Hund æder afføring
Fra : Erik Aalund

Dato : 03-03-03 21:23

Hej,

Jeg har en gravhund - tæve - som er begyndt at æde andres hundes afføring.
I begyndelsen var det kun engang imellem - men nu er det virkeligt et
problem. Hvis hun løber løs i skoven æder hun løs som var det hendes
madskål. Hun er nærmest helt manisk.

Er der nogen der har forlsag til hvordan jeg kan afhjælpe dette? Jeg har
prøvet at irrettesætte hende - men hun reagerer ikke på dette.
Hun er en meget hysterisk tæve. Gør meget og er meget bange op opfarende ved
pludselige lyde - som nytårskrudt (hvilket er et meget stort problem for
hende(os)) og andre lyde fra gaden.
Udover tæven har jeg en handgravhund der er 3 år ældre og en Golden Retriver
tæve der er ca. 3 år yngre en gravhundetæven.
Vi er flytte for godt 2 måneders siden og det er specielt derefter det er
blevet specielt voldsomt med hendes lidt ulækre spisevaner.

På forhånd tak.
Erik
Esbjerg

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-03 21:35

On Mon, 3 Mar 2003 21:22:33 +0100, "Erik Aalund" <aalund@esenet.dk>
wrotd:

> [...]
>Vi er flytte for godt 2 måneders siden og det er specielt derefter det er
>blevet specielt voldsomt med hendes lidt ulækre spisevaner.

...............mange gange er det mest hvalpe der gør det, og der har
jeg hørt at det er fordi de mangler fibre i maven , kender en der
købte det i aldi du ved sådan nogle til morgenmaden det hjalp.

Fra : Mari

Dato : 03-03-03 23:13

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I begyndelsen var det kun engang imellem - men nu er det virkeligt et
> problem. Hvis hun løber løs i skoven æder hun løs som var det hendes

http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/fag/hunden_aeder_affoering.htm

risikoen for hjerteorm, når hunden æder afføring:
http://www.dyrehospitalet.kvl.dk/jk%20pages/hjerteorm_ejere.htm

/Mari

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-03 23:54

> [...]
> Vi er flytte for godt 2 måneders siden og det er specielt derefter det er
> blevet specielt voldsomt med hendes lidt ulækre spisevaner.

Hej Erik

Det lyder for mig som frygt. Måske hun har lidt svært ved at falde til på
jeres nye bopæl. Jeg går ud fra, at frygten for lyde er tiltaget siden
flytningen, i nogenlunde samme målestok, ( måske lidt mindre ) end trangen
til at æde andres afføring. Men jeg går også ud fra, at hun ikke, og jeg
skriver IKKE æder sin egen afføring. Når og hvis det skyldes frygt, er
det af meget stor betydning, at i på ingen måder trøster hende. I skal
faktisk ignorere hendes frygt. Ikke for at være ond ved hunden, men ved at
trøste hende, fortæller i hende, at der er noget galt, og hun har god grund
til at være bange, og det er jo lige det modsatte af hvad i egentligt
ønsker. I vil jo gerne sige, der er intet galt, slap bare af. Men du skal
under alle omstændigheder tale med din dyrlæge. Der er jo ingen der siger
jeg har ret, og har jeg, kan hun få brug for noget beroligende. En
undersøgelse var jo nok ikke af vejen, for der kunne jo være tale om
hormonelle forstyrrelser.

M.V.H.....Benny..