i lydighed (klasse 1) sidste år?

-Trine

Fra : Tina Christiansen

Dato : 13-03-03 13:54

> Andy som i ham, der var med til Kreds DM i lydighed (klasse 1) sidste år?

Nej, desværre ikke. Men det ville da være dejligt hvis han var dygtig
nok til at deltage i konkurrencer *smil*

Kærlig hilsen

Tina

Fra : Jane

Dato : 12-03-03 18:39

Fra : Mizz_zylle

Dato : 13-03-03 14:17

Hej.

Jeg har en stor, glad rottweilerhan, Balder på 1 år!

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 14-03-03 22:36

> [...]

> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Hej Line!
Til lykke med Divas 1 års fødselsdag )
Nå men så må jeg jo hellere lige bidrage med hvilke hunde jeg har.

To schnauzere; en han på næsten 1 år og en tæve på 4 1/2 år.

Mange hilsner

Mette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 16-03-03 15:34

Hej

Jeg har en snart 2 år gammel schæfertæve som hedder Holly.
Mere om hende her: www.lemanszone.dk/slh/holly/

Mvh
Søren

Fra : tinabergen

Dato : 03-04-03 19:07

"Line" skrev d. 10-03-03 17:24 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvor mange hunde har I og hvilken race/blanding er det?
>
> Vi har selv 2 rottweilere; en tæve på 1 år og en han på 4½ år.

Så vil jeg da også bidrage med mine hunde.

Jeg har 3 grand danois tæver i farverne 2 gule og 1 harlekin
aldern er 2 år og en på 9 mdr og en på 5 mdr.
Jeg har også haft 3 hanner men de er desværre afgået ved døden her for
nygeligt.( SNØFT)
hilsen TINA

http://www.kandu.dk/