Skærme
Fijala 3554
Sony 24" w900 er ved at stå af
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-03 23:16

Hej alle!

Min Sony, som jeg er utroligt glad for, er begyndt at vise de samme
symptomer, som min Hansol 19" havde før den gik i stykker.

Den har længe ikke kunne huske indstillingerne præcist, så hver gang jeg
tænder for den er billedet lidt ved siden af igen. Det kunne måske også være
derfor at billedet hopper lidt op og ned en gang i mellem.

Men det er ikke det værste, for selve billedet laver sammentrækninger, samt
siger en høj klik-lyd hver gang den gør det. Der er ikke nogen sammenhæng
mellem hvornår den gør det. Nogle gange 3 gange om dagen, andre dage slet
ikke. Har på fornemmelsen at det er strømforsyningen.

Er der nogle der ved hvor jeg kan få det efterset i storkøbehavn området, og
om det bliver en dyr omgang?

På forhånd mange tak! Jeg har ikke lyst til at miste min bedste invistering
i lang tid.

MVH

Per

Fra : Madsen

Dato : 05-03-03 02:05

ps skrev:

> [...]
> gang jeg tænder for den er billedet lidt ved siden af igen. Det
> kunne måske også være derfor at billedet hopper lidt op og ned en

Det her med at skærmbilledet flytter sig lidt fra side til side har
jeg indtil nu forbundet med mit nye grafikkort, for det er blevet
værre efter at jeg har monteret det (Matrox Parhelia). Jeg har en
Sony FW-900 som er efterfølgeren til W900. Ofte hopper billedet et
par centimeter til den ene eller den anden side efter en genstart,
men nu kommer jeg da i tvivl om det er grafikkortet eller skærmen
der gør det. Det ser bare underligt ud at jeg først har oplevet det
efter at have skiftet grafikkortet ud. Jeg oplevede det aldrig med
mit gamle Matrox G400 Max. Billedet kunne flytte sig lidt når skærmen
var kold, men ikke flere centimeter som nu, og oftest blev billedet
centreret når skærmen atter var varm efter en halv til en hel time.

> [...]
> Nogle gange 3 gange om dagen, andre dage slet ikke. Har på
> fornemmelsen at det er strømforsyningen.

Jeg har oplevet noget lignende en overgang. Læs evt. følgende indlæg:
<http://news.trc.dk/?article=a0o3oi%24p0a%241@tux.netsite.dk&server=dknews.tiscali.dk>

Det forsvandt dog sporløst efter en måneds tid og jeg har ikke set
det siden.

<http://news.trc.dk/?article=%3CXns91A41464E63E1copy.if.you.wish@195.24.12.24%3E&server=dknews.tiscali.dk>

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 16:53

> par centimeter til den ene eller den anden side efter en genstart,
> men nu kommer jeg da i tvivl om det er grafikkortet eller skærmen
> der gør det.

Jeg tror ikke det er grafikkortet. Jeg har selv haft g400 og nu geforce 3.
Min hansol 19" havde ikke det problem. Det kom sammen med W900.

Fik du nogensinde løst dit "klik" problem med din W900, det lyder meget som
om det er det samme jeg har.

MVH
Per Sommer

Fra : Madsen

Dato : 05-03-03 21:43

ps skrev:

> Fik du nogensinde løst dit "klik" problem med din W900, det lyder
> meget som om det er det samme jeg har.

Som nævnt så forsvandt det ca. en måned efter at det var opstået og
jeg har ikke set det siden. Det er efterhånden et års tid siden at
jeg oplevede det sidst.

Madsen.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-03-03 00:51

Madsen wrote:
> Som nævnt så forsvandt det ca. en måned efter at det var opstået og
> jeg har ikke set det siden. Det er efterhånden et års tid siden at
> jeg oplevede det sidst.

Jeg kan måske være helt på vildspor, men det lyder lidt som om det måske
kunne komme udefra i form af snavset strøm.

Du har ikke tilfældigvis haft et gamelt køleskab eller andet på samme
gruppe som computeren? Måske er løsningen så simpel som at vende
el-stikket 180 grader eller anskaffe et netstøjsfilter.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-03 07:56

Bruno skrev:
> Jeg kan måske være helt på vildspor, men det lyder lidt som om det måske
> kunne komme udefra i form af snavset strøm.

Jeg har tilsluttet computer og skærm gennem en UPS. Men om den kan gøre
strømmen "renere" ved jeg ikke... Men forslaget lyder ikke helt usansynligt.

mvh
Per

Fra : Madsen

Dato : 06-03-03 01:34

iddqd@worldonline.dk skrev:

> Jeg kan måske være helt på vildspor, men det lyder lidt som om det
> måske kunne komme udefra i form af snavset strøm.

Muligvis.

> Du har ikke tilfældigvis haft et gamelt køleskab eller andet på
> samme gruppe som computeren?

Næ, men nu du siger det så skete det i juledagene hvor der jo er
fyret lidt ekstra meget op for strømforbruget i forvejen.

> Måske er løsningen så simpel som at vende el-stikket 180 grader

Det burde vende rigtigt for jeg kører med jordforbindelse til både
skærm og pc. (Altså tre ben i stikkene så de ikke sådan lige er til
at vende forkert).

> eller anskaffe et netstøjsfilter.

Det lyder interessant. Jeg vil lige Google lidt rundt efter info om
sådan et og hvis problemet kommer igen, så bliver der smækket sådan
et på, hvis det da ellers er til at komme til for rimelige penge. :)

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-03 16:24

> Min Sony, som jeg er utroligt glad for, er begyndt at vise de samme
> symptomer, som min Hansol 19" havde før den gik i stykker.

Gik i stykker?
Jeg har en 19" - Hansol 920D... Hvordan gik i stykker?

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-03 19:55

Tjae... billedet trak sig hurtigt sammen, samtidig med at den gav et højlydt
smæld fra sig. Det gjorde den ca. 1 måneds tid eller to og gjorde den det en
sidste gang, hvor billedet ikke kom igen.
Jeg ringede til div. reperatører, men ingen gad tage sig af den, da det
næsten er billigere at købe en ny frem for at reparere den.