Skærme
Fijala 3554
Ridset skærm - Mermaid Ventura
Fra : Anders [4200\)

Dato : 03-03-03 22:29

Jeg har en Mermaid skærm, hvor selve gladpladen har en ridse. Nogen som ved
om man kan fixe dette`? Mener nogen i gruppen på et tidspunkt har snakket om
noget i en tupe som man kunne købe hos THansen. Noget som skulle kunne
fjrene mindre ridser.

mvh. Anders

Fra : Madsen

Dato : 04-03-03 02:13

Anders [4200) skrev:

> Mener nogen i gruppen på et tidspunkt har snakket om noget i en
> tupe som man kunne købe hos THansen. Noget som skulle kunne fjrene
> mindre ridser.

Det er nok den her du tænker på:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=76752374&n=283057977&pn=283058489
Der har også været snak om tandpasta, som der jo som regel også er
slibemiddel i. Jeg har dog aldrig prøvet "på egen krop" hvor effektivt
det er til at fjerne ridser i skærme med. Hverken tuben fra THansen
eller tandpastaen.

Madsen.

Fra : Anders [4200\)

Dato : 04-03-03 18:53

> [...]
> slibemiddel i. Jeg har dog aldrig prøvet "på egen krop" hvor effektivt
> det er til at fjerne ridser i skærme med. Hverken tuben fra THansen

Jeps, præcis det jeg tænkte på. Så er spørgsmålet bare om den der tube også
kan bruges på glas ting? For displayet på en PDA eller mbiltelefon er vel
plastik.

Mvh. Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-03 20:27

In dk.edb.hardware.skaerm, "Anders [4200\)" <vipberg@hotmail.com>
<"Anders [4200\)" <vipberg@hotmail.com>> says...
> Jeps, præcis det jeg tænkte på. Så er spørgsmålet bare om den der tube også
> kan bruges på glas ting? For displayet på en PDA eller mbiltelefon er vel
> plastik.

Ridsefjerneren kan ikke reparere en ridset antireflekscoating.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 04-03-03 22:03

Anders [4200) skrev:

> Jeps, præcis det jeg tænkte på. Så er spørgsmålet bare om den der
> tube også kan bruges på glas ting? For displayet på en PDA eller
> mbiltelefon er vel plastik.

Som skrevet i <news:Xns9334167E0F171.thomas@madsen.tdcadsl.dk> så
har jeg ikke selv prøvet så jeg kan ikke fortælle dig det. Jeg har
blot tidligere læst om folk her i gruppen som har fået fjernet mindre
ridser i skærmen vha. tandpasta.

Se evt.: http://groups.google.com/groups?as_q=tandpasta&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.hardware.skaerm&lr=&hl=da

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-03 14:20

In dk.edb.hardware.skaerm, "Anders [4200\)" <vipberg@hotmail.com>
<"Anders [4200\)" <vipberg@hotmail.com>> says...
> Jeg har en Mermaid skærm, hvor selve gladpladen har en ridse. Nogen som ved

Der er kun én ting at gøre, nemlig at fjerne hele
antirefleksbehandlingen... Gøres med lind blanding af wienerkalk og
sprit. Og rigeligt med knofedt.