Netscape 7 på dansk?
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-03 09:11

Hejsa.

Jeg så lige et program på BBC, hvor de omtalte forskellige browsere.
Hvor finder jeg Netscape på dansk?

Er der andre dansksprogede browsere, som bør studeres?

Ole

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-03-03 11:57

ole wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg så lige et program på BBC, hvor de omtalte forskellige browsere.
> Hvor finder jeg Netscape på dansk?

Hos Netscape.? (!)

Hvor havde du ellers forestillet dig at finde den.?

--
Mvh. Jørgen
- Hvordan fungerer nyhedsgrupper.? - Må jeg sælge i alle grupper.?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-03-03 13:18

ole skrev:

> Jeg så lige et program på BBC, hvor de omtalte forskellige
> browsere. Hvor finder jeg Netscape på dansk?

Du kan få Mozilla på dansk:
<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/l10n/lang/moz1.21/mozilla-
win32-1.2.1-daDK-installer.exe>

Mozilla er det firma der laver Netscapes browsere - og hvis du
bruger en "ren" Mozilla-udgave er du typisk et par versioner foran,
i det Netscape-udgaverne gerne er lidt bagefter. Således er seneste
officielle Netscape-udgave 7.02, svarende til Mozilla 1.02, mens
Mozilla findes i version 1.2.1 (også på dansk).

> Er der andre dansksprogede browsere, som bør studeres?

Til Windows er der tre store browsere: Internet Explorer, Mozilla
(med bl.a. aliaserne Netscpape og Phoenix) samt Opera.

Internet Explorer fås på dansk til og med seneste version (6.0)

Opera er desværre lidt bagefter med versioneringen af deres seneste
udgave (7), så hvis du vil have en dansk Opera-browser er det
version 6.05 (den er også god, men 7'eren er noget bedre).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 09:56

ole skrev:

> [...]

officielle Netscape-udgave 7.02, svarende til Mozilla 1.02, mens
Mozilla findes i version 1.2.1 (også på dansk).

Tak for et brugbart svar. Det er altid noget, at ikke alle svare useriøst på
velmente spørgsmål!

ole

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-03-03 14:30

ole wrote:

> Tak for et brugbart svar. Det er altid noget, at ikke alle svare useriøst på
> velmente spørgsmål!

Mht. din sidste kommentar:
Jeg formoder at det er mit svar du hentyder til.?

Hvad ville du da have forventet af svar på det spørgsmål, Ole.??
"Hvor finder jeg Netscape på dansk?"

Et kort kontant spørgsmål der er vanskeligt at misforstå.

Ole: Du må spørge anderledes hvis du forventer andre svar.

Typisk forventer spørgerne at vi der læser indlægget er inde i deres tankegang.
Dvs. at vi ved en masse som de ikke skriver direkte, men mellem linierne.

Du er _langtfra_ den første der tror at vi ved hvad du tænker.
Og det er mig en _stor_ fornøjelse hver gang at sætte jer på plads.

Fordi: Jeg håber med tiden at hæve niveuet for diskussion i grupperne.
(Jeg har næsten opgivet det, men håber stadig, på trods af spydige bemærkninger
retur..!)

Jeg har opgivet at forsøge at rette stavefejl.
Det er jo ikke god tone at fortælle folk at de ikke dur til et eller andet..

--
Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 16:01

> [...]
>
> Jeg har opgivet at forsøge at rette stavefejl.
> Det er jo ikke god tone at fortælle folk at de ikke dur til et eller

Fuck, jeg tror, du keder dig!
Jeg gider ikke spilde flere bogstaver på dig - se en film i stedet for!

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-03-03 18:51

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> posting:

>Og det er mig en _stor_ fornøjelse hver gang at sætte jer på plads.

Ja, du er dygtig. Lige den rette attitude.

fut dk.admin.netikette

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-03-03 18:47

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> posting:

>Opera er desværre lidt bagefter med versioneringen af deres seneste
>udgave (7), så hvis du vil have en dansk Opera-browser er det
>version 6.05 (den er også god, men 7'eren er noget bedre).

eller
nntp://news.opera.com/opera.skandinavisk/960

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-03 23:21

Jørgen Rasmussen skrev:

> Hvad ville du da have forventet af svar på det spørgsmål,
> Ole.?? "Hvor finder jeg Netscape på dansk?"

Læste du også emnelinjen: Netscape *7* på dansk. Kan du give et
link til en side hos Netscape hvor man kan hente en dansk udgave af
Netscape 7?

> Et kort kontant spørgsmål der er vanskeligt at misforstå.

Det klarede du så alligevel.

> Du er _langtfra_ den første der tror at vi ved hvad du tænker.
> Og det er mig en _stor_ fornøjelse hver gang at sætte jer på
> plads.

Suk. Du burde droppe din vejlederkarriere - dine vejledninger
virker ikke. Prøv at læse
<http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html>.

> Fordi: Jeg håber med tiden at hæve niveuet for diskussion i
> grupperne. (Jeg har næsten opgivet det, men håber stadig, på
> trods af spydige bemærkninger retur..!)

Hvis du vejledte fornuftigt ville du slippe for en stor del af de
spydige kommentarer og samtidig have langt bedre chancer for at nå
dit mål (som jeg i øvrigt deler).

> Jeg har opgivet at forsøge at rette stavefejl.

Godt.

> Det er jo ikke god tone at fortælle folk at de ikke dur til et
> eller andet..

Forkert.

Det er ikke god tone at brokke sig over småfejl der kun har
kosmetisk betydning for læsbarheden. Samtidig er det meget få der
kan skrive indlæg uden stave- eller grammatikfejl - og usenet er og
skal ikke være begrænset til denne gruppe.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-03 23:22

Christian Bohr-Halling skrev:

> [...]

O.k. - en testversion er oppe, godt nyt.

Er der noget bud på hvornår den bliver officiel?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-03-03 00:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> posting:

>Er der noget bud på hvornår den bliver officiel?

Vil sige det sådan: Hvis du finder rettelser, skal du være hurtig
til at oplyse om dem, da det snart kun er op til højere magter at
bestemme tid og sted.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-03 23:38

Jørgen Rasmussen skrev:

> [...]

der kan skrive indlæg uden stave- eller grammatikfejl - og
usenet er og skal ikke være begrænset til denne gruppe.

XFUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg havner i nævnte
gruppe og kan kun ses der).

Fra : N/A

Dato : 14-03-03 13:39

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-03-03 13:39

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> O.k. - nu har jeg prøvet fra min arbejdsmaskine - her virker alt
> fint. Her er hvad jeg endte med:

Smukt, så er der ikke længere nogen der kan klage over at du
glemmer at gøre opmærksom på et FUT.

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 14:33

Henrik K Hansen skrev:

> Smukt, så er der ikke længere nogen der kan klage over at du
> glemmer at gøre opmærksom på et FUT.

Lige bortset fra de gange hvor jeg poster uden om morver (når jeg
får "Connection limit reached" fra TDC-serveren).
Det er endnu ikke lykkedes mig at få morver til at sende til
Sunsite.dk.

Under alle omstændigheder - tak for hjælpen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Fra : N/A

Dato : 14-03-03 15:23

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-03-03 15:23

Madsen, du skrev:

> Man kan vel ikke, vha. header.def, få KorrNews til at lave et
> mellemrum inden den indsætter FUT-teksten vel?

Jo indsæt en tom linie før End

FUT %FU%
FUT?, se her for en forklaring %FK%

end
endif
endif

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-03 17:47

On Fri, 14 Mar 2003 10:37:32 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

Det er svært at skrive over det citerede, men:
Dit script ser ud til at fungere i netikettegruppen.
Dog har jeg en bøn, se venligst i scriptet. ( 2 steder)
> ********************************
> SET %FU% = Header(FollowUp-To)
> Set %NG% = Header(Newsgroups)
> set %FK% = "<http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>"
> If %FU% > ""
> If %NG% contains ","
> Append Lines
> Krydspostet til %IStr(Count(',',%NG%)+1)% grupper, opfølgning
> (FUT)[1] er sat til: <news:%FU%>
Af hensyn til læseligheden ville jeg gerne have en ekstra linie på dette
sted. På forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-03-03 14:49

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Jeg plejer vist også at skrive hvor der futtes fra - men det er
> [...]

XPostet til %IStr(Count(',',%NG%)+1)% Grupper, FUT %FU%
[...]

XPostet til 2 Grupper, FUT dk.edb.internet.software.mail+news
FUT?, se her for en forklaring http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-03-03 14:55

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Det er endnu ikke lykkedes mig at få morver til at sende til
> Sunsite.dk.

Mystisk, jeg har 5 servere på Morver og det fungerer upåklageligt.
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/sunmorver.png

> Under alle omstændigheder - tak for hjælpen.

Det var så lidt.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 15:01

Henrik K Hansen skrev:

[bøvl med at sende med morver til Sunsite]

> Mystisk, jeg har 5 servere på Morver og det fungerer
> upåklageligt.
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/sunmorver.png

Jeg kan sagtens læse fra Sunsite med Morver. Men når jeg prøver at
sende får jeg fejlen "441 You are not allowed to post to
<gruppenavn>".

Det er måske på grund af min mailadresse (der ender på .invalid)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 15:04

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Det er måske på grund af min mailadresse (der ender på .invalid)

Hm - det hjælper ikke at ændre den til min rigtige adresse.

Fra : Dino

Dato : 14-03-03 19:11

Den 14-3 2003 skrev Jens Gyldenkærne Clausen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hm - det hjælper ikke at ændre den til min rigtige adresse.

Der er ingen Reverse DNS på din IP, derfor kan du ikke poste på Sunsite!
De kræver en IP der resolver til *.dk. Snak med din ISP eller registrer
hos Sunsite.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-03-03 15:44

Henrik K Hansen, du skrev:

> Jo indsæt en tom linie før End

Det skal nok være en tom linie efter Append Lines i stedet for.

FUT dk.test

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 23:44

Dino skrev:

> Der er ingen Reverse DNS på din IP, derfor kan du ikke poste
> på Sunsite! De kræver en IP der resolver til *.dk. Snak med
> din ISP eller registrer hos Sunsite.

Jeg er skam registreret på Sunsite - og kan da også sagtens sende
direkte til Sunsite. Problemet er hvis jeg vil bruge morver som
mellemled. Adgangsoplysningerne til Sunsite (brugernavn og
adgangskode) skal jo så videreformidles af morver - det har jeg
ikke kunnet få til at virke.

Fra : Dino

Dato : 15-03-03 01:08

> [...]

> Adgangsoplysningerne til Sunsite (brugernavn og
> adgangskode) skal jo så videreformidles af morver - det har jeg

Men iflg dine headers bruger du Hamster (også). Eller gør du ikke? Hvis du
gør, så er det jo gnaveren der sender til Sunsite - og den kan godt sende
brugernavn og adgangskode afsted.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-03 09:31

Dino skrev:

> Men iflg dine headers bruger du Hamster (også). Eller gør du
> ikke?

Både og. Når jeg sender hjemmefra foregår det gennem Hamster +
morver. Fra min arbejdsplads kører det uden hamster.

> Hvis du gør, så er det jo gnaveren der sender til
> Sunsite - og den kan godt sende brugernavn og adgangskode
> afsted.

Men jeg skal måske overveje at smide hamsteren ind på arbejdet
også.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-03 14:57

Henrik K Hansen skrev:

> [...]
> If %NG% contains ","
> Append Lines
> XPostet til %IStr(Count(',',%NG%)+1)% Grupper, FUT %FU%

Er det et morver-script?

Hvor og hvordan skal det bruges?

Og kommer de tilføjede linjer før ens egen signatur?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 12-03-03 15:08

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Er det et morver-script?

Nej, KorrNerws

> Hvor og hvordan skal det bruges?

Smid dem ind i dit KorrNews script.

> Og kommer de tilføjede linjer før ens egen signatur?

Ja.

Fra : Madsen

Dato : 12-03-03 16:22

Henrik K Hansen skrev:

> Ja.

Smart!

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-03-03 16:40

Henrik K Hansen skrev:

> Ja.

Kan man mon automagisk få lavet et mellemrum imellem den indsatte
tekst og signaturseparatoren ?
Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-03-03 17:21

Madsen skrev:

> Kan man mon automagisk få lavet et mellemrum imellem den indsatte
> tekst og signaturseparatoren ?

Glem det. Har lige fundet det inde under Body 1-fanebladet i KorrNews.
(Add empty line before signature).

Madsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 00:10

Henrik K Hansen skrev:

> Smid dem ind i dit KorrNews script.

Hm - jeg skal vist bruge lidt mere hjælp. Jeg har sat det scriptet
ind i header.def, men der sker ingenting. Nu har jeg prøvet at
sætte et tilsvarende script fra hjælpefilen header.txt ind:

If Header "FollowUp-To" > ""
If Header "Newsgroups" contains ","
Set Lines
X-Post über %Str(Count(',', Header(Newsgroups))+1)%
Gruppen, FollowUp-To %Header(FollowUp-To)%
end
else
Set Lines
FollowUp-To %Header(FollowUp-To)%
end
endif
endif

- stadig uden held.

Jeg futter tilbage i denne gruppe for at tjekke om det skulle virke
med dette indlæg. Problemet er måske at jeg ikke har nogen
testgrupper på min hamster, så jeg har testet på en forbindelse der
går via morver/korrnews til Cybercity.
Hm - prøvede lige at teste i interne hamstergrupper - det hjalp
heller ikke.
Jeg har genstartet morver et par gange - hvad skal der til før det
virker?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-03 17:50

On Fri, 14 Mar 2003 15:04:28 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hm - det hjælper ikke at ændre den til min rigtige adresse.

Dumt spørgsmål, men er denne mailadr. registreret ved sunsite?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 10:38

Fra : Madsen

Dato : 14-03-03 15:04

Madsen skrev:

> Glem det. Har lige fundet det inde under Body 1-fanebladet i
> KorrNews. (Add empty line before signature).

Men hvis man automatisk får indsat en tekst i indlægget af KorrNews
som i dette tilfælde, så er det åbenbart en dum idé at have flueben
i 'Delete blank lines at the end of the posting/mail and signature'
for det resulterer i dette:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/mellemrum_til_fut.png>

Funktionen med 'Delete blank lines...' er ellers udmærket hvis man
bruger OE og gerne vil slippe af med de ekstra linier som den kan
finde på at lave nedenunder signaturen.

Man kan vel ikke, vha. header.def, få KorrNews til at lave et
mellemrum inden den indsætter FUT-teksten vel? Min teori er at det
i så fald vil gå i ged når man samtidig beder KorrNews om at slette
blanke linier.

Madsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 23:42

Bruno Christensen skrev:

> Det er svært at skrive over det citerede, men:
> Dit script ser ud til at fungere i netikettegruppen.
> Dog har jeg en bøn, se venligst i scriptet. ( 2 steder)

[2 linjeskift]

Du har helt ret. De første gange jeg afprøvede scriptet så det
faktisk ikke ud som om den indsatte tekst blev ombrudt - men det
sker vist alligevel. Jeg vil prøve at finpudse den lidt i næste
uge.