hytter & fiskeri v. Stavanger
Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 09-03-03 20:23

Hej!

Vi overvejer at tage til Norge for at holde sommerferie & fiske i
skærgården indenfor Stavander (Rogaland m.m.) eller også et eller andet
sted på Sørlandet.

Gode tips til hytte og fiskemuligheder (især i hav/fjord) søges.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Mikael Thiesen

Dato : 10-03-03 09:41

se www.atlantik.dk

Fra : John Hilt

Dato : 14-03-03 11:20

On Sun, 09 Mar 2003 20:23:28 +0100 [9000] thorkild nielsen wrote:

>Vi overvejer at tage til Norge for at holde sommerferie & fiske i
>skærgården indenfor Stavanger (Rogaland m.m.) eller også et eller andet
>sted på Sørlandet.

Dersom du har mye penger, liker trengsel og været betyr mer enn fisket
velger du Sørlandet. Værskillet går omtrent ved Flekkefjord.

Nord for denne byen og i området omkring Stavanger er det heller lite
fisk og mye regn. Havfisket foregår vest for Tananger, men torsken er
ofte full av mark.

http://www.ferien.no/norge-rogaland.html

Innover i Ryfylke-skjærgården nordøst for Stavanger er fiskeforholdene
noe bedre og klimaet faktisk varmere enn ved vestkysten.

http://www.fjordsenter.no/
http://www.breivik-fjordhytter.no/

Karmøy nord for Stavanger er også en mulighet:

http://home.c2i.net/ecoside/kontakt.html
http://www.beverhuset.no/beverhuset/

Dersom fisket betyr mest kan jeg anbefale Røvær, en liten øy som ligger
vest for Haugesund, en by som ligger nord for Stavanger. På Røvær har
jeg fått mye torsk, den største var på 18 kilo og ble fanget sør-øst for
fyrlykten ved Suggevågen.

http://www.visitrovar.no/tekstsider.cfm?id=7850

Et annet alternativ er Espevær:

http://www.espevaer.com/

Det fanges en del rømt oppdrettslaks på de to sistnevnte stedene.

--